Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

Görsel İletişim Tasarımı

VCD 310 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Ses Tasarımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
VCD 310
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı Görsel İletişim Tasarım öğrencilerineYeni Medya ve Çoklu Medya'da kullanılan ses tasarımı tekniklerini öğretmektir. Bu ders, dijital işitsel medyada ses tasarımı, kayıt, miksleme, manipüle etme, prodüksiyon ve düzenleme tekniklerini geliştirir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Audio ekipmanları hakkında temel bilgileri edinmiş olacaklardır.
  • Dijital ortamda sesi işleyebileceklerdir.
  • Görsel işitselin ses kuşağı ve öğeleri hakkında genel bilgileri edineceklerdir.
  • Müziği analitik dinleme becerilerini geliştireceklerdir.
  • Görsel işitsel içinde müzik kullanımının önemini kavramış olacaklardır.
Ders Tanımı Bu derste öğrenciler ses kuşağının elemanlarını tanır ve bunların anlam oluşturmadaki etkilerini gözeterek bu konuda tasarım becerisi geliştirirler.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve tanııtm
2 Dersin hedefleri. Görsel işitselin ilk örneği olarak sesli sinemanın tarihçesi O’Brien, Charles. “Cinema’s Convertion To Sound”, Indiana University Press 2005, pp.156
3 Sesin fiziksel varlığı. Ses yüksekliği, ses şiddeti ve tını Alden, Stanley R. “Audio In Media(8th Edition)”, Thomson Wadsworth Publishing 2008, Chapter 1
4 Görsel işitselin ses kuşağı, diegetic, non-diegetic ayrımı. Dublaj ve canlı ses kaydı Alden, Stanley R. “Audio In Media(8th Edition)”, Thomson Wadsworth Publishing 2008, Chapter 9&10
5 Ses efektleri ve çeşitleri. Mikrofonlara giriş Alden, Stanley R. “Audio In Media(8th Edition)”, Thomson Wadsworth Publishing 2008, pp.120-124
6 Mikrofon çeşitleri ve polar pattern’lar ve mikrofonlama teknikleri Alden, Stanley R. “Audio In Media(8th Edition)”, Thomson Wadsworth Publishing 2008, pp.124-135
7 Adobe Audition, tek ses dosyası editi
8 Adobe Audition, çok kanallı ses editi
9 Müzikle ilişkilenme şekillerimiz
10 Müziğin temel kavramları. Ritim, tempo, melodi, armoni
11 Projenin değerlendirilmesi. İnternetten indirilen ses efektleriyle bir film sahnesine ses kuşağı oluşturma
12 Müzik enstrümanları, Sachs-Hornbostel metoduna göre sınıflandırma
13 Batı müziği enstrümanları
14 Film müziği üretim süreci ve kullanımı
15 Bütün dönemin gözden geçirilmesi.
16 Final Projesinin Değerlendirmesi

 

Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitaplardan bölümler ve multimedya sunumları
Önerilen Okumalar/Materyaller Alden, Stanley R. Thomson “Audio In Media(8th Edition)”, Wadsworth Publishing 2008 O’Brien, Charles. “Cinema’s Convertion To Sound”, Indiana University Press 2005

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
30
30
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
14
14
    Toplam
108

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X
9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.