GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim Tasarımı
MMD 404 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Portfolyo Tasarımı ve Profesyonel Pratik
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MMD 404
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapKritik vermeJüriDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrenci kendi kendi görsel dilini oluşturmayı ve kendi sanatçı dilini sunmayı öğrenecek. Profesyonel seviyede portfolyo, özgeçmiş, kartvizit ve kendi işlerinden oluşan seçkiyi websitesi için sunuma hazır duruma getirecek. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Çeşitli iletişim araçları ile üretilmiş sanatçı portfolyolarının sınıf içi tartışma, değerlendirme ve sunumlarla geliştirmek. Öğrencinin çalışmalarını sunabilmesi için yeni yöntemlere rehberlik etmek. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Yok |
2 | Sosyal medyadan portfolyoya imajın nasıl tasarlanması gerektiği | Gerekli olan tüm araçların getirilmesi |
3 | Logo Tasarımı & Özgeçmiş İçerik Yönetimi. Kişisel görüşmeler | Gerekli olan tüm araçların getirilmesi |
4 | Giriş. Wix websitesi şablonu seçmek | Gerekli olan tüm araçların getirilmesi |
5 | tasarım süreci | Logo, CI, CV, website: Landing page. Menu. Kişisel görüşmeler | Gerekli olan tüm araçların getirilmesi |
6 | tasarım süreci | Logo, CI, CV, website: proje sayfaları. Kişisel görüşmeler | Gerekli olan tüm araçların getirilmesi |
7 | tasarım süreci | Logo, CI, CV, website: proje sayfaları. Kişisel görüşmeler | Gerekli olan tüm araçların getirilmesi |
8 | Sunum 1 logo, CV | Sunum 2 websitesi önizlemesi 25% | 25% | Gerekli olan tüm araçların getirilmesi |
9 | tasarım süreci | website revizyonu. print versiyonu InDesign. Kişisel görüşmeler | Gerekli olan tüm araçların getirilmesi |
10 | tasarım süreci | website revizyonu. print versiyonu InDesign. Kişisel görüşmeler | Gerekli olan tüm araçların getirilmesi |
11 | Sunum 3 websitesi 25% | Gerekli olan tüm araçların getirilmesi |
12 | tasarım süreci | print versiyonu InDesign. Kişisel görüşmeler | Gerekli olan tüm araçların getirilmesi |
13 | tasarım süreci | print versiyonu InDesign. Kişisel görüşmeler | Gerekli olan tüm araçların getirilmesi |
14 | Sunum 4 | final websitesi, InDesign portfolyo pdf 25% | Gerekli olan tüm araçların getirilmesi |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | https://www.flipsnack.com/digital-portfolio Illumunating The Video Sally Jo Fifer Design Elements - A Graphic Style Manual Timothy Samara Rockport Publishers, Inc 2007 ISBN-13: 978-0893813901,Graphic Design School - The Principles and Practice of Graphic Design 5th Edition David Dabner, Sandra Stewart, Eric Zempol 2014 ISBN 13: 9780500285268, Universal Principles of Design - 100 Ways to Enhance Usability William Lidwell, Kritina Holden, Jill Butler Eisenman, Sara. 2008 ISBN 13: 9781592530076, Graphic Design Portfolio Strategies for Print and Digital Media. Rowe, Robert; Will, Will; Linton, Harold ISBN-13: 978-0136140313 https://alessandrosegalini.com/ |
Önerilen Okumalar/Materyaller | https://carbonmade.com/portfolios/fashion-design https://successfulfashiondesigner.com/fashion-portfolio/fashion-portfolio-checklist/ https://www.behance.net/gallery/71373427/Fashion-Design-portfolio https://issuu.com/theodoracucu/docs/portfolio_internship_ba https://www.format.com/customers/design/fashion http://www.as8.it |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
50
|
Proje |
2
|
50
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
11
|
22
|
Proje |
2
|
11
|
22
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
-
|
0
|
|
Final Sınavı |
-
|
0
|
|
Toplam |
108
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
X | ||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
|||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
|||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
X | ||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
|||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
|||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
X | ||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti.
Örnek iş birliğinin ikinci adımı tamamlandı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) ve Yeşim Tekstil iş birliğiyle yürütülen “Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin Harekete Geç” projesinin ikinci dönem çalışmaları da başarıyla
Karanlıktan sanat doğdu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, salgın nedeniyle eve kapanan öğrencilerin yaratıcılığını geliştirmek amacıyla yurt dışındaki 6 üniversiteyle ortak proje
VCD mezunu Kayra Paköz Dünya Kupası’nı tasarlayan ekipte
İzmir Ekonomi Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nden 2017 yılında mezun olan Suna Kayra Paköz, Katar’da gerçekleşecek olan
Ata Kaan Koç The Bebop Channel seçkisinde
Geçtiğimiz yıl mezun olan öğrencilerimizden Ata Kaan Koç’un üçüncü ve dördüncü sınıfta ürettiği projeleri, “Tight Rope” ve “Walk the Dog Before I
Öğrencilerimiz Pangram yarışmasında finalist oldular
Görsel İletişim Tasarımı ikinci sınıf öğrencileri bu yıl dördüncü defa, yazı tipi ve kaligrafi üzerine gerçekleştirilen “Pangram” adlı, Harkiv, Ukrayna merkezli uluslararası
VCD mezunu Asil Atay’ın festival başarısı
2017 yılında mezun olan öğrencilerimizden Asil Atay, son projesi “Unraveled” ile üç büyük festivalin seçkisine girmeyi başardı. “Unraveled”, Atay’ın yüksek öğrenimini sürdürdüğü
“A Visual Frame / Her Mess, His Mess” Atölyesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nün her dönem gerçekleştirdiği, her yıldan öğrenciyi bir araya getiren atölye çalışmasının 2019 Güz dönemindeki konuğu