GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim Tasarımı
VCD 301 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Grafik Tasarım Tarihi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
VCD 301
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Teori bazlı bu ders, görsel iletişim tasarımı öğrencilerini yaklaşık 150 senelik grafik tarihi üretimiyle tanıştırır. Günümüzden (21. Yy) başlayıp geç 18. yy’a geri giderken, öğrencilerın grafik tasarımcıların değişen önceliklere olan farkındalıkları artar. Bu farkındalık; belli profesyonel kaygıların ne zaman ve neden eklendiği, neden diğerlerinin unutulduğu, yeniden-icat edildiği ve yeniden-ortaya çıkmasını kapsar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersler, Batı ve Batı-olmayan kavramları içeren tartışmaları, grafik tasarım uygulamalarındaki çalışmaları (ticari: reklamsal, kitaplar, gergiler, kitapçık ve broşürler vs. Ticari olmayanlar: kamu hizmeti formları, biletler, fişler, makbuzlar ve güncel multimedya ve web tasarımları vs. Gibi) ile birlikte menifestoları ve tarihi dökümanları da içerir. Buradaki amaç: A. Grafik tasarım hareketlerini, stillerini, “okulları”nın gelişiminin 20 yüzyıl boyunca araştırılması. B. Önemli olarak görülen grafik tasarımı etkileyen ve onunla kesişen teknolojik durumları ve tarihsel (politik, sosyal, kültürel) noktaların tartışılması. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş. Neyin tarihi, hangi tarih? | |
2 | Önsöz. Gösterim ve Yazı Sistemleri. | Introduction, Drucker 2008 |
3 | Matbaanın icadı. Bianliang, Gyeongju ve Mainz. | Ch. 1-2, Meggs 2016 |
4 | Harf tasarımı ve numune kitaplarının ortaya çıkışı. | Ch. 3,5, Meggs 2016 |
5 | Endüstrileşme ve Zanaat | Ch. 7-8, Meggs 2016 |
6 | Art Nouveau | Ch. 9.1-9.4, 9.17, Ch 10, Meggs 2016 |
7 | Fotoğrafçılığa Odaklanma | Ch 11-12, Meggs 2016 |
8 | Yeni Tipografi | Ch 14-15, Meggs 2016 |
9 | Ara Sınav | |
10 | Uluslararası Stil | Ch 16-17 Meggs 2016 |
11 | Kurumsal Kimlik ve Görsel Sistemler | Ch 18-19 Meggs 2016 |
12 | Postmodern Tasarım | Ch 20-21, Meggs 2016 |
13 | Veri Görselleştirmesi | Ch 22-23, Meggs 2016 |
14 | Arayüzlerin Tasarımı | Pt1,2,3 Global Information Design, Kahn |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Interaction Design - brief intro, Löwgren |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Meggs, P. B., & Purvis, A. W. (2016). Meggs’ history of Graphic Design, 6th edition. John Wiley & Sons. Drucker, J., & McVarish, E. (2013). Graphic design history: A critical guide, 2nd edition. Pearson. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Lupton, E., Kafei, F., Tobias, J., Halstead, J. A., Sales, K., Xia, L., Vergara, V., & Lupton, E. (2021). Extra bold: A feminist inclusive anti-racist Nonbinary Field Guide for Graphic Designers. Princeton Architectural Press. Hollis, R. (2001). Graphic design: A concise history. Thames and Hudson. Müller, J., Wiedemann, J., Riley, I. V., Wulfekamp, U., & Fruhtrunk, W. (2023). The history of graphic design: 1890-Today. Taschen GmbH. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
-
|
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
20
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
80
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2.5
|
35
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
8
|
16
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
14
|
14
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
7
|
7
|
Final Sınavı |
-
|
0
|
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
X | ||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
X | ||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
X | ||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
X | ||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
X | ||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
X | ||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
X | ||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti.
Örnek iş birliğinin ikinci adımı tamamlandı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) ve Yeşim Tekstil iş birliğiyle yürütülen “Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin Harekete Geç” projesinin ikinci dönem çalışmaları da başarıyla
Karanlıktan sanat doğdu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, salgın nedeniyle eve kapanan öğrencilerin yaratıcılığını geliştirmek amacıyla yurt dışındaki 6 üniversiteyle ortak proje
VCD mezunu Kayra Paköz Dünya Kupası’nı tasarlayan ekipte
İzmir Ekonomi Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nden 2017 yılında mezun olan Suna Kayra Paköz, Katar’da gerçekleşecek olan
Ata Kaan Koç The Bebop Channel seçkisinde
Geçtiğimiz yıl mezun olan öğrencilerimizden Ata Kaan Koç’un üçüncü ve dördüncü sınıfta ürettiği projeleri, “Tight Rope” ve “Walk the Dog Before I
Öğrencilerimiz Pangram yarışmasında finalist oldular
Görsel İletişim Tasarımı ikinci sınıf öğrencileri bu yıl dördüncü defa, yazı tipi ve kaligrafi üzerine gerçekleştirilen “Pangram” adlı, Harkiv, Ukrayna merkezli uluslararası
VCD mezunu Asil Atay’ın festival başarısı
2017 yılında mezun olan öğrencilerimizden Asil Atay, son projesi “Unraveled” ile üç büyük festivalin seçkisine girmeyi başardı. “Unraveled”, Atay’ın yüksek öğrenimini sürdürdüğü
“A Visual Frame / Her Mess, His Mess” Atölyesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nün her dönem gerçekleştirdiği, her yıldan öğrenciyi bir araya getiren atölye çalışmasının 2019 Güz dönemindeki konuğu