
İskele Sergileri - Kıyı Kent
Kıyı Kent, üç sanatçının İzmir'in kıyı coğrafyasına ve kentsel hafızasına dair iki farklı yaklaşımını bir araya getiriyor. ...

Visual Narrative Workshop
...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim TasarımıDersin Adı |
Bitirme Tezi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MMD 494
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı: 1) Araştırma odağını güçlendirmek; 2) Araştıma sorusunu keskinleştirmek ve arıtmak; 3) Çeşitli teorik ve metodolojik yaklaşımları ve araştırma etiğini belirgin hale getirmek; 4) Arşiv ve kütüphane araştırmasıyla ilgili pratik beceriler geliştirmek; 5) Bilimsel inceleme ve sunum becerilerinin düzenini geliştirmek; |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, 4. Sınıf öğrencilerine tez planlarını kurmakta yardımcı, teorik bir derstir. Bir dizi yazma ve okuma alıştırması aracılığıyla öğrencilere, araştırma yürütme, araştırma konusu bulma, soru sorma ve güçlü iddia ve iyi argümanlarda bulunma ve bunları yazı yoluyla savunmanın yolları öğretilir. Edinilen bilgi ve beceriler, mezuniyet tasarım projesine destek verecek potansiyeli taşır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş (Ders Tanıtımı) ve Vaka Çalışması Senaryo Örnekleri | Ders müfredatının incelenmesi |
2 | Araştırma Temelleri ve Senaryo Derinlemesine İnceleme• Vaka çalışması araştırması nedir? • Senaryoya özel kaynak tanıtımı • Birincil kaynak belirleme atölyesi • Grup çalışmasının planlaması | Vaka senaryosuyla ilişkili materyallerini okunması• 3 potansiyel birincil kaynağı belirlenmesi • Bireysel araştırma sorularının oluşturulması |
3 | Vaka Çalışmaları için Araştırma Yöntemleri • Nitel ve nicel yaklaşımlar • Görüşme teknikleri ve anket tasarımı • Görsel araştırma yöntemleri • Grup çalışması: metodoloji seçimi | Okuma: Araştırma yöntemleri • Senaryo için metodoloji sorularının hazırlanması • Bireysel kaynak analizi |
4 | Kaynak Bulma ve Değerlendirme • Veritabanı inceleme • Birincil ve ikincil kaynakların değerlendirilmesi • Alıntı stilleri (APA) • Grup çalışması: kaynak toplama • Ödev: Literatür Taraması | Her öğrencinin 5 akademik kaynak önerisi hazırlığı • Akademik veritabanı incelemesi |
5 | Veri Toplama Stratejileri • Mülakat hazırlığı ve teknikleri • Anket tasarımı ve dağıtımı • Görsel belgeleme yöntemleri • Grup çalışması: veri toplama planlaması | • Mülakat soruları için hazırlık • Veri toplama zaman çizelgesinin tasarlanması • Bireysel kaynak analizi |
6 | Eleştirel Okuma ve Analiz • Vaka çalışması kanıtlarını analiz etme • Kalıpları ve temaları belirleme • Birden fazla kaynağı sentezleme • Grup çalışması: ön analiz | • Eleştirel okuma ödevini tamamlanması • Toplanan verilerin analiz edilmesi • Ön bulguların özeti |
7 | Vaka Çalışmaları için Yazma • Vaka çalışması raporu yapısı • Akademik yazım kuralları • Raporlarda görsel entegrasyon • Grup çalışması: rapor yazma | • Bireysel bölümlerin taslağının hazırlanması • Grup yazma planının hazırlanması |
8 | Gelişmiş Analiz Teknikleri • Karşılaştırmalı vaka analizi • Görsel analiz yöntemleri • Araştırma sınırlamalarının belirlenmesi • Grup çalışması: gelişmiş analiz | • Geri bildirimlere dayalı analizlerin gözden geçirilmesi • Bireysel kaynak analizi |
9 | Ara Dönem İlerleme Sunumları • Grup sunumları (her biri 20 dakika) • Akran geri bildirim oturumları • Planlamanın yeniden değerlendirilmesi | • Ara Dönem İlerleme Sunumunun hazırlanması |
10 | Araştırma Etiği ve Mesleki Standartlar • Tasarım araştırmasında etik hususlar • Önyargıların fark edilmesi ve azaltılması • Mesleki iletişim standartları • Grup çalışması: etik inceleme | Araştırma etiği hakkında ön araştırma yapılması • Araştırmada olası önyargıların değerlendirilmesi |
11 | Akran Değerlendirmesi ve Düzenleme • Gruplar arası akran değerlendirmesi oturumu • Grup çalışması: revizyonlar • Diğer gruplarla taslakların paylaşılması • Akran değerlendirme formlarının doldurulması | • Revize edilmiş bireysel rapor bölümlerinin hazırlanması |
12 | Akran Değerlendirmesi ve Düzenleme • Gruplar arası akran değerlendirmesi oturumu • Grup çalışması: revizyonlar • Diğer gruplarla taslakların paylaşılması • Akran değerlendirme formlarının doldurulması | • Revize edilmiş grup rapor bölümlerinin hazırlanması |
13 | Akran Değerlendirmesi ve Düzenleme • Gruplar arası akran değerlendirmesi oturumu • Kalite güvence kontrol listesi • Grup çalışması: revizyonlar • Diğer gruplarla taslakların paylaşılması | • Revize edilmiş grup rapor bölümlerinin hazırlanması |
14 | Son Sunum Hazırlığı • Sunum ve Poster Tasarımı • Soru-Cevap Hazırlığı | • Grup çalışması: sunum ve poster tasarımı |
15 | Son Sunum Hazırlığı • Sunum ve Poster Tasarımı • Soru-Cevap Hazırlığı | • Grup çalışması: sunum ve poster tasarımı |
16 | Son Sunumlar • Grupların son sunumları (her biri 20 dakika) • Grup poster sunumu ve tartışma | Poster tasarımının tamamlanması • Son Grup Sunumları • Bireysel Katkı Raporu |
Ders Kitabı | Kitap ve dergilerden okumalar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Sunumlar ve videolar |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
20
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
2
|
20
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
4
|
8
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
4
|
8
|
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Kıyı Kent, üç sanatçının İzmir'in kıyı coğrafyasına ve kentsel hafızasına dair iki farklı yaklaşımını bir araya getiriyor. ...
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..