
Visual Narrative Workshop
...

‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim TasarımıDersin Adı |
Bilgilendirme Tasarımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
VCD 450
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | VCD450, bilgi görselleştirme ve bilgi mimarisinin tarihini, yaklaşımlarını ve yöntemlerini öğretmeyi amaçlayan pratik bir stüdyo dersidir. Ders, öğrencilere iyi tanımlanmış hedefler üzerine inşa edilmiş uygun bilgileri toplama ve organize etme ve hedef kitle ile iletişim kurmak için görsel tasarım uygulamalarını geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ders, öğrencilerin belli bir konuyu araştırma ve bilgi toplama pratiklerini geliştirmeyi; bilgiyi etik bir çerçeve içerisinde, verili hedefler doğrultusunda düzenleyerek farklı medyalarda görsel iletişim materyalleri tasarlama becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, araştırma metodolojileri, bilgi mimarisi ve bilgi görselleştirme olmak üzere üç ana başlıktan oluşmaktadır. Öğrenciler, belirli bir konuda bilgi toplamanın, toplanan bilgileri organize etmenin, iletişim hedeflerini tanımlamanın ve bir tasarım konsepti yaratmanın pratik yöntemlerini -ve tuzaklarını- öğreneceklerdir. Bu dersi başarı ile tamamlayacak öğrenciler dönem boyunca dört ödev ve ilgili alt ödevleri yapmak zorundadırlar. Dersin teorik temeli, uygulamalı projelere paralel olarak stüdyo saatlerinde verilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Introduction to information design | Warm-up exercise | |
2 | Visualizing information with a minimal data/ink ratio | |
3 | P1: Wayfinding system | This is the way | |
4 | P1: development | Pictograms | |
5 | P1: development | From here to there | |
6 | P1: development | One line to reach them all | |
7 | P1: development | Identity manuals | |
8 | P1: Final crit | P2: a dataviz story (launch) | |
9 | P2: development | One image for a thousand numbers | |
10 | P2: development | Overview to detail | |
11 | P2: development | The representation of time | |
12 | P2: development | Pies, Pi’s and other foods for thoughts | |
13 | P2: development | How to lie with | |
14 | P2: development | |
15 | Semester Review | |
16 | Final Crit |
Ders Kitabı | John Maeda. (2006) The laws of Simplicity. MIT Press |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Steven Heller. (2014). Infographics Designers' Sketchbooks. ISBN: 1616892862 Robert Jacobson (ed) Information Design, Cambridge (MA): MIT Press, 1999, pp.357, ISBN: 026210069X. Tufte, Edward. (1990) Envisioning information. Cheshire, CT: Graphics Press. Tufte, Edward. (1983). The Visual display of quantitative information. Cheshire, CT: Graphics Press. Norman, D. (1988). The design of everyday things. New York: Basic Books. https://infovis-wiki.net/wiki/Information_and_Graphic_Design_Links Rudolph Arnheim, Visual Thinking, Berkeley and Los Angeles (CA): University of California Press, 1969, ISBN: 0520018710. Ben Fry, Visualizing Data, Sebastopol (CA): O’Reilly, 2007, pp.366, ISBN |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
20
|
Proje |
2
|
60
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
-
|
-
|
0
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
4
|
8
|
Proje |
2
|
24
|
48
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
0
|
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..