
Visual Narrative Workshop
...

‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim TasarımıDersin Adı |
Etkileşim Tasarımının Temelleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
VCD 331
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapKritik vermeCanlandırmaDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin hedef-odaklı tasarım süreçleri ve etkileşim tasarımının temellerini anlamalarını ve günümüzdeki uygulamalarını incelemelerini sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Göreceli olarak yeni bir alan olan etkileşim tasarımı, insan-bilgisayar, insan-teknoloji ve insan-insan etkileşimleriyle ilgilenir ve teknolojik konuların ticari, tasarımsal ve sosyal konularla dengelenmesi gerektiği fikrini savunur. Daha iyi bir etkileşim/görsel iletişim tasarımcısı olmak için, mühendislik, programlama, öykü anlatımı, psikoloji, antropoloji, sosyoloji, bilgilendirme tasarımı, görsel tasarım, sanat ve tasarım tarihi, tipografi, ilüstrasyon, fotoğraf, mimarlık, pazarlama, proje, insan ve müşteri yönetimi ve tasarım düşüncesi gibi pek çok alandan gelen bilgiyi sentezlemek gerekmektedir. Çünkü etkileşim tasarımı, diğer tasarım alanlarının kapsamadığı bir konuyla ilgilenir: İnsan davranışlarının tasarımı. Bu derste öğrenciler etkileşim tasarımı alanında yapılan çalışmalar ve projeler üzerinden, günümüz toplumunda, kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde nasıl ürün ve servis geliştireceklerini araştıracaklardır. Günümüz görsel iletişim tasarımcıları için, iletişimin interaktif yapısını kavramak ve etkileşim tasarımı prensipleri çerçevesinde tasarım yapabilmek kritiktir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Aşinalık: kurs ve bir uygulama ve disiplin olarak etkileşim tasarımı hakkında | |
2 | Arayüzler: tasarım nesnesi olarak arayüz | Verplank B. (2006) “Chapter 2”, in Designing Interactions. |
3 | İnsanlar: Kullanıcılardan aktörlere, ekolojilere kadar insanların dahil edilmesi, araştırma metodolojilerine giriş | Crampton Smith G. (2006) “Preface”, in Designing Interactions. Crampton Smith G. (2014) “Keynote”, at Interaction14. |
4 | Düşünceler: zihinsel model, olanaklar, gösterge, gestalt ve arayüzlerde psikolojinin rolü | Cooper, A. et al. (2014) “Modeling User: Personas and Goals”, in About face: The essentials of interaction design. |
5 | Temsil: görsel içerik için haritalama ve metaforlar | Norman, D. (2013) “The psychopathology of everyday things”, in The Design of Everyday Things. |
6 | İlkeler: etkili arayüzler oluşturmak için kurallar ve ipuçları | Roth, RE. (2017) “Visual Variables” in The International Encyclopedia of Geography. |
7 | Duruş: cihazların ve ekolojilerin davranışı | Hess, W. (2010) “Guiding Principles for UX Designers” in UX Magazine. “Design Principles” (2024). Interaction Design Foundation Encyclopedia |
8 | Ara sınav haftası | Çalışma Kitapçığı ve Çalışma Panolarının Sunumu |
9 | Hiper: web ve örüntüleri | Cooper, A. et al. (2014) “Platform and Posture”, in About face: The essentials of interaction design |
10 | Akış: zamana dayalı ürünlerin düzenlenmesi, tekrarlama ve dönüşüm | Tidwell, J. et al. (2020) “Organizing the Content: Information Architecture and Application Structure” in Designing Interfaces |
11 | Atomlar: kullanıcı arayüzü kütüphaneleri, bileşenler | Tidwell, J. et al. (2020) “Getting Around: Navigation, Signposts, and Wayfinding” in Designing Interfaces |
12 | Uyum: katılımcı eylemler ve hizmetler | Tidwell, J. et al. (2020) “User Interface and Atomic Design” in Designing Interfaces |
13 | Geçiş: kriz zamanında tasarım | Slingerland, G.; Wang, Gubing (2024) “Co-design for change: Propositions and dilemmas” |
14 | Şimdi: pratiğin geleceği ve yeni araştırma alanları | Terry Irwin | Transition Design: Design for Systems-Level Change Irwin, T. et al. (2019) “Transition Design: An Educational Framework for Advancing the Study and Design of Sustainable Transitions” |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Cooper, A. et al. (2014) About face: The essentials of interaction design. Hoboken: John Wiley & Sons. Norman, D. (2013) The design of everyday things. New York: Basic Books. Portigal, S. and Burge, J.D. (2023) Interviewing users: How to uncover compelling insights. New York: Rosenfeld Media. Tidwell, J., Brewer, C. and Valencia, A. (2020) Designing interfaces: Patterns for effective interaction design. Sebastopol, CA: O’Reilly Media. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Goodwin, K. (2009) Designing for the digital age: How to create human-centered products and services. Indianapolis, IN: Wiley Pub. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
70
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
1
|
14
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
0
|
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
14
|
14
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
32
|
32
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
108
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..