
Visual Narrative Workshop
...

‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim TasarımıDersin Adı |
Tasarım Stüdyosu I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
VCD 201
|
Güz
|
2
|
6
|
5
|
9
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaKritik vermeJüriGezi / İncelemeAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu stüdyo dersinin amacı ikinci yıl öğrencilerini görsel iletişim tasarımı disipliniyle ve tasarım düşüncesi kavramıyla tanıştırmaktır. Bu tanışma ise kavrayış, araştırma, test etme ve kullanıcı ile temasla mümkün olmaktadır ki bunlar da tasarımın sorun tanımlama, fikir üretme ve form yaratma basamaklarının birincisinden sonuncusuna dek sistematik düşünce yoluyla mümkün olmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenciler tasarım elemanları ve prensiplerinin kullanımında güven kazanarak bunları etkili iletişim amacı için kullanacaklardır. Forma yönelik duyarlılık (estetik) içerik ve bağlama yönelik duyarlılıkla sağlanmaktadır. Bir nesenenin formu onun amacının ne olduğu, nerede ve ne zaman kullanılacağı, daha da önemlisi kimin tarafından kullanılacağı (kullanıcı / izleyici) göz önünde tutularak şekillendirilmektedir. Dolayısıyla bu ders gerçek hayattaki pratiklerin vazgeçilmezi olan pazarlama prensiplerine bir giriş niteliğindedir. Kullanıcı odaklı sistematik bir tasarım stratejisi geliştirmenin yanı sıra öğrenciler bu derste profesyonelliğin şu anahtar noktalarıyla tanıştırılmaktadır; ; proje planlama ve organizasyonu, etkin bir çalışma takvimi geliştirebilme, tasarım terminolojisini kullanabilme, bir tasarım işini açıklayabilme, bağımsız düşünce geliştirebilme, işin gerektirdiği tasarım sorumluluğunu üstlenebilme, etik tasarım, ekolojik kaygılara cevap verebilme, teknik konularda yüksek standartları yakalayabilme, teknik ve diğer gelişmelerden haberdar olabilme, bireysel çalışabilme, sınıf arkadaşlarıyla / meslektaşlarıyla fikir alışverişinde bulunma, tasarım camiasında ve kurumlarında ve ağlarında tartışmaları izleyebilme |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | P01 Proje Başlangıcı | |
2 | P01 | |
3 | P01 | |
4 | P01 Jüri | |
5 | P02 Proje Başlangıcı | |
6 | P02 | |
7 | P02 | |
8 | P02 | |
9 | P02 Jüri | |
10 | P03 Proje Başlangıcı | |
11 | P03 | |
12 | P03 | |
13 | P03 | |
14 | P03 | |
15 | Final jürisi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Proje brief'leri ve sunumları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Frascara J. (2004). Communication Design: Principles, Methods, and Practice. Allworth Press, N.Y.; Frascara, J. (2004). Design Fundamentals: Introduction. Unpublished manuscript, Department of Art & Design, University of Alberta, Canada; Lupton, E. (ed.) (2011). Graphic Design Thinking: Beyond Brainstorming. Princeton Architectural Press, N.Y; Lupton, E.. Cole-Phillips, J. (2008). Graphic Design: the new basics. Princeton Architectural Press, N.Y.; Papanek, V. (1984). Design for the Real World. Thames and Hudson, London; Heller, S., Vienne, V. (2003). Citizen Designer: Perspectives on Design Responsibility. Allworth Press, N.Y. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
18
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
6
|
96
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
8
|
6
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
16
|
16
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
24
|
24
|
Proje |
1
|
36
|
36
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
252
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..