
Visual Narrative Workshop
...

‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim TasarımıProgram Yeterliliklerini görüntülemek için "Program Yeterlilikleri" başlığının altında yer alan sayıların üzerine geliniz.
Ulusal Yeterlilikleri görüntülemek için "Ulusal Yeterlilik Çerçevesi" başlığının altında (gri renk ile belirtilmiş) yer alan sayıların üzerine geliniz.
Temel Alan Yeterliliklerini görüntülemek için "Temel Alan" başlığının altında (turuncu renk ile belirtilmiş) yer alan sayıların üzerine geliniz.
Birden fazla Temel Alan ile ilişkilendirilmiş bölümlerde ilgili başlıklardan seçim yapıp o Temel Alana ait ilişkileri görüntüleyebilirsiniz.
Tabloda ilgili renk (gri, turuncu) ile boyanmış kutuların üzerine gelerek Program Yeterlilikleri - Ulusal / Temel Alan Yeterlilik ilişkisini görüntüleyebilirsiniz.
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | |||||||||||||||||
Bilgi | 1 | 1 | Bilgi | ||||||||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||
7 | |||||||||||||||||||||||||||||
8 | |||||||||||||||||||||||||||||
9 | |||||||||||||||||||||||||||||
Beceri | 1 | 1 | Beceri | ||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlik (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) | 1 | 1 | Yetkinlik (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) | ||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlik (Öğrenme) | 1 | 1 | Yetkinlik (Öğrenme) | ||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlik (İletişim ve Sosyal) | 1 | 1 | Yetkinlik (İletişim ve Sosyal) | ||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||
5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlik (Alana Özgü) | 1 | 1 | Yetkinlik (Alana Özgü) | ||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Temel Alan Yeterliliği | Program Yeterliliği |
Bilgi | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. | ||
Bilgi | Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. | ||
Bilgi | Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. | ||
Bilgi | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
Bilgi | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
Bilgi | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
Beceri | Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
Beceri | İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. | ||
Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. | ||
Beceri | İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
Beceri | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. | ||
Beceri | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
Beceri | Duyusal algıyı somutlaştırır | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Yetkinlik(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) | Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. | ||
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | ||
Yetkinlik(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) | Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
Yetkinlik(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) | Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
Yetkinlik(Öğrenme) | Kendi çalışmalarını sorgular | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
Yetkinlik(Öğrenme) | Çözümleyici ve eleştirel düşünür | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. | ||
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | ||
Yetkinlik(Öğrenme) | Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
Yetkinlik(İletişim ve Sosyal) | Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
Yetkinlik(İletişim ve Sosyal) | Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. | ||
Yetkinlik(İletişim ve Sosyal) | Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Yetkinlik(İletişim ve Sosyal) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi) | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
Yetkinlik(İletişim ve Sosyal) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
Yetkinlik(Alana Özgü) | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | ||
Yetkinlik(Alana Özgü) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Yetkinlik(Alana Özgü) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | ||
Yetkinlik(Alana Özgü) | Estetik farkındalığa sahiptir | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..