
Visual Narrative Workshop
...

‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim TasarımıDersin Adı |
Grafik Tasarım Tarihi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
VCD 301
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Teori bazlı bu ders, görsel iletişim tasarımı öğrencilerini yaklaşık 150 senelik grafik tarihi üretimiyle tanıştırır. Günümüzden (21. Yy) başlayıp geç 18. yy’a geri giderken, öğrencilerın grafik tasarımcıların değişen önceliklere olan farkındalıkları artar. Bu farkındalık; belli profesyonel kaygıların ne zaman ve neden eklendiği, neden diğerlerinin unutulduğu, yeniden-icat edildiği ve yeniden-ortaya çıkmasını kapsar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersler, Batı ve Batı-olmayan kavramları içeren tartışmaları, grafik tasarım uygulamalarındaki çalışmaları (ticari: reklamsal, kitaplar, gergiler, kitapçık ve broşürler vs. Ticari olmayanlar: kamu hizmeti formları, biletler, fişler, makbuzlar ve güncel multimedya ve web tasarımları vs. Gibi) ile birlikte menifestoları ve tarihi dökümanları da içerir. Buradaki amaç: A. Grafik tasarım hareketlerini, stillerini, “okulları”nın gelişiminin 20 yüzyıl boyunca araştırılması. B. Önemli olarak görülen grafik tasarımı etkileyen ve onunla kesişen teknolojik durumları ve tarihsel (politik, sosyal, kültürel) noktaların tartışılması. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş. Neyin tarihi, hangi tarih? | |
2 | Önsöz. Gösterim ve Yazı Sistemleri. | Introduction, Drucker 2008 |
3 | Matbaanın icadı. Bianliang, Gyeongju ve Mainz. | Ch. 1-2, Meggs 2016 |
4 | Harf tasarımı ve numune kitaplarının ortaya çıkışı. | Ch. 3,5, Meggs 2016 |
5 | Endüstrileşme ve Zanaat | Ch. 7-8, Meggs 2016 |
6 | Art Nouveau | Ch. 9.1-9.4, 9.17, Ch 10, Meggs 2016 |
7 | Fotoğrafçılığa Odaklanma | Ch 11-12, Meggs 2016 |
8 | Yeni Tipografi | Ch 14-15, Meggs 2016 |
9 | Ara Sınav | |
10 | Uluslararası Stil | Ch 16-17 Meggs 2016 |
11 | Kurumsal Kimlik ve Görsel Sistemler | Ch 18-19 Meggs 2016 |
12 | Postmodern Tasarım | Ch 20-21, Meggs 2016 |
13 | Veri Görselleştirmesi | Ch 22-23, Meggs 2016 |
14 | Arayüzlerin Tasarımı | Pt1,2,3 Global Information Design, Kahn |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Interaction Design - brief intro, Löwgren |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Meggs, P. B., & Purvis, A. W. (2016). Meggs’ history of Graphic Design, 6th edition. John Wiley & Sons. Drucker, J., & McVarish, E. (2013). Graphic design history: A critical guide, 2nd edition. Pearson. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Lupton, E., Kafei, F., Tobias, J., Halstead, J. A., Sales, K., Xia, L., Vergara, V., & Lupton, E. (2021). Extra bold: A feminist inclusive anti-racist Nonbinary Field Guide for Graphic Designers. Princeton Architectural Press. Hollis, R. (2001). Graphic design: A concise history. Thames and Hudson. Müller, J., Wiedemann, J., Riley, I. V., Wulfekamp, U., & Fruhtrunk, W. (2023). The history of graphic design: 1890-Today. Taschen GmbH. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
-
|
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
20
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
80
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2.5
|
35
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
8
|
16
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
14
|
14
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
7
|
7
|
Final Sınavı |
-
|
0
|
|
Toplam |
120
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
7 |
Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
8 |
İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..