Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

Görsel İletişim Tasarımı

VCD 206 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Tasarımda Multimedya Uygulamaları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
VCD 206
Bahar
2
2
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencileri mevcut endüstri standartlarına uygun multimedya projelerini kavramlaştırma, prototiplendirme ve üretmek için gerekli bilgi ile donatmaktır. Öğrenci, multimedya tasarım süreçleri ve kavram geliştirme için yöntem ve ilkeler uygulayabilecek, dijital platformlar için interaktif kullanıcı arayüzleri ve hareketli grafikler tasarlayıp metotlar geliştirebilecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Belli bir zamanda dijital medyada tasarım problemi çözme becerilerini geliştirebilecektir.
  • Bir Multimedia Tasarımcının temel ihtiyaçlarını ve ihtiyaçları eğitimlerinde ve üniversiteden sonra nasıl kullanacaklarını analiz edebilecektir.
  • Yaratıcı düşünce ve fikirleri uygulamaya nasıl aktarılacağı üstünde karar verebilecektir.
  • Bir projenin fikirden son icraya kadar olan süreci tasarlayabilecektir.
  • Hareketli ve etikileşimli medya nın önemi ve temel animasyon ve etkileşim tekniklerinin nasıl kullanılacağı konusunu değerlendirecektir.
Ders Tanımı Ders boyunca arayüz tasarımı için Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator, interaktif grafikler, hareketli grafikler ve temel animasyonlar için Adobe After Effects ve Adobe Flash yazılımları üzerinden temel bilgi verilecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Multimedyaya Giriş
2 Multimedya nedir? Karışık medya teknikleri üzerine örnekler. Farklı platformlarda iş üretmek ve endüstri kriterlerini anlamak
3 Film kurgusuna giriş. Adobe premier’e giriş. Temel araçlar ve timeline. Proje 1: Bir Dakika Ses
4 Doğal ses kayıtları ile ortam sesi ve atmosfer yaratmak. Proje 1: Bir Dakika Ses Blackboard üzerinden sunumları çalışma
5 Çerçeve boyutu ve video codec ve formatlarını Adobe premier üzerinden öğrenmek. Proje 1: Bir Dakika Ses Teslim
6 Adobe premier ile Jenerik ve Text animasyonu yapma. Project 2: Hareketli Yazı
7 Adobe premier ile Jenerik ve Text animasyonu yapma. Project 2: Hareketli Yazı
8 Adobe premier ile Jenerik ve Text animasyonu yapma. Project 2: Hareketli Yazı Teslim Blackboard üzerinden sunumları çalışma
9 Adobe After Effect’e giriş. Proje 3: Bir Dakika Canlandırma
10 After Effects üzerinde Kamera özelliklerini öğrenme. Proje 3: Bir Dakika Canlandırma Blackboard üzerinden sunumları çalışma
11 Adobe After Effects ile 3 boyut simülasyonu. Proje 3: Bir Dakika Canlandırma Blackboard üzerinden sunumları çalışma
12 Adobe After Effects ile 3D Camera Tracker özellikleri. Proje 3: Bir Dakika Canlandırma Blackboard üzerinden sunumları çalışma
13 Adobe After Effects ile Yeşil Ekran kullanımı. Proje 3: Bir Dakika Canlandırma Blackboard üzerinden sunumları çalışma
14 Adobe After Effects ile Text canlandırma efektleri. Proje 3: Bir Dakika Canlandırma
15 Dersin gözden geçirilmesi -
16 Dersin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Design Elements-Graphic Style Manual (ISBN: 13 978-1-59253-261-2), Graphic Design School, The principles and Practice of Graphic Design (ISBN: 978-1-118-13441-2), Illumunating Video: An Essential Guide to Video Art (ISBN 10: 0893813907 ISBN 13: 9780893813901)

Önerilen Okumalar/Materyaller

Johansson, Kaj, Lundberg, Peter, Ryberg, Robert. A Guide to Graphic Print Production. Sweden: Wiley. // Müller-Brockman, Josef. Grid systems. 4th ed. Zurich: Verlag Niggli AG, 1996. // Pipes, Alan. Production for Graphic Designers. 5th ed. London: Laurence King Publishing, 2009. // Leborg, Christian. Visual Grammar. First ed. New York: Princeton Architectural Press, 2006. // AdobeTv. Adobe Systems. CC Tutorials. 2016. http://tv.adobe.com/channel/how-to/creative-cloud-tutorials/ (Accessed 2016-09-05)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
16
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
2
70
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
-
-
Final Sınavı
-
-
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
2
27
54
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
-
-
0
Final Sınavı
-
-
0
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

X
4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

X
7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

X
8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X
9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.