Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

Görsel İletişim Tasarımı

MMD 401 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Tasarım Stüdyosu V
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MMD 401
Güz
2
6
5
9

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders görsel iletişim tasarımı projeleri geliştirme becerileri geliştirmek üzere daha önceki yıllardaki derslerde kapsanan konuların üzerine inşa edilmiştir. Bu ders gelişmiş multimedya tasarım kavram ve problemleri ile çalışarak öğrencilerin geniş kapsamlı tasarım çıktıları üretmesini ve bu üretim sürecinde inisiyatif ile araştırma yapma, stratejik planlama, sistem tasarımı ve tematik görselleştirme gibi gelişmiş multimedya tasarımı yöntemleri kullanarak öğrencilere gelişmiş tasarım becerileri kazandırmayı amaçlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İlk tasarım fikri aşamasından son proje uygulamasına kadar olan tasarım sürecinde yaratıcı ve eleştirel tasarım yaklaşımı geliştirebileceklerdir.
  • Çeşitli tasarım olanaklarını keşfedip inceleyebilmek için farklı gözlem yöntemleri kullanma yetisini geliştireceklerdir.
  • Kendilerine verilen projeler üzerine çalışırken kişisel inisiyatifleriyle geliştirdikleri tasarım sorunu tanımı ve ileri kavram geliştirme yeti ve alışkanlıklarını geliştireceklerdir.
  • Tasarım araç ve yöntemlerini etkileşim ve deneyim tasarımı projelerine uygulayabileceklerdir.
  • Projelerde uygulamak üzere yazılımlar üzerine bilgi toplayabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu dersteki bütün projelerin amacı genel kavramlardan başlayarak öğrencileri büyük ölçekli planlama ve tasarım projeleri yapma yetilerini geliştirmeye yönlendirmektir. Sosyal medya kampanyaları, etkileşimli sistemler, gelişmiş deneyimler ve sergileme tasarımı konularına eğilen projelerle öğrencilerin ileri tasarım geliştirme ve uygulama yetilerini geliştirmek amaçlanmaktadır

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İleri Düzey Görsel İletişim Tasarımına Giriş & Kişisel Yansıma
2 Araştırma ve Kavramsallaştırmaya Ayrıntılı Bakış Laurel, B. (2003). Design research: Methods and Perspectives. MIT Press.
3 Tasarım Araçları ve Teknolojilerinin Keşfi Rogers, Y., Sharp, H., & Preece, J. (2023). Interaction design: Beyond human-computer interaction. John Wiley & Sons, Inc.
4 İleri Tasarım Teknikleri ve Sektördeki En İyi Uygulamalar Bierut, M. (2018). How to use graphic design to sell things, explain things, make things look better, make people laugh, make people cry, and (every once in a while) change the world. Harper Design
5 Tasarım Araştırması ve Kavramsal Çerçeve Geliştirme Laurel, B. (2003). Design research: Methods and Perspectives. MIT Press.
6 Tasarım Prototipi ve Tekrar Warfel, T. Z. (2009). Prototyping: A practitioner’s guide. Rosenfeld Media.
7 Kullanıcı Testi ve Tasarımı İyileştirme Krug, S. (2019). Don’t make me think, revisited: A common sense approach to web usability. New Riders.
8 Ara Sınav Değerlendirmesi & Tasarım Evrimi Kholmatova, A. (2017). Design systems: A practical guide to creating design languages for digital products. Smashing Media AG.
9 İleri Tasarım Teknikleri ve Yeni Gelişen Trendler Shaw, A., & Shaw, D. (2020). Design for motion: Fundamentals and techniques of motion design. Routledge, Taylor & Francis Group. Head, V. (2016). Designing interface animation: Meaningful motion for user experience. Rosenfeld Media.
10 Tasarım Etiği ve Mesleki Uygulamalar Scherling, L., & DeRosa, A. (2020). Ethics in design and communication: Critical perspectives. Bloomsbury Visual Arts. Breakenridge, D. (2021). Answers for ethical marketers: A guide to good practice in business communication. Routledge Taylor & Francis Group
11 Gelişmiş Prototipleme ve Kullanıcı Testleri Prototip: İyileştirme
12 Tasarım Dokümantasyonu ve Final Proje Hazırlığı Tasarım Günlüğü Girişi: Tasarım Dokümantasyonu
13 Tasarım Dokümantasyonu ve Final Proje Hazırlığı Tasarım Günlüğü Girişi: Tasarım Dokümantasyonu
14 İleri Tasarım Araçları ve Teknikleri Prototip: Gelişmiş Teknik Entegrasyonu
15 Final Proje Çalışması ve Akran Değerlendirmesi Oturumları Final Sunumları: Dergi, Araştırma, Prototipler
16 Final Proje Çalışması ve Akran Değerlendirmesi Oturumları Final Sunumları: Dergi, Araştırma, Prototipler

 

Ders Kitabı

Laurel, B. (2003). Design research: Methods and Perspectives. MIT Press. Rogers, Y., Sharp, H., & Preece, J. (2023). Interaction design: Beyond human-computer interaction. John Wiley & Sons, Inc. Bierut, M. (2018). How to use graphic design to sell things, explain things, make things look better, make people laugh, make people cry, and (every once in a while) change the world. Harper Design. Warfel, T. Z. (2009). Prototyping: A practitioner’s guide. Rosenfeld Media. Krug, S. (2019). Don’t make me think, revisited: A common sense approach to web usability. New Riders. Kholmatova, A. (2017). Design systems: A practical guide to creating design languages for digital products. Smashing Media AG. Shaw, A., & Shaw, D. (2020). Design for motion: Fundamentals and techniques of motion design. Routledge, Taylor & Francis Group. Head, V. (2016). Designing interface animation: Meaningful motion for user experience. Rosenfeld Media. Scherling, L., & DeRosa, A. (2020). Ethics in design and communication: Critical perspectives. Bloomsbury Visual Arts.

Breakenridge, D. (2021). Answers for ethical marketers: A guide to good practice in business communication. Routledge Taylor & Francis Group

Önerilen Okumalar/Materyaller

Diğer çevrimiçi kaynaklar ders sürecinde öğrencilere duyurulacaktır.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
16
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
20
Portfolyo
1
20
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
6
96
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
6
90
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
10
Portfolyo
1
15
15
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
12
12
Proje
1
10
10
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
265

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X
9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.