Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

Görsel İletişim Tasarımı

VCD 400 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Arayüz Tasarımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
VCD 400
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı öğrenciye örnek modeller, dinamik bilgi ekranları, geri bildirimler, kullanıcı akışları, kontrol sistemleri ve etkileşimli anlatımlar da dahil olmak üzere arayüz tasarımının temel yapı taşlarını tanıtmak ve uygulatmaktır. Öğrenciler, bu ilkeleri hem yaratıcı hem de işlevsel olan görsel arayüzleri ve prototipleri tasarlamak için kullanırlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kullanıcı ara birimlerinin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilecektir.
  • Bir kullanıcı arayüzünü görsel iletişim perspektifinden analiz edebilecektir.
  • Bazı arayüz tasarım modelleri ve uygulanabilirliği hakkında bilgi gösterebilecektir.
  • Arayüz tasarımı ve kullanıcı beklentileri arasındaki ilişkinin farkındalığını gösterebilecektir.
  • Tamamlanmış projelerden kayda değer bir portfolyo yaratacaklardır.
Ders Tanımı Bu ders, prototipler ve diğer prototipleme araçları da dahil olmak üzere kullanıcı arayüzlerini oluşturma teknikleri; giriş modelleri, çıktı modelleri, model görünüm denetleyicisi, sayfa düzenleri, kısıtlamalar ve çalışma araçları tekniklerini içerir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Arayüz tasarımı ve Figma’nın tanıtımı
2 Proje I: Uyumlanabilir web arayüzü tasarımı: İskelet oluşturma
3 Proje I: Görsel üslubun belirlenmesi ve hareketlendirme
4 Proje I: Arayüzü ekran boyutlarına göre uyumlandırma
5 Proje I: Final
6 Proje II: Mobil arayüzü tasarımı: Araştırma
7 Proje II: İskelet oluşturma
8 Proje II: Görsel üslubun belirlenmesi ve hareketlendirme
9 Proje II: Final
10 Proje III: Dijital ortamda görsel hikaye anlatımı: Araştırma
11 Proje III: İskelet oluşturma
12 Proje III: Görsel üslubun belirlenmesi ve hareketlendirme
13 Proje III: Final
14 Son değerlendirme
15 -
16 -

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
3
75
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
-
-
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
-
-
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
2
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
3
18
54
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

X
4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

X
7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

X
8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X
9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.