GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim Tasarımı
VCD 203 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Tipografik Tasarım I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
VCD 203
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Tipografik tasarımın temelleri; tipografi üzerine tarihi araştırmalar; Tipografik terminoloji |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilerin harf ve harf biçimlerinin tarihsel evrimini öğrenmelerine olanak sağlar. Kurallarla, yazı karakterlerinin sınıflandırmalarıyla, harfin yapısal özellikleriyle, yazı karakteri aileleriyle ve tipografik uygulamalarla ilgilidir. Sunumlar, stüdyo eleştirileri ve sınıf tartışmaları, öğrencinin tipografik beceriler, teknikler ve uygulamalar hakkında yazma ve konuşma için bir kelime haznesi ve eleştirel bir çerçeve geliştirmesine yardım eder. Bu derste öğrenciler, projeleri analiz ederek kavramsal, analitik ve pratik beceriler geliştirirler. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tipografik Tasarım I Dersine Giriş. Proje I: Kompozisyon ve Hareketli Çalışmalar | Yok |
2 | Proje I’e devam | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
3 | Proje I’e devam. Proje II: Harf, Başlık, ve Metin: Sayfa Düzenlemesi Varyasyonları | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
4 | Proje II: Type Specimeni Kitapçığı | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
5 | Proje II’ ye devam | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
6 | Proje II’ ye devam | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
7 | Proje II’ ye devam | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
8 | Proje III: Metin-Fotoğraf İlişkisi | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
9 | Proje III’e devam | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
10 | Proje III’e devam | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
11 | Proje IV: Modern Grafik Hareketlerinden birini Temsil Eden Afiş Tasarımı | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
12 | Proje IV’e devam | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
13 | Proje IV’e devam | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
14 | Final | Proje Sunumları |
15 | - | |
16 | - |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ambrose, G., Harris, P. (2011). Tipografinin Temelleri.İstanbul: Literatür Yayınları. ISBN: 978-975-04-0621-8 Ambrose, G., Harris, P. (2011). The Fundamentals of Typography. Ava Publishing. ISBN: 9782940411764 Craig, J. (1990). Basic Typography: A Design Manual, New York: Watson-Guptill Publications. ISBN-10: 0823004511 Craig, J. (1992). Designing with Type: A Basic Course in Typography. New York: Watson-Guptill Publications. ISBN-13: 978-0823013050 Carter, R., Day, B., Meggs, P. B. (2012). Typographic Design: Form and Communication. New Jersey: John Wiley & Sons. ISBN-13: 978-0470648216 Hill, W. (2010). The complete Typographer: A foundation Course for Graphic Designers Working with Type.London: Thames & Hudson. ISBN: 978-0-500-28894-8 Sarıkavak, N. K. (2009). Çağdaş Tipografinin Temelleri.Ankara: Seçkin Yayıncılık. ISBN: 975-347-772-4 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje |
4
|
80
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
12
|
12
|
Proje |
4
|
11
|
44
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
X | ||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
|||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
X | ||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
X | ||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
X | ||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
|||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
X | ||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti.
Örnek iş birliğinin ikinci adımı tamamlandı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) ve Yeşim Tekstil iş birliğiyle yürütülen “Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin Harekete Geç” projesinin ikinci dönem çalışmaları da başarıyla
Karanlıktan sanat doğdu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, salgın nedeniyle eve kapanan öğrencilerin yaratıcılığını geliştirmek amacıyla yurt dışındaki 6 üniversiteyle ortak proje
VCD mezunu Kayra Paköz Dünya Kupası’nı tasarlayan ekipte
İzmir Ekonomi Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nden 2017 yılında mezun olan Suna Kayra Paköz, Katar’da gerçekleşecek olan
Ata Kaan Koç The Bebop Channel seçkisinde
Geçtiğimiz yıl mezun olan öğrencilerimizden Ata Kaan Koç’un üçüncü ve dördüncü sınıfta ürettiği projeleri, “Tight Rope” ve “Walk the Dog Before I
Öğrencilerimiz Pangram yarışmasında finalist oldular
Görsel İletişim Tasarımı ikinci sınıf öğrencileri bu yıl dördüncü defa, yazı tipi ve kaligrafi üzerine gerçekleştirilen “Pangram” adlı, Harkiv, Ukrayna merkezli uluslararası
VCD mezunu Asil Atay’ın festival başarısı
2017 yılında mezun olan öğrencilerimizden Asil Atay, son projesi “Unraveled” ile üç büyük festivalin seçkisine girmeyi başardı. “Unraveled”, Atay’ın yüksek öğrenimini sürdürdüğü
“A Visual Frame / Her Mess, His Mess” Atölyesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nün her dönem gerçekleştirdiği, her yıldan öğrenciyi bir araya getiren atölye çalışmasının 2019 Güz dönemindeki konuğu