
Visual Narrative Workshop
...

‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim TasarımıDersin Adı |
Görsel Okuma, Yazma ve Anlamlandırma
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
VCD 440
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders görsel okuma yazma ve öğrencilere görsel kaynakların anlamandırılmasını ve yorumlamlanması pratiğini kazandırır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste sanattan tasarımın çeşitli alanlarına kadar uzanan görsel materyeller farklı medaylar aracılığıyla (basılı, elektronik) sunulacak ve tartışılacaktır |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Dersin içeriği ve önemli noktaları hakkında kısa giriş | Yok |
2 | Görsel algılamaya giriş | Algı Gestalt Teorisi’ nin araştırılması |
3 | İmge ve fotoğraf nedir | Fotoğrafın ontolojik ve görüngübilimsel yapısının araştırılması |
4 | Fotoğraf Uygulaması Naturmort | Farklı imgeler ile naturmort sahneleri oluşturma pratiği |
5 | Fotoğrafın ana öğeleri, varlıkbilimsel elemanları, kültürel elemanları ve estetik elemanları nelerdir I | Fotoğrafın ontolojik ve görüngübilimsel yapısının araştırılması |
6 | Fotoğraf kategorilerini tanımlanması | Fotoğraf kategori çeşitlerinin örnekleri ile araştırılması (Okuma: Fotoğrafın Eleştirisi: Terry Barret) |
7 | Fotoğraf kategorilerini tanımlanması II | Fotoğraf kategori çeşitlerinin örnekleri ile araştırılması (Okuma: Fotoğrafın Eleştirisi: Terry Barret) |
8 | Fotoğraf Uygulaması Dış Mekan | Gündelik hayatın içinde yer alan imgelerin görsel kaydı |
9 | Neden fotoğraf üretiyoruz? | Fotoğraf üretiminin bir araç ve görsel dil olarak üretilme nedenleri ve çeşitlerinin araştırılması |
10 | Fotoğraf Uygulaması İmgesel Anlatım | Bir metnin (şiir- öykü) imgesel olarak görselleştirilmesi |
11 | Belgesel : John Berger “Ways Of Seeing” Görme Biçimleri | Ways Of Seeing belgeseli izlenilmesi ve günümüz görsel dünyası ile tartışılması |
12 | Fotoğraf ve Metin Birlikteliği | Metin ve fotoğrafın bir arada kullanıldığında anlam ve biçime etkisi |
13 | Yorumlama nedir? | Yorumun ve yorum çeşitlerinin Araştırılması ve örnekler üzerinden tartışılması. |
14 | Fotoğraf Uygulaması : Kolaj Çalışması | Anlamlandırma pratiği olarak kolaj çalışması. |
15 | Eleştirmek nedir? | Eleştirinin tarihsel, toplumsal ve politik yapılanma içinde, çeşitleri ve gerçekleştirilmesinin araştırılması. |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Power Point sunumlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Terry Barrett, Fotoğrafı Eleştirmek;Caner Aydemir (derleyen), Fotoğraf neyi anlatır; Liz Wells, The Photography Reader;John Tagg, The Burden of Representation; Roland Barthes, Camera Lucida; Susan Sontag, Fotoğraf Üzerine; John Berger, Görme Biçimleri;Umberto Eco, Kelimeler ve Şeyler; Vilem Flusser, Fotoğraf Felsefesi üzerine |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
10
|
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
3
|
90
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
-
|
0
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
3
|
4
|
12
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
108
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 |
Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
10 |
Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..