
Visual Narrative Workshop
...

‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim TasarımıDersin Adı |
Tasarımda Multimedya Uygulamaları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
VCD 206
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencileri mevcut endüstri standartlarına uygun multimedya projelerini kavramlaştırma, prototiplendirme ve üretmek için gerekli bilgi ile donatmaktır. Öğrenci, multimedya tasarım süreçleri ve kavram geliştirme için yöntem ve ilkeler uygulayabilecek, dijital platformlar için interaktif kullanıcı arayüzleri ve hareketli grafikler tasarlayıp metotlar geliştirebilecektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders boyunca arayüz tasarımı için Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator, interaktif grafikler, hareketli grafikler ve temel animasyonlar için Adobe After Effects ve Adobe Flash yazılımları üzerinden temel bilgi verilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders Tanıtımı, Multimedya Tasarımına Giriş / Multimedya tasarımın temel kavramları / Kullanılan yazılım ve araçlar / Dersin işleyişi ve değerlendirme kriterleri | |
2 | Proje 1 Açıklama ve Anlatım / Dijital Yayıncılığa Giriş / Basılı ve dijital yayıncılık farkları, yayın ve dağıtım teknikleri, e-kitap, e-dergi, dijital katalog formatları. Tipografi, renk teorisi ve sayfa düzenleme prensipleri / İnteraktif PDF örnekleri ve kullanım alanları | |
3 | Proje 1: Dijital Yayıncılık ve İnteraktif PDF / InDesign ile sayfa düzeni / Katmanlar, grid sistemleri ve tipografi uygulamaları | |
4 | Proje 1: Geliştirme Süreci ve Geri Bildirim / Öğrenci projeleri üzerine tartışmalar ve revizyonlar / Teknik ve estetik geri bildirimler | |
5 | Proje 1: Geliştirme Süreci ve Geri Bildirim / Öğrenci projeleri üzerine tartışmalar ve revizyonlar / Teknik ve estetik geri bildirimler | |
6 | Etkileşimli Öğeler Eklemek / Bağlantılar, butonlar ve formlar / UX odaklı tasarım süreçleri | |
7 | Proje 1 Teslimi, Sunum ve Değerlendirme | |
8 | Midterm break | |
9 | Hareketli Grafik Tasarıma Giriş / Atölye çalışması: Adobe After Effects’in temelleri | |
10 | Proje 2 Açıklama ve Anlatım / “Explanimation” Açıklayıcı/tanıtıcı video nedir, nerelerde kullanılır? / Tür ve örneklerin incelenmesi | |
11 | Proje2: Hikaye Anlatımı ve Storyboard Hazırlama / Konsept geliştirme ve senaryo yazımı / Storyboard ve animatik oluşturma | |
12 | Proje 2: Geliştirme Süreci ve Geri Bildirim / Tipografik animasyon ve karakter animasyonu / Ses ve müzik kullanımı | |
13 | Proje 2: Geliştirme ve Ara Sunumlar / Öğrenci projeleri üzerine geri bildirimler / Teknik düzeltmeler ve geliştirmeler | |
14 | Dönem Portfolyosu oluşturma, Proje 1 ve Proje 2 entegrasyonu | |
15 | Final Teslimi, Dönem Sonu Değerlendirme | - |
16 | - |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | “Using Adobe Digital Publishing Suite: A Guide for Interactive Designers” by Wood Brian, F+W Media, Year: 2013, ISBN: 9781440334498 “The Business of Digital Publishing: An Introduction to the Digital Book and Journal Industries” by Frania Hall, 2013, Taylor & Francis Group, ISBN: 9781135075811 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
5
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo |
1
|
10
|
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
45
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
-
|
-
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
1
|
4
|
4
|
Ödev |
1
|
20
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
30
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
-
|
-
|
0
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
0
|
Toplam |
150
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
9 |
Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 |
Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..