GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim Tasarımı
VCD 436 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Tasarımcılar için Programlama
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
VCD 436
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeSoru & CevapKritik vermeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bilgilendirici ve etkileşimli duyarlı, görsel sunumlar oluşturma metodu olan veri görselleştirmesine özel vurgu yaparak bilgisayar programlamayı tanıtmaktır. Öğrenciler, temel etkileşimli tasarım prensiplerini öğrenir ve sanatçılar ve tasarımcılar için özel olarak geliştirilen bir programlama dili olan Arduino ve Processing ile etkileşimli görselleştirmeler yaratarak pratik deneyim kazanırlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma: Hedefler ve Beklentiler / Bilgisayarsız programlama çalışması / Hello Processing: Komutlar ve İfadeler | |
2 | Değişkenler ve Etkileşim / Grafik öğeler: İki boyutlu temel çizim öğeleri ve renk kullanımı | https://hello.processing.org Önceki hafta konularının tekrarı ve varsa ödev çalışması |
3 | Koşullu önermeler - I / Grafik öğeler (Özel geometrik şekiller, eğriler) | Önceki hafta konularının tekrarı ve varsa ödev çalışması |
4 | Koşullu önermeler - II / Görüntü ve Metin kullanımı | Önceki hafta konularının tekrarı ve varsa ödev çalışması |
5 | Tekrarlar ve Desenler / Ses kullanımı | Önceki hafta konularının tekrarı ve varsa ödev çalışması |
6 | Modülerlik: Fonksiyonlar - I / Sahneler arası geçişi tanımlamak | Önceki hafta konularının tekrarı ve varsa ödev çalışması |
7 | Modülerlik: Fonksiyonlar - II / Görüntü, metin ve ses kullanımı konularının tekrarı | Önceki hafta konularının tekrarı ve varsa ödev çalışması |
8 | Diziler, Modülerlik: Konu tekrarı / Animasyonlar | Önceki hafta konularının tekrarı ve varsa ödev çalışması |
9 | Modülerlik: Nesneye Dayalı Programlama - I / Aynı taslaktan üretilmiş farklı etkileşimli nesneler ile çalışmak | Önceki hafta konularının tekrarı ve varsa ödev çalışması |
10 | Modülerlik: Nesneye Dayalı Programlama - II / Temel oyun bileşenleri kullanımı: Zamanlayıcı, Puanlama, Seviyelendirme | Önceki hafta konularının tekrarı ve varsa ödev çalışması |
11 | Donanıma giriş: Arduino | |
12 | Web’e giriş: p5js | |
13 | İleri Konular - I / Proje çalışması | Proje önerisi |
14 | İleri Konular - II / Proje çalışması | Proje geliştirme |
15 | Proje çalışması | Proje geliştirme |
16 | Dönemin değerlendirilmesi / Proje teslimi | Proje geliştirme ve sunum |
Ders Kitabı | Reas, C. and Fry, B. (2015). Getting Started with Processing, 2nd Edition. Maker Media. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Bohnacker, H., Gross, B., Laub, J. and Lazzeroni, C. (2012). Generative Design: Visualize, Program, and Create with Processing. Princeton Architectural Press.
Shiffman, D. (2015). Learning Processing, 2nd Edition: A Beginner’s Guide to Programming Images, Animation, and Interaction. Morgan Kaufmann.
Greenberg, I., Xu, D. and Kumar, D. (2013). Processing: Creative coding and Generative art in Processing 2. Apress.
Maeda, J. (2004). Creative Code: Aesthetics + Computation. Thames&Hudson.
McCarthy, L., Reas, C. and Fry, B. (2016). Getting Started with p5.js. Maker Media.
Pearson, M. (2011). Generative Art: A Practical Guide Using Processing. Manning Publications Co.
Reas, C. and Fry, B. (2015). Processing: A Programming Handbook for Visual Designers and Artists, 2nd Edition. The MIT Press.
Reas, C. and McWilliams, C. (2010). Form+Code in Design, Art and Architecture. Princeton Architectural Press.
Richardson, A. (2016). Data-driven Graphic Design: Creative Coding for Visual Communication. Bloomsbury.
Shiffman’s Coding Train - https://thecodingtrain.com
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
60
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
80
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
20
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
6
|
3
|
18
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
12
|
12
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
108
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
X | ||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
X | ||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
X | ||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
X | ||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
X | ||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
X | ||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
X | ||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
X | ||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti.
Örnek iş birliğinin ikinci adımı tamamlandı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) ve Yeşim Tekstil iş birliğiyle yürütülen “Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin Harekete Geç” projesinin ikinci dönem çalışmaları da başarıyla
Karanlıktan sanat doğdu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, salgın nedeniyle eve kapanan öğrencilerin yaratıcılığını geliştirmek amacıyla yurt dışındaki 6 üniversiteyle ortak proje
VCD mezunu Kayra Paköz Dünya Kupası’nı tasarlayan ekipte
İzmir Ekonomi Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nden 2017 yılında mezun olan Suna Kayra Paköz, Katar’da gerçekleşecek olan
Ata Kaan Koç The Bebop Channel seçkisinde
Geçtiğimiz yıl mezun olan öğrencilerimizden Ata Kaan Koç’un üçüncü ve dördüncü sınıfta ürettiği projeleri, “Tight Rope” ve “Walk the Dog Before I
Öğrencilerimiz Pangram yarışmasında finalist oldular
Görsel İletişim Tasarımı ikinci sınıf öğrencileri bu yıl dördüncü defa, yazı tipi ve kaligrafi üzerine gerçekleştirilen “Pangram” adlı, Harkiv, Ukrayna merkezli uluslararası
VCD mezunu Asil Atay’ın festival başarısı
2017 yılında mezun olan öğrencilerimizden Asil Atay, son projesi “Unraveled” ile üç büyük festivalin seçkisine girmeyi başardı. “Unraveled”, Atay’ın yüksek öğrenimini sürdürdüğü
“A Visual Frame / Her Mess, His Mess” Atölyesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nün her dönem gerçekleştirdiği, her yıldan öğrenciyi bir araya getiren atölye çalışmasının 2019 Güz dönemindeki konuğu