GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim Tasarımı
VCD 440 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Görsel Okuma, Yazma ve Anlamlandırma
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
VCD 440
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders görsel okuma yazma ve öğrencilere görsel kaynakların anlamandırılmasını ve yorumlamlanması pratiğini kazandırır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste sanattan tasarımın çeşitli alanlarına kadar uzanan görsel materyeller farklı medaylar aracılığıyla (basılı, elektronik) sunulacak ve tartışılacaktır |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Dersin içeriği ve önemli noktaları hakkında kısa giriş | Yok |
2 | Görsel algılamaya giriş | Algı Gestalt Teorisi’ nin araştırılması |
3 | İmge ve fotoğraf nedir | Fotoğrafın ontolojik ve görüngübilimsel yapısının araştırılması |
4 | Fotoğraf Uygulaması Naturmort | Farklı imgeler ile naturmort sahneleri oluşturma pratiği |
5 | Fotoğrafın ana öğeleri, varlıkbilimsel elemanları, kültürel elemanları ve estetik elemanları nelerdir I | Fotoğrafın ontolojik ve görüngübilimsel yapısının araştırılması |
6 | Fotoğraf kategorilerini tanımlanması | Fotoğraf kategori çeşitlerinin örnekleri ile araştırılması (Okuma: Fotoğrafın Eleştirisi: Terry Barret) |
7 | Fotoğraf kategorilerini tanımlanması II | Fotoğraf kategori çeşitlerinin örnekleri ile araştırılması (Okuma: Fotoğrafın Eleştirisi: Terry Barret) |
8 | Fotoğraf Uygulaması Dış Mekan | Gündelik hayatın içinde yer alan imgelerin görsel kaydı |
9 | Neden fotoğraf üretiyoruz? | Fotoğraf üretiminin bir araç ve görsel dil olarak üretilme nedenleri ve çeşitlerinin araştırılması |
10 | Fotoğraf Uygulaması İmgesel Anlatım | Bir metnin (şiir- öykü) imgesel olarak görselleştirilmesi |
11 | Belgesel : John Berger “Ways Of Seeing” Görme Biçimleri | Ways Of Seeing belgeseli izlenilmesi ve günümüz görsel dünyası ile tartışılması |
12 | Fotoğraf ve Metin Birlikteliği | Metin ve fotoğrafın bir arada kullanıldığında anlam ve biçime etkisi |
13 | Yorumlama nedir? | Yorumun ve yorum çeşitlerinin Araştırılması ve örnekler üzerinden tartışılması. |
14 | Fotoğraf Uygulaması : Kolaj Çalışması | Anlamlandırma pratiği olarak kolaj çalışması. |
15 | Eleştirmek nedir? | Eleştirinin tarihsel, toplumsal ve politik yapılanma içinde, çeşitleri ve gerçekleştirilmesinin araştırılması. |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Power Point sunumlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Terry Barrett, Fotoğrafı Eleştirmek;Caner Aydemir (derleyen), Fotoğraf neyi anlatır; Liz Wells, The Photography Reader;John Tagg, The Burden of Representation; Roland Barthes, Camera Lucida; Susan Sontag, Fotoğraf Üzerine; John Berger, Görme Biçimleri;Umberto Eco, Kelimeler ve Şeyler; Vilem Flusser, Fotoğraf Felsefesi üzerine |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
10
|
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
3
|
90
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
-
|
0
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
3
|
4
|
12
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
108
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
X | ||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
X | ||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
X | ||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
X | ||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
X | ||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
X | ||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
X | ||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti.
Örnek iş birliğinin ikinci adımı tamamlandı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) ve Yeşim Tekstil iş birliğiyle yürütülen “Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin Harekete Geç” projesinin ikinci dönem çalışmaları da başarıyla
Karanlıktan sanat doğdu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, salgın nedeniyle eve kapanan öğrencilerin yaratıcılığını geliştirmek amacıyla yurt dışındaki 6 üniversiteyle ortak proje
VCD mezunu Kayra Paköz Dünya Kupası’nı tasarlayan ekipte
İzmir Ekonomi Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nden 2017 yılında mezun olan Suna Kayra Paköz, Katar’da gerçekleşecek olan
Ata Kaan Koç The Bebop Channel seçkisinde
Geçtiğimiz yıl mezun olan öğrencilerimizden Ata Kaan Koç’un üçüncü ve dördüncü sınıfta ürettiği projeleri, “Tight Rope” ve “Walk the Dog Before I
Öğrencilerimiz Pangram yarışmasında finalist oldular
Görsel İletişim Tasarımı ikinci sınıf öğrencileri bu yıl dördüncü defa, yazı tipi ve kaligrafi üzerine gerçekleştirilen “Pangram” adlı, Harkiv, Ukrayna merkezli uluslararası
VCD mezunu Asil Atay’ın festival başarısı
2017 yılında mezun olan öğrencilerimizden Asil Atay, son projesi “Unraveled” ile üç büyük festivalin seçkisine girmeyi başardı. “Unraveled”, Atay’ın yüksek öğrenimini sürdürdüğü
“A Visual Frame / Her Mess, His Mess” Atölyesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nün her dönem gerçekleştirdiği, her yıldan öğrenciyi bir araya getiren atölye çalışmasının 2019 Güz dönemindeki konuğu