
Visual Narrative Workshop
...

‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim TasarımıDersin Adı |
Tasarım Stüdyosu II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
VCD 202
|
Bahar
|
2
|
6
|
5
|
10
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, biçimsel tasarım tekniklerinin kullanımı aracılığı ile, öğrencilere görsel iletişimdeki görsel betimleme ve ifade problemlerini çözebilme yetisini kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders devamı olduğu VCD 201 dersinin üç ana prensibi üzerinde durur; 1- Sistematik ve metodik bir tasarımsal düşünmes yetisi geliştirmek, 2- Tasarımda kullanıcı odaklı bir anlayış geliştirmek, 3- Mesleki kimliği geliştirmek |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrencilerin verilen problemlere görsel olarak çözüm üretip yorumlarlar. Üzerinde durulacak konular, kavram ve uygulamalardan bazıları soyutlama, kavramsal düşünebilme, renk kullanımı, tipografik yaklaşımlar ve kolajdır. VCD 201 müfredatının çıktıları doğrultusunda, bu dersin amacı kazanılan beceri ve yetileri derinleştirerek piyasaya uygun tasarım pratikleri odaklı takım çalışmasına yoğunlaşmaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Proje 1: Festival Afişi Tasarımı | - |
2 | Proje 1: Araştırma ve sunumlar | - |
3 | Proje 1: Eskiz, sınıf içi kritik | - |
4 | Proje 1: Tasarımın finalize edilmesi | - |
5 | Proje 2: Kartpostal Tasarımı (Giriş) | - |
6 | Proje 2: Araştırma ve sunumlar | - |
7 | Proje 2: Eskiz, sınıf içi kritik | - |
8 | Proje 2: Tasarımın finalize edilmesi | - |
9 | Ara Sınav Haftası | - |
10 | Proje 3: Sosyal Farkındalık Kampanyası (Giriş) | - |
11 | Proje 3: Araştırma ve sunumlar | - |
12 | Proje 3: Eskiz, sınıf içi kritik | - |
13 | Proje 3: Teslimin İlk Aşaması (Poster) | - |
14 | Proje 3: Teslimin İkinci Aşaması (Billboard) | - |
15 | Proje 3: Teslimin Üçüncü Aşaması (Broşür) | - |
16 | - |
Ders Kitabı | Frascara J. (2004). Communication Design: Principles, Methods, and Practice. Allworth Press, New York; ISBN-10: 1581153651 Papanek, V. (1984). Design for the Real World. Thames and Hudson, London; ISBN-10: 0500231656 Heller, S., Vienne, V. (2003). Citizen Designer: Perspectives on Design Responsibility. Allworth Press, New York; ISBN-10: 1621536408 PIPES, A., Foundations of Art and Design, Laurence King Publishing LUPTON, E. and Cole Phillips, J., Graphic Design: The New Basics, Princeton Architectural Press, New York and Maryland Institute College of Art, Baltimore BECER, E., Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Dost Kitabevi Yayınları, 2007, Ankara HILLNER, M., Basic Typography 01: Virtual Typography, AVA Publishing, Switzerland AMARA, T. (2006). Typography Workbook: A Real-World Guide to Using Type in Graphic Design, Rockport Publishers CRAIG, J. (2006). Designing with Type: The Essential Guide to Typography, Watson-Guptill |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Frascara, J. (2004). Design Fundamentals: Introduction. Unpublished manuscript, Department of Art & Design, University of Alberta, Canada |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
100
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
8
|
128
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
55
|
55
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
55
|
55
|
Proje |
1
|
62
|
62
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
300
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
8 |
İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 |
Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..