Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

Görsel İletişim Tasarımı

VCD 331 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Etkileşim Tasarımının Temelleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
VCD 331
Güz
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin hedef-odaklı tasarım süreçleri ve etkileşim tasarımının temellerini anlamalarını ve günümüzdeki uygulamalarını incelemelerini sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kullanıcı arayüzü, organizasyon, hikaye örüntüsü, zaman ve ses gibi kavramları bir etkileşim tasarımı projesi kapsamında kullanabilecektir.
  • Etkileşim tasarımının üretme, katılım ve değerlendirme aşamalarında kullanıcı testleri ve araştırma metodlarını kullanabilecektir
  • Kullanıcı odaklı etkileşim tasarımı süreçlerine özgü tasarım kavramlarını dijital medya kullanarak uygulayabilecektir.
  • İnsan-teknoloji, insan-insan etkileşimini nesneler, ortamlar ve ekran kontrollerini entegre ederek tasarlayabilecektir.
  • İnsan-teknoloji etkileşimini geliştiren hedef odaklı projeler geliştirebilecektir.
Ders Tanımı Göreceli olarak yeni bir alan olan etkileşim tasarımı, insan-bilgisayar, insan-teknoloji ve insan-insan etkileşimleriyle ilgilenir ve teknolojik konuların ticari, tasarımsal ve sosyal konularla dengelenmesi gerektiği fikrini savunur. Daha iyi bir etkileşim/görsel iletişim tasarımcısı olmak için, mühendislik, programlama, öykü anlatımı, psikoloji, antropoloji, sosyoloji, bilgilendirme tasarımı, görsel tasarım, sanat ve tasarım tarihi, tipografi, ilüstrasyon, fotoğraf, mimarlık, pazarlama, proje, insan ve müşteri yönetimi ve tasarım düşüncesi gibi pek çok alandan gelen bilgiyi sentezlemek gerekmektedir. Çünkü etkileşim tasarımı, diğer tasarım alanlarının kapsamadığı bir konuyla ilgilenir: İnsan davranışlarının tasarımı. Bu derste öğrenciler etkileşim tasarımı alanında yapılan çalışmalar ve projeler üzerinden, günümüz toplumunda, kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde nasıl ürün ve servis geliştireceklerini araştıracaklardır. Günümüz görsel iletişim tasarımcıları için, iletişimin interaktif yapısını kavramak ve etkileşim tasarımı prensipleri çerçevesinde tasarım yapabilmek kritiktir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders tanıtımı ● Watch: Ian Spalter: Netflix Abstract S2E5 | https://tinyurl.com/hj8x3csx ● Mike Monteiro: https://uideo.net/videos/111
2 Etkileşim Tasarımı Bağlamını Anlamak ● Norman, D. (1999). The Invisible Computer. pp. 1-64.
3 Tasarımın Bağlamsal Gelişimi ● Norman, D. (2010). Living with Complexity. pp.5-31.
4 Tasarım Odaklı Düşünme ve Sorgulama Biçimleri, Etkileşim Tasarımı ve Ötesi ● Kelley, T. (2001). The Art of Innovation. pp. 26-65. & Harris&Ambrose (2009). Design Thinking. pp 10-34.
5 İyi Tasarım ● Papanek, V. (1972). Design for the Real World. 2nd Edition (1984) pp 3-27.
6 Kullanıcılar / İnsanlar / İnsanlık ● Weinschenk, S. (2011). 100 Things Every Designer Needs to Know About People. pp 115-162.
7 Proje revizyonu ve geribildirimler ● Cooper, A. (2007). About Face: The Essentials of Interaction Design. pp 58-68. ● Watch: Jamal Nichols: https://www.youtube.com/watch?v=An2qbKbyY6g
8 Kullanıcıları Anlamak: Kalitatif Araştırma
9 Kullanıcıları Modellemek: Kullanıcı Modelleri ve Hedefleri
10 Kullanım Senaryoları, İhtiyaçlar ve Tasarım ● Anderson, S. (2011). Seductive Interaction Design. pp.205-216.
11 Proje revizyonu ve geribildirimler
12 Proje revizyonu ve geribildirimler
13 Dersin Genel Değerlendirilmesi
14 Sunumlar
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Blackboard üzerinden gönderilecektir.

Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Anderson, Stephen P. (2011). Seductive Interaction Design: Creating Playful, Fun, and Effective User Experiences. Berkeley: New Riders.

  • Interaction Design Foundation (2014). Encyclopedia of Human-Computer Interaction.

  • Cooper, Alan (2007). About Face: The Essentials of Interaction Design. Indianapolis: Wiley Publishing.

  • Moggrigde, Bill (2007). Designing Interactions. Cambridge: The MIT Press.

  • Manovich, Lev (2002). The Language of New Media. Cambridge: The MIT Press.

  • Norman, Donald A. (2010). Living with Complexity. Cambridge: The MIT Press.

  • Norman, Donald A. (1999). The Invisible ComputerWhy Good Products Can Fail, the Personal Computer Is So Complex, and Information Appliances Are the Solution. Cambridge: The MIT Press.

  • Krippendorff, Klaus (2005): The Semantic Turn: A New Foundation for Design. Boca Raton: Taylor & Francis Group.

  • Weinschenk, Susan M. (2011). 100 Things Every Designer Needs to Know About People. Berkeley: New Riders.

  • Papanek, Victor (1972/1984). Design for the Real World. 2nd Edition. London: Thames & Hudson. 

  • Kelley, Tom (2001). The Art of Innovation. New York: Doubleday.

  • Harris, Paul & Ambrose, Gavin (2009). Design Thinking. Lausanne: AVA Books.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
0
Portfolyo
0
Ödev
1
16
16
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
20
Proje
1
24
24
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
108

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

X
7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.