
Visual Narrative Workshop
...

‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim TasarımıDersin Adı |
Sergileme Tasarımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
VCD 315
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeSoru & CevapKritik vermeJüriDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Sergi Tasarımı, üç boyutlu ortamlarda; nesneleri, bilgileri ve fikirleri iletmek için bir araya gelen birden çok tasarım disiplininin bir sentezidir. Bu ders, tasarım nesnesi ve dijital medyanın sergileme yöntemlerinin, stratejilerinin ve araçlarının anlaşılarak geliştirilmesini amaçlamaktadır. Öğrenciler, sergi tasarım fikirlerini yorumlayarak görsel iletişimi destekleyen çoklu-model ve çoklu-algıya dayalı bir deneyim oluşturabileceklerdir. Bu derste öğrenciler, bireysel proje ve grup projesi geliştirerek, üç boyutlu uzayda ve sanal bir platformda sergi tasarımında kullanılan çeşitli stratejiler ve yaklaşımlarla tanıştırılacaklardır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, sergileme pratiklerini; iletişim tasarımı, mekânsal planlama, görüntü işleme, anlatı, renk, aydınlatma, tipografi ve multimedya perspektifleri ile çeşitli sergi mekanlarında uygulayabilme olarak ele alır. Gruplar halinde ve bireysel olarak yapılan ödevleri, sınıf içi alıştırmaları ve kişinin kendi tasarım projesine uygun şeklinde bir sergileme uygulamasını içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sergileme Tasarımına Giriş | |
2 | Sergileme Tasarımı ve Küratörlük Uygulamalarının Kısa Tarihi | Reesa Greenberg, Bruce W. Ferguson, and Sandy Nairne. “From Museum Curator to Exhibition Auteur.” In Thinking about exhibitions. London: Routledge, 2005. 166–179. |
3 | Görsel İletişim Tasarımı Olarak Kürasyon: Küratöryel tasarım, nesne ve eser aracılığıyla nasıl iletişim kurar? | Maddalena Dalla Mura, “The relationship of graphic designers with exhibiting and curating”, in “Graphisme en France, 2018: Exhibiting Graphic Design”, Cnap, 2018 |
4 | Sergi Konsepti: *Beden, mekân ve zaman arasında sergi tasarımı *Küratöryel konseptten ilk sergileme taslağına *İçerik odaklı tasarım *Sanatçı ve küratörle diyalog *Terminolojiler | https://www.on-curating.org/issue-6.html#.Y_xcrOwzZqs Peter Bjerregaard, “ Exhibition as Research : Experimental Methods in Museums” London: Routledge, 2020. 17-95 |
5 | Sergi İçeriği / İzleyiciyi Tanımlamak Yazma / Metin Hiyerarşileri | Sarp Sözdinler, Tipografiyle İlişki Kuracak Hedef Kitleye Ulaşmak Zor https://www.youtube.com/watch?v=w-hplx5M46M Irina Koryagina, Typography in Exhibition Design https://www.youtube.com/watch?v=vbJqHu1qpog The Leading Swiss Museum for Design and Visual Communication https://www.youtube.com/watch?v=JIyADaXmlTI Sınıf içi alıştırma |
6 | Grafik Tasarım / Marka Kimliği | Salt - Aslı Altay, Kraliçe Tipografi Sistemi, https://saltonline.org/tr/2353/saltin-10-yilinda-bak-kim-var-grafik-tasarimci-asli-altay?tag=35 https://www.eyemagazine.com/feature/article/pay-close-attention?fbclid=IwAR2FHEcksDtvYdfmgj7FRKHUvycSZPTe-6YqqDIgolx04ehTEI5BSF-Ikq0 Sergi örneklerinin incelenmesi Sınıf içi alıştırma |
7 | Sergileme Düzeni Fikrin İnşası Mekân Kavramı / Mekânın Karakteri | |
8 | Aydınlatma ve Renk | Sergi Örneklerinin İncelenmesi |
9 | Görüntü ve Ses Sistemleri | Sergi Örneklerinin İncelenmesi |
10 | İnteraktif Öğeler İnternet tabanlı platformlar | Sergi örneklerinin incelenmesi Proje önerileri için soru-cevap |
11 | Sergileme tasarımı: Çevrimiçi, Galeri ve Kamusal Alan | Sergi örneklerinin incelenmesi Proje Önerileri |
12 | Sanal Sergilerdeki Değişim ve Zorluklar Çözümler ve Alternatifler | Proje Özeti / Kimlik |
13 | Güvenlik ve muhafaza | Proje ile ilgili güncelleme |
14 | Sergileme Düzeni / Ekran Düzeni | Proje ile ilgili güncelleme |
15 | Proje Sunumları - Tartışma ve Düzenleme | Proje ile ilgili güncelleme |
16 | Proje Sunumları - Jüri | Proje Sunumu ve Sözlü Sunum |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
8
|
2
|
16
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
6
|
6
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
12
|
12
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
1
|
10
|
10
|
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
108
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..