
Visual Narrative Workshop
...

‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim TasarımıDersin Adı |
Dijital Medyayı Anlamak
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
VCD 320
|
Güz/Bahar
|
0
|
3
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıKritik vermeJüriDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı güncel iletişim ve Yeni Medya alanlarındaki konuları ve kavramları tanımlamak ve tartışmak olduğu gibi, bu alanlarda tasarımcıların, iletişim profesyonellerinin ve içerik üreten/tüketenlerin rollerini belirlemektir. Dijital ortamların gündelik hayatımızın ayrılmaz bir parçası olduğu günümüzde, neyin eski, neyin yeni iletişim mecrası olarak tanımlandığı, Yeni Medya’nın bize sağladığı araçlar ve bu araçlarla ne gibi sosyolojik dönüşümler yaşadığımız bu derste ele alınacak temel konulardır. Görsel İletişim Tasarımcıları olarak Bu çerçevede ortaya çıkan tasarım ihtiyaçları/tasarım alanları/tasarım perspektifleri de bu ders kapsamında ele alınacaktır. İnteraktivite, içerik, kullanıcı arayüzü, kullanıcı deneyimi, katılım ve oyunlaştırma gibi Yeni Medya mecralarıyla/mecraları için tasarım yapmanın temel kavramlarından yola çıkarak güncel iletişimin farklı boyutlarının ve uygulamalarının Lab saatlerinde küçük tasarım egzersizleri yaparak incelenmesi hedeflenmektedir. * Bu dersi alan öğrencilerin, görsel iletişim tasarımı ve bilgisayar destekli grafik tasarım konularında temel bilgi sahibi olmaları gerekmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders Yeni Medya kavramlarını ve terminolojisini, öğrencilerin yalnızca teorik çerçeveyi anlaması değil, aynı zamanda bu yeni araçları, ortamları, yazılımları ve uygulamaları neden/nasıl kullanacaklarına dair fikir edinmeleri ve becerilerini geliştirmeleri amacıyla sunmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders Tanıtımı | |
2 | Medya & medya türleri Multimedya, crossmedya, transmedya | |
3 | Yeni medyanın prensipleri Sanat tarihsel ortaya çıkışı | |
4 | Proje 1. Gaugan & Craiyon | |
5 | Memes & Intertextuality | |
6 | Proje 2. Meme | |
7 | Sibernetik & Sibernetik estetik | |
8 | Yaratıcı alanlarda dijital medya | |
9 | Yaratıcı alanlarda dijital medya | |
10 | Yaratıcı alanlarda dijital medya | |
11 | Web1-2-3 | |
12 | Metaverse, NFT, GAN, Yapay Zeka | |
13 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
14 | Proje 3. Final Sunumları ve Kritik | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Contemporary Art and Cybernetics: Waves of Cybernetic Discourse within Conceptual, Video and New Media Art Etan J. Ilfeld The language of New Media, Lev Manovich “New Media from Borges to HTML”, Lev Manovich New Media: a critical introduction Martin Lister, Jon Dovey, Seth Giddings, Kieran Kelly and Iain Grant http://manovich.net/ |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Diğer online kaynaklar ders sırasında verilecektir. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
3
|
90
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
0
|
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
3
|
20
|
60
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
108
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 |
Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..