Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

Görsel İletişim Tasarımı

MMD 498 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Bitirme Projesi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MMD 498
Bahar
2
6
5
10

Ön-Koşul(lar)
  FFD 101 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
ve VCD 201 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
ve VCD 202 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
ve FFD 102 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
ve MMD 301 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
ve MMD 302 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
ve MMD 401 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bitirme Projesi dersinin ana hedefi öğrencilere kendi ilgi alanları doğrultusunda seçecekleri, karmaşık ve ileri düzeyde bir multimedya tasarım projesini üretme sürecinde yön göstermektir. Bitirme projesinde öğrencilerden lisans eğitimleri boyunca edindikleri teorik ve pratik bilgileri uygulamaya dökmeleri beklenmektedir. Bu ders öğrencileri karmaşık ve çok katmanlı tasarım problemlerini çözme becerileriyle donatmayı ve kendi tasarım süreçlerine yöneltecekleri kritik bir tasarım gözünü/bakışını geliştirmelerini sağlamayı hedefler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kapsamlı bir multimedya projesi üretmeye yönelik profesyonel ve entelektüel yaklaşımı geliştirebilecektir.
  • Tasarım alanındaki teorik ve pratik bilgilerini, tasarım tarihi ve kavramlarından gelen analiz/sentez yeteneğini kullanarak karmaşık tasarım problemlerini çözebilecektir
  • Gelecekte yönelecekleri kariyer alanına belirlemek üzere kişisel ilgilerini tanımlayabilecektir
  • Karmaşık tasarım problemlerine yenilikçi çözümler üretme yeteneğini geliştirebilecektir
  • Profesyonel bir tasarım projesinin üretilmesi ve sunulması için gerekli olan tasarım yazılımlarını, gerekli yeni araç ve yöntemleri araştırıp kullanabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste öğrenciler, kişisel ilgi alanları doğrultusunda bir mezuniyet projesi fikri seçecek, kavramlar, eskizler, maketler ve prototipler üzerinden haftalık tartışmalarla bu fikri, proje fikir önerisinden orijinal ve kapsamlı bir multimedya projesine doğru geliştirecek ve en sonunda, bir sergi/sunum hazırlayarak proje aşamalarını tamamlayacaklardır. Bu derste öğrenciler, kişisel ilgi alanları doğrultusunda bir mezuniyet projesi fikri seçecek, kavramlar, eskizler, maketler ve prototipler üzerinden haftalık tartışmalarla bu fikri, proje fikir önerisinden orijinal ve kapsamlı bir multimedya projesine doğru geliştirecek ve en sonunda, bir sergi/sunum hazırlayarak proje aşamalarını tamamlayacaklardır. Bu derste öğrenciler, kişisel ilgi alanları doğrultusunda bir mezuniyet projesi fikri seçecek, kavramlar, eskizler, maketler ve prototipler üzerinden haftalık tartışmalarla bu fikri, proje fikir önerisinden orijinal ve kapsamlı bir multimedya projesine doğru geliştirecek ve en sonunda, bir sergi/sunum hazırlayarak proje aşamalarını tamamlayacaklardır

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Proje önerisinin ve çalışma planının gözden geçirilmesi Öneri taslakları ve çalışma planının getirilmesi
2 Grup kritikleri Grup kritiği için yeni bir çalışmanın hazırlanması
3 İlk jüri ve kişisel kritikler Kişisel kritik için gözden geçirilen önerinin sunumunun hazırlaması
4 Kişisel kritikler Kişisel kritik için yeni çalışmanın getirilmesi.
5 Kişisel kritikler Grup tartışması/kritiği için bir sergi planı getirilmesi
6 Kişisel kritikler Kişisel kritik için yeni çalışmanın getirilmesi.
7 Kişisel kritikler Kişisel kritik için yeni çalışmanın getirilmesi.
8 Kişisel kritikler Kişisel kritik için yeni çalışmanın getirilmesi.
9 İkinci Jüri Sunuma hazırlık
10 Kişisel kritikler Kişisel kritik için yeni çalışmanın getirilmesi.
11 Final kritikleri Kişisel kritik için çalışmanın son halinin getirilmesi
12 Final kritikleri Kişisel kritik için çalışmanın son halinin getirilmesi
13 Final kritikleri Dijital dökümanlar, Process defteri, çalışmanın fotoğrafları, katalog metni
14 Final projenin teslimi Sergi kurulumu için tüm malzemelerin getirilmesi
15 Sergi ve jüri Final sunumların hazırlanması
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Belirli bir ders kitabı izlenmeyecektir. Gerekli okuma materyalleri öğrencilere sağlanacaktır.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Andrea Bennett, Design Studies, 2006. Brenda Laurel and Peter Lunenfeld, Design Research: Methods and Perspectives, 2003. Bill Moggridge, Designing Interactions, 2007 David E. Grey, Doing Research in the Real World, 2009

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
-
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
-
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
6
96
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
22
22
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
50
50
Proje
1
100
100
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
-
0
Final Sınavı
0
    Toplam
300

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X
9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.