Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

Görsel İletişim Tasarımı

VCD 315 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Sergileme Tasarımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
VCD 315
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Problem çözme
Soru & Cevap
Kritik verme
Jüri
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Sergi Tasarımı, üç boyutlu ortamlarda; nesneleri, bilgileri ve fikirleri iletmek için bir araya gelen birden çok tasarım disiplininin bir sentezidir. Bu ders, tasarım nesnesi ve dijital medyanın sergileme yöntemlerinin, stratejilerinin ve araçlarının anlaşılarak geliştirilmesini amaçlamaktadır. Öğrenciler, sergi tasarım fikirlerini yorumlayarak görsel iletişimi destekleyen çoklu-model ve çoklu-algıya dayalı bir deneyim oluşturabileceklerdir. Bu derste öğrenciler, bireysel proje ve grup projesi geliştirerek, üç boyutlu uzayda ve sanal bir platformda sergi tasarımında kullanılan çeşitli stratejiler ve yaklaşımlarla tanıştırılacaklardır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • farklı sergi mekanlarında kullanılan teknikleri ve medyayı sınıflandırabileceklerdir.
  • temel hikaye anlatma tekniklerini kullanarak bir sergileme alanı yaratabileceklerdir.
  • sergi uygulamalarının tasarım sürecini nasıl etkilediğini tartışabileceklerdir.
  • çevrimiçi veya fiziksel sergileme alanlarına, sergi tasarımı yöntem ve stratejilerini uygulabileceklerdir.
  • sergi tasarımına ilişkin yaratıcı çalışmaları açık ve tutarlı bir şekilde sunabileceklerdir.
  • dijital sergilerin ve müze etkileşimlerinin gelişimindeki son eğilimleri açıklayabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders, sergileme pratiklerini; iletişim tasarımı, mekânsal planlama, görüntü işleme, anlatı, renk, aydınlatma, tipografi ve multimedya perspektifleri ile çeşitli sergi mekanlarında uygulayabilme olarak ele alır. Gruplar halinde ve bireysel olarak yapılan ödevleri, sınıf içi alıştırmaları ve kişinin kendi tasarım projesine uygun şeklinde bir sergileme uygulamasını içerir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Sergileme Tasarımına Giriş
2 Sergileme Tasarımı ve Küratörlük Uygulamalarının Kısa Tarihi Reesa Greenberg, Bruce W. Ferguson, and Sandy Nairne. “From Museum Curator to Exhibition Auteur.” In Thinking about exhibitions. London: Routledge, 2005. 166–179.
3 Görsel İletişim Tasarımı Olarak Kürasyon: Küratöryel tasarım, nesne ve eser aracılığıyla nasıl iletişim kurar? Maddalena Dalla Mura, “The relationship of graphic designers with exhibiting and curating”, in “Graphisme en France, 2018: Exhibiting Graphic Design”, Cnap, 2018
4 Sergi Konsepti: *Beden, mekân ve zaman arasında sergi tasarımı *Küratöryel konseptten ilk sergileme taslağına *İçerik odaklı tasarım *Sanatçı ve küratörle diyalog *Terminolojiler https://www.on-curating.org/issue-6.html#.Y_xcrOwzZqs Peter Bjerregaard, “ Exhibition as Research : Experimental Methods in Museums” London: Routledge, 2020. 17-95
5 Sergi İçeriği / İzleyiciyi Tanımlamak Yazma / Metin Hiyerarşileri Sarp Sözdinler, Tipografiyle İlişki Kuracak Hedef Kitleye Ulaşmak Zor https://www.youtube.com/watch?v=w-hplx5M46M Irina Koryagina, Typography in Exhibition Design https://www.youtube.com/watch?v=vbJqHu1qpog The Leading Swiss Museum for Design and Visual Communication https://www.youtube.com/watch?v=JIyADaXmlTI Sınıf içi alıştırma
6 Grafik Tasarım / Marka Kimliği Salt - Aslı Altay, Kraliçe Tipografi Sistemi, https://saltonline.org/tr/2353/saltin-10-yilinda-bak-kim-var-grafik-tasarimci-asli-altay?tag=35 https://www.eyemagazine.com/feature/article/pay-close-attention?fbclid=IwAR2FHEcksDtvYdfmgj7FRKHUvycSZPTe-6YqqDIgolx04ehTEI5BSF-Ikq0 Sergi örneklerinin incelenmesi Sınıf içi alıştırma
7 Sergileme Düzeni Fikrin İnşası Mekân Kavramı / Mekânın Karakteri
8 Aydınlatma ve Renk Sergi Örneklerinin İncelenmesi
9 Görüntü ve Ses Sistemleri Sergi Örneklerinin İncelenmesi
10 İnteraktif Öğeler İnternet tabanlı platformlar Sergi örneklerinin incelenmesi Proje önerileri için soru-cevap
11 Sergileme tasarımı: Çevrimiçi, Galeri ve Kamusal Alan Sergi örneklerinin incelenmesi Proje Önerileri
12 Sanal Sergilerdeki Değişim ve Zorluklar Çözümler ve Alternatifler Proje Özeti / Kimlik
13 Güvenlik ve muhafaza Proje ile ilgili güncelleme
14 Sergileme Düzeni / Ekran Düzeni Proje ile ilgili güncelleme
15 Proje Sunumları - Tartışma ve Düzenleme Proje ile ilgili güncelleme
16 Proje Sunumları - Jüri Proje Sunumu ve Sözlü Sunum

 

Ders Kitabı
  • Thinking About Exhibitions, Bruce W. Ferguson, Reesa Greenberg, Sandy Nairne, Routledge, 1st edition, 1996. ISBN 0415115902;
  • Graphic Design, Exhibiting, Curating Conference Proceedings Book, Bozen University Press, 1st  edition, 2013, ISBN 9788860460622 ,
  • Inside the White Cube: The Ideology of the Gallery Space, Brian O’Doherty, (University of California Press: Expended Edition, 2000. ISBN: 9780520220409;
  • Exhibiting Media Art: Challenges and Perspectives, J., G. Noordegraaf, C. Saba,, B. Le Maître,, V. Hediger, Amsterdam University Press, 2013. https://www.jstor.org/stable/j.ctt6wp6f3,
  • Rethinking Curating: Art after New Media, Beryl Graham and Sarah Cook, 1st edition, The MIT Press, 2010. ISBN: 9780262013888; Preserving and 
  • Nettitudes: Let’s Talk Net Art, Josephine Bosma, NAi Publishers, 1st edition, Rotterdam and the Institute of Network Cultures, Amsterdam, 2011. ISBN 978-90-5662-800-0
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • The Museum of the Ordinary – New York, Peter Bi’lak. https://worksthatwork.com/artefacts/museum-of-the-ordinary,
  • From Object to Observer, J. Abbott Miller, Eye, Issue 61, Autumn 2006 http://www.eyemagazine.com/feature/article/from-object-to-observer
  •  The People will be heard: Interactive technology in public spaces Jennifer Kabat, Adobe Think Tank: http://www.adobe.com/designcenter/thinktank/jenkabat/

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
8
2
16
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
6
6
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
12
12
Proje
0
Seminer/Çalıştay
1
10
10
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
108

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

X
7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.