GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim Tasarımı
VCD 302 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Görsel Kültür Analizi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
VCD 302
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu teorik dersin amacı, resim ve kavramsal sanattan baskıya, paketleme,fotoğrafçılık, film, reklam, video oyunları ve modaya kadar uzanan konularda görüntülerin anlamlarını ve etkilerini, ve geniş bir görsel kültür yelpazesine bakmanın yollarını araştırmaktır. Öğrencileri görsel dile ve onun tarihsel ve çağdaş önemine yönelik çeşitli eleştirel yaklaşımlar geliştirmeye teşvik eden bu ders, postmodernizm, cinsellik ve toplumsal cinsiyet inşası, metalaşma ve toplu tüketim, üretim, etnik köken ve ulusal kimlik imajlarının algısı gibi bir dizi önemli konuya da değinmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders imajların anlamlarını, etkilerini ve görsel kültürün: resimden ve heykelden baskı, paketleme, fotoğrafçılık, film, reklamcılık, video oyunları ve modaya kadar uzanan geniş yelpazesine bakmanın yollarını keşfeden, teorik bir derstir. Öğrencileri, görsel dile, ve onun tarihi ve güncel önemine yönelik bir dizi eleştirel yaklaşım geliştirmeye teşvik eder. Böylelikle, ders, globalleşme, postmodernizm, cinsiyet ve toplumsal cinsiyetin inşası, nesneleştirme ve seri tüketim/ üretim, etnik ve milli kimlik imajlarının üretimi ve alımlaması gibi önemli konulara değinecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Görsel Kültür nedir? Görsel Yöntembilim (I) | Rose, G. Visual Methodologies. London: Sage, 2007 (Chapter 3: ‘the good eye‘ |
3 | Görsel Kültür nedir? Görsel Yöntembilim (I) | Rose, G. Visual Methodologies. London: Sage, 2007 (Chapter 4: ‘Content analysis’) |
4 | İşaret nedir? Görsel yöntembilim (II) | Williamson, J. Decoding Advertisements: Ideology and Meaning in Advertising. London: Boyars, 1978, pp. 1114, 1727, 99105. Rose, G. Visual Methodologies. London: Sage, 2007 (Chapter 5, ‘Semiology’) |
5 | Mitoloji ve ikinci derece semiyolojik sistem | Rose, G. Visual Methodologies. London: Sage, 2007 (Chapter 5, ‘Semiology’) |
6 | Görsel Yöntembilim (III) | Psychoanalysis in Rose G. Visual Methodologies. London: Sage, 2007 |
7 | Toplumsal Cinsiyeti Görselleştirmek: Kadınlık ve Erkeklik Kurgulamaları | ’Psychoanalysis’ in Rose G. Visual Methodologies. London: Sage, 2007, |
8 | Kritik, tartışma, sınıf içi kompozisyon yazımı | Yok |
9 | Postmodernizm: Pastiş ve Parodi | Postmodernism and Popular Culture’. Practices of Looking. M. Sturken, et. al, Oxford: OUP |
10 | Sınıf içi öğrenci sunumları | Yok |
11 | Söylem analizine giriş | Discourse Analysis I in Rose G. Visual Methodologies. London: Sage, 2007 |
12 | Görsellliğin Gücü: Panoptikon | ‘Over and Under Surveillance’ online article by Judy Chen |
13 | Güncel sanat teorisine giriş | The Conspiracy of Art: Manifestos, Interviews,Essays’ by Jean Baudrillard, NY,2005 |
14 | Moda ve kimlik | Barthes, R. The Fashion System. Berkeley and Los Angeles, California: University of California Press, 1990 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Gillian Rose ''Visual Methodologies'' ISBN: 978-1-4739-4890-7 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
12
|
12
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
24
|
24
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
36
|
36
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
X | ||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
X | ||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
X | ||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
X | ||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
X | ||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
|||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
X | ||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti.
Örnek iş birliğinin ikinci adımı tamamlandı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) ve Yeşim Tekstil iş birliğiyle yürütülen “Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin Harekete Geç” projesinin ikinci dönem çalışmaları da başarıyla
Karanlıktan sanat doğdu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, salgın nedeniyle eve kapanan öğrencilerin yaratıcılığını geliştirmek amacıyla yurt dışındaki 6 üniversiteyle ortak proje
VCD mezunu Kayra Paköz Dünya Kupası’nı tasarlayan ekipte
İzmir Ekonomi Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nden 2017 yılında mezun olan Suna Kayra Paköz, Katar’da gerçekleşecek olan
Ata Kaan Koç The Bebop Channel seçkisinde
Geçtiğimiz yıl mezun olan öğrencilerimizden Ata Kaan Koç’un üçüncü ve dördüncü sınıfta ürettiği projeleri, “Tight Rope” ve “Walk the Dog Before I
Öğrencilerimiz Pangram yarışmasında finalist oldular
Görsel İletişim Tasarımı ikinci sınıf öğrencileri bu yıl dördüncü defa, yazı tipi ve kaligrafi üzerine gerçekleştirilen “Pangram” adlı, Harkiv, Ukrayna merkezli uluslararası
VCD mezunu Asil Atay’ın festival başarısı
2017 yılında mezun olan öğrencilerimizden Asil Atay, son projesi “Unraveled” ile üç büyük festivalin seçkisine girmeyi başardı. “Unraveled”, Atay’ın yüksek öğrenimini sürdürdüğü
“A Visual Frame / Her Mess, His Mess” Atölyesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nün her dönem gerçekleştirdiği, her yıldan öğrenciyi bir araya getiren atölye çalışmasının 2019 Güz dönemindeki konuğu