Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

Görsel İletişim Tasarımı

VCD 203 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Tipografik Tasarım I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
VCD 203
Güz
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Tipografik tasarımın temelleri; tipografi üzerine tarihi araştırmalar; Tipografik terminoloji
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Biçim ve içerik ilişkisini anlayabilecekler.
  • Kompozisyon öğeleri ve tasarım ilkelerini kavrayabilecekler.
  • Etkili bir şekilde çalışmalarının yazılı, sözlü ve görsel sunumlarını yapabilecekler.
  • Tasarıma uygun yazı karakteri seçimi yapabilecek ve mesajı etkili bir şekilde aktarabilecekler.
  • Verilen problemi çözebilecek ve başarılı iletişim kurabilen çalışmalar yaratabilecekler.
  • Tipografik terminolojiye aşina olabilecek ve görsel hiyerarşi, okunaklılık ve bloklamayı araştırabilecekler.
  • Tipografik biçimleri ve görsel organizasyon yöntemlerini öğrenebileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders öğrencilerin harf ve harf biçimlerinin tarihsel evrimini öğrenmelerine olanak sağlar. Kurallarla, yazı karakterlerinin sınıflandırmalarıyla, harfin yapısal özellikleriyle, yazı karakteri aileleriyle ve tipografik uygulamalarla ilgilidir. Sunumlar, stüdyo eleştirileri ve sınıf tartışmaları, öğrencinin tipografik beceriler, teknikler ve uygulamalar hakkında yazma ve konuşma için bir kelime haznesi ve eleştirel bir çerçeve geliştirmesine yardım eder. Bu derste öğrenciler, projeleri analiz ederek kavramsal, analitik ve pratik beceriler geliştirirler.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tipografik Tasarım I Dersine Giriş. Proje I: Kompozisyon ve Hareketli Çalışmalar Yok
2 Proje I’e devam Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil.
3 Proje I’e devam. Proje II: Harf, Başlık, ve Metin: Sayfa Düzenlemesi Varyasyonları Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil.
4 Proje II: Type Specimeni Kitapçığı Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil.
5 Proje II’ ye devam Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil.
6 Proje II’ ye devam Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil.
7 Proje II’ ye devam Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil.
8 Proje III: Metin-Fotoğraf İlişkisi Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil.
9 Proje III’e devam Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil.
10 Proje III’e devam Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil.
11 Proje IV: Modern Grafik Hareketlerinden birini Temsil Eden Afiş Tasarımı Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil.
12 Proje IV’e devam Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil.
13 Proje IV’e devam Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil.
14 Final Proje Sunumları
15 -
16 -

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

Ambrose, G., Harris, P. (2011). Tipografinin Temelleri.İstanbul: Literatür Yayınları. ISBN: 978-975-04-0621-8

Ambrose, G., Harris, P. (2011). The Fundamentals of Typography. Ava Publishing. ISBN: 9782940411764

Craig, J. (1990). Basic Typography: A Design Manual, New York: Watson-Guptill Publications. ISBN-10: 0823004511

Craig, J. (1992). Designing with Type: A Basic Course in Typography. New York: Watson-Guptill Publications.  ISBN-13: 978-0823013050

Carter, R., Day, B., Meggs, P. B. (2012). Typographic Design: Form and Communication. New Jersey: John Wiley & Sons. ISBN-13: 978-0470648216

Hill, W. (2010). The complete Typographer: A foundation Course for Graphic Designers Working with Type.London: Thames & Hudson. ISBN: 978-0-500-28894-8

Sarıkavak, N. K. (2009). Çağdaş Tipografinin Temelleri.Ankara: Seçkin Yayıncılık. ISBN: 975-347-772-4

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
4
80
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
12
12
Proje
4
11
44
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

X
4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

X
7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.