
Visual Narrative Workshop
...

‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim TasarımıDersin Adı |
Etkileşimli Medya Tasarımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
VCD 426
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeSoru & CevapKritik vermeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin ana amacı, öğrencileri web siteleri için programlama ve tasarım düşüncesine tanıtmaktır. Bu ders dijital tasarım ve yayıncılığa yalnızca kodlama yoluyla değil, aynı zamanda diğer araçların ve teorik fikirlerin kullanımı yoluyla çeşitli yaklaşımlar getirecektir. Aynı zamanda dijital ortam hakkında tarihsel ve çağdaş bir anlayış da verecektir. Ders, HTML, CSS, JavaScript ve diğer ilgili yazılımlarla tanıtılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma: Hedefler ve Beklentiler / Hello Web: Tarihçe, Diller ve İnceleme / Web düzenleyici olarak Visual Studio Code | |
2 | HTML & CSS - I: Sayfa yapısı, Metin, Renkler, Bağlantılar | Önceki hafta konularının tekrarı |
3 | HTML & CSS - II: Görüntüler, Vektör Grafikler, Video, Ses | Proje #1 çalışmaları |
4 | HTML & CSS - III: Tablolar, Formlar ve Kutu Modeli | Proje #1 çalışmaları |
5 | HTML & CSS - IV: Sayfa düzeni, Animasyonlar | Proje #1 çalışmaları |
6 | Tasarım İlkeleri, Tasarım Sistemleri ve En İyi Uygulamalar | Ödev |
7 | JavaScript - I: Programlamanın temelleri, Komutlar, Fonksiyonlar, Metodlar & Nesneler | |
8 | JavaScript - II: Karar verme & Döngüler, DOM (Document Object Model) | Proje #2 çalışmaları |
9 | JavaScript - III: Olaylar (Events), jQuery, JSON | Proje #2 çalışmaları |
10 | Web sitesi deneyim platformuna giriş / Webflow - I: Web Öğeleri | |
11 | Webflow - II: Etkileşimler ve Animasyonlar | Proje #3 çalışmaları |
12 | Webflow - III: İçerik Yönetim Sistemi & Dinamik İçerikler | Proje #3 çalışmaları |
13 | Webflow - IV: Optimizasyon ve Erişilebilirlik | Proje #3 çalışmaları |
14 | Proje Teslimi | Proje #3 çalışmaları ve sunumu |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Duckett J. (2011). HTML & CSS: Design and Build Websites. Wiley. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Tidwell, J., Brewer, C. and Valencia, A. (2021). Designing Interfaces: Patterns for Effective Interaction Design. 3rd Edition. O’Reilly Media. Krug, S. (2013). Don’t Make Me Think, Revisited: A Common Sense Approach To Web Usability. 3rd Edition. New Riders. Yablonski, J. (2024). Laws of UX: Using Psychology to Design Better Products & Services. 2nd Edition. O’Reilly Media. HTML & CSS (Kitap Web Sitesi) - https://htmlandcssbook.com JavaScript & JQuery (Kitap Web Sitesi) - https://javascriptbook.com Laws of UX (Kitap Web Sitesi) - https://lawsofux.com Kullanıcı Arayüzü Tasarım Desenleri Kütüphanesi - https://ui-patterns.com Tasarım İlkeleri Koleksiyonu - https://www.designprinciplesftw.com/ |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
70
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
75
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
25
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
6
|
6
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
3
|
8
|
24
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
108
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..