Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

Görsel İletişim Tasarımı

VCD 428 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Hareketli Grafik Tasarımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
VCD 428
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Ders hareketli görüntünün görsel iletişim tasarımı çerçevesinde kullanılması ve üretilmesine ilişkin kavramsal ve teknik altyapıyı kazandırmayı hereketli görüntü ile hikaye oluşturmayı ve bunu storyboard ve animatic ile aktarma becerisi kazandırmayı hedefler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Karışık medya teknikleri kullanarak video, hareketli grafik ve animasyon projelesi fikirlerini storyboard ve animatic ile ifade edebilirler
  • Gerçek hayat projeleri üzerinden öğrendikleri hareketli görüntünün üretim süreçlerini yeniden gerçekleştirebilirler
  • Video dokümanlarını kullanılacağı medyuma göre işleyebilir, format değiştirebilir, uygun hale getirebilirler
  • Hareketli görüntü ile hikaye kurgulayabilirler
  • Hareketli görüntü projelerini storyboard ve animatic ile aktarabilirler
Ders Tanımı Ders hareketli görüntüye dair kavramsal ve teknik altyapı elemanlarının öğretilmesi; hareketli görüntü ile hikaye oluşturma ve anlatı geliştirme pratikleri ve storyboard ve animatic ile hızlı bir şekilde proje fikirlerini sunma becerisi geliştirmelerini sağlar.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Adobe After Effects'e giriş: Animasyon prensiplerini anlamak, zaman çizelgesi, anahtar kare... Zıplayan top animasyonu Sınıf içi zıplayan top alıştırması
3 Adobe After Effects'e giriş: Yazı animasyonu, rotoskop ve yazı animasyonu. Ödev 1'e başlangıç. Sınıf içi yazı animasyonu alıştırması
4 Rotoskop ve yazı animasyonu (devam), After Effects 3B. Ödev 2'ye başlangıç. Proje 1: Fikir geliştirme ve storyboarding Sınıf içi rotoskop alıştırması
5 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
6 Proje 1: Storyboarding (devam) ve animasyon Ödev 1 teslimi
7 Proje 1: Animasyon (devam)
8 Ramazan Bayramı
9 Proje 1 ve Ödev 1 sunumu AE projesinin ve Proje 1'in film dosyalarının teslimi
10 Proje 2: Fikir geliştirme ve storyboarding
11 Proje 2: Storyboarding (devam) ve animasyon Ödev 1 teslimi
12 Proje 2: Animasyon (devam)
13 Proje 2: Animasyon (devam), Proje 2 animasyonunun tamamlanması
14 Proje 2 ve Ödev 2 sunumu AE projesinin ve Proje 2'nin film dosyalarının teslimi
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Dersin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
16
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
24
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
20
Proje
2
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
2
8
16
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
5
10
Proje
2
15
30
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X
9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.