
Visual Narrative Workshop
...

‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim TasarımıDersin Adı |
Tasarımcılar için Programlama
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
VCD 436
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeSoru & CevapKritik vermeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bilgilendirici ve etkileşimli duyarlı, görsel sunumlar oluşturma metodu olan veri görselleştirmesine özel vurgu yaparak bilgisayar programlamayı tanıtmaktır. Öğrenciler, temel etkileşimli tasarım prensiplerini öğrenir ve sanatçılar ve tasarımcılar için özel olarak geliştirilen bir programlama dili olan Arduino ve Processing ile etkileşimli görselleştirmeler yaratarak pratik deneyim kazanırlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma: Hedefler ve Beklentiler / Bilgisayarsız programlama çalışması / Hello Processing: Komutlar ve İfadeler | |
2 | Değişkenler ve Etkileşim / Grafik öğeler: İki boyutlu temel çizim öğeleri ve renk kullanımı | https://hello.processing.org Önceki hafta konularının tekrarı ve varsa ödev çalışması |
3 | Koşullu önermeler - I / Grafik öğeler (Özel geometrik şekiller, eğriler) | Önceki hafta konularının tekrarı ve varsa ödev çalışması |
4 | Koşullu önermeler - II / Görüntü ve Metin kullanımı | Önceki hafta konularının tekrarı ve varsa ödev çalışması |
5 | Tekrarlar ve Desenler / Ses kullanımı | Önceki hafta konularının tekrarı ve varsa ödev çalışması |
6 | Modülerlik: Fonksiyonlar - I / Sahneler arası geçişi tanımlamak | Önceki hafta konularının tekrarı ve varsa ödev çalışması |
7 | Modülerlik: Fonksiyonlar - II / Görüntü, metin ve ses kullanımı konularının tekrarı | Önceki hafta konularının tekrarı ve varsa ödev çalışması |
8 | Diziler, Modülerlik: Konu tekrarı / Animasyonlar | Önceki hafta konularının tekrarı ve varsa ödev çalışması |
9 | Modülerlik: Nesneye Dayalı Programlama - I / Aynı taslaktan üretilmiş farklı etkileşimli nesneler ile çalışmak | Önceki hafta konularının tekrarı ve varsa ödev çalışması |
10 | Modülerlik: Nesneye Dayalı Programlama - II / Temel oyun bileşenleri kullanımı: Zamanlayıcı, Puanlama, Seviyelendirme | Önceki hafta konularının tekrarı ve varsa ödev çalışması |
11 | Donanıma giriş: Arduino | |
12 | Web’e giriş: p5js | Proje önerisi |
13 | İleri Konular - I / Proje çalışması | Proje geliştirme |
14 | İleri Konular - II / Proje çalışması | Proje geliştirme |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Reas, C. and Fry, B. (2015). Getting Started with Processing, 2nd Edition. Maker Media. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Maeda, J. (2004). Creative Code: Aesthetics + Computation. Thames&Hudson.
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
60
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
80
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
20
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
6
|
3
|
18
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
12
|
12
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
108
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
8 |
İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
9 |
Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..