Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

Görsel İletişim Tasarımı

VCD 436 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Tasarımcılar için Programlama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
VCD 436
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Problem çözme
Soru & Cevap
Kritik verme
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, bilgilendirici ve etkileşimli duyarlı, görsel sunumlar oluşturma metodu olan veri görselleştirmesine özel vurgu yaparak bilgisayar programlamayı tanıtmaktır. Öğrenciler, temel etkileşimli tasarım prensiplerini öğrenir ve sanatçılar ve tasarımcılar için özel olarak geliştirilen bir programlama dili olan Arduino ve Processing ile etkileşimli görselleştirmeler yaratarak pratik deneyim kazanırlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Etkileşimli tasarımların oluşturulmasını planlayabilecektir
  • Yazılım geliştirme terminolojisini anlayabilecek ve kullanabilecektir
  • Zengin medyayı tasarımlarına entegre edebilecektir
  • Tasarımlarına zengin medya entegre edebilecek
  • Bu alandaki tasarım düşüncesini uygulayabilme becerisine sahip olacaktır
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma: Hedefler ve Beklentiler / Bilgisayarsız programlama çalışması / Hello Processing: Komutlar ve İfadeler
2 Değişkenler ve Etkileşim / Grafik öğeler: İki boyutlu temel çizim öğeleri ve renk kullanımı https://hello.processing.org Önceki hafta konularının tekrarı ve varsa ödev çalışması
3 Koşullu önermeler - I / Grafik öğeler (Özel geometrik şekiller, eğriler) Önceki hafta konularının tekrarı ve varsa ödev çalışması
4 Koşullu önermeler - II / Görüntü ve Metin kullanımı Önceki hafta konularının tekrarı ve varsa ödev çalışması
5 Tekrarlar ve Desenler / Ses kullanımı Önceki hafta konularının tekrarı ve varsa ödev çalışması
6 Modülerlik: Fonksiyonlar - I / Sahneler arası geçişi tanımlamak Önceki hafta konularının tekrarı ve varsa ödev çalışması
7 Modülerlik: Fonksiyonlar - II / Görüntü, metin ve ses kullanımı konularının tekrarı Önceki hafta konularının tekrarı ve varsa ödev çalışması
8 Diziler, Modülerlik: Konu tekrarı / Animasyonlar Önceki hafta konularının tekrarı ve varsa ödev çalışması
9 Modülerlik: Nesneye Dayalı Programlama - I / Aynı taslaktan üretilmiş farklı etkileşimli nesneler ile çalışmak Önceki hafta konularının tekrarı ve varsa ödev çalışması
10 Modülerlik: Nesneye Dayalı Programlama - II / Temel oyun bileşenleri kullanımı: Zamanlayıcı, Puanlama, Seviyelendirme Önceki hafta konularının tekrarı ve varsa ödev çalışması
11 Donanıma giriş: Arduino
12 Web’e giriş: p5js
13 İleri Konular - I / Proje çalışması Proje önerisi
14 İleri Konular - II / Proje çalışması Proje geliştirme
15 Proje çalışması Proje geliştirme
16 Dönemin değerlendirilmesi / Proje teslimi Proje geliştirme ve sunum

 

Ders Kitabı

Reas, C. and Fry, B. (2015). Getting Started with Processing, 2nd Edition. Maker Media.

Önerilen Okumalar/Materyaller
Bohnacker, H., Gross, B., Laub, J. and Lazzeroni, C. (2012). Generative Design: Visualize, Program, and Create with Processing. Princeton Architectural Press. 
 
Shiffman, D. (2015). Learning Processing, 2nd Edition: A Beginner’s Guide to Programming Images, Animation, and Interaction. Morgan Kaufmann. 
 
Greenberg, I., Xu, D. and Kumar, D. (2013). Processing: Creative coding and Generative art in Processing 2. Apress.
 
Maeda, J. (2004). Creative Code: Aesthetics + Computation. Thames&Hudson.
 
McCarthy, L., Reas, C. and Fry, B. (2016). Getting Started with p5.js. Maker Media.
 
Pearson, M. (2011). Generative Art: A Practical Guide Using Processing. Manning Publications Co.
 
Reas, C. and Fry, B. (2015). Processing: A Programming Handbook for Visual Designers and Artists, 2nd Edition. The MIT Press.
 
Reas, C. and McWilliams, C. (2010). Form+Code in Design, Art and Architecture. Princeton Architectural Press.
 
Richardson, A. (2016). Data-driven Graphic Design: Creative Coding for Visual Communication. Bloomsbury.
 
Shiffman’s Coding Train - https://thecodingtrain.com

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
60
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
80
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
20
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
6
3
18
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
12
12
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
108

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

X
4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

X
7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

X
8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X
9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.