GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim Tasarımı
MMD 401 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Tasarım Stüdyosu V
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MMD 401
|
Güz
|
2
|
6
|
5
|
9
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders görsel iletişim tasarımı projeleri geliştirme becerileri geliştirmek üzere daha önceki yıllardaki derslerde kapsanan konuların üzerine inşa edilmiştir. Bu ders gelişmiş multimedya tasarım kavram ve problemleri ile çalışarak öğrencilerin geniş kapsamlı tasarım çıktıları üretmesini ve bu üretim sürecinde inisiyatif ile araştırma yapma, stratejik planlama, sistem tasarımı ve tematik görselleştirme gibi gelişmiş multimedya tasarımı yöntemleri kullanarak öğrencilere gelişmiş tasarım becerileri kazandırmayı amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersteki bütün projelerin amacı genel kavramlardan başlayarak öğrencileri büyük ölçekli planlama ve tasarım projeleri yapma yetilerini geliştirmeye yönlendirmektir. Sosyal medya kampanyaları, etkileşimli sistemler, gelişmiş deneyimler ve sergileme tasarımı konularına eğilen projelerle öğrencilerin ileri tasarım geliştirme ve uygulama yetilerini geliştirmek amaçlanmaktadır |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İleri Düzey Görsel İletişim Tasarımına Giriş & Kişisel Yansıma | |
2 | Araştırma ve Kavramsallaştırmaya Ayrıntılı Bakış | Laurel, B. (2003). Design research: Methods and Perspectives. MIT Press. |
3 | Tasarım Araçları ve Teknolojilerinin Keşfi | Rogers, Y., Sharp, H., & Preece, J. (2023). Interaction design: Beyond human-computer interaction. John Wiley & Sons, Inc. |
4 | İleri Tasarım Teknikleri ve Sektördeki En İyi Uygulamalar | Bierut, M. (2018). How to use graphic design to sell things, explain things, make things look better, make people laugh, make people cry, and (every once in a while) change the world. Harper Design |
5 | Tasarım Araştırması ve Kavramsal Çerçeve Geliştirme | Laurel, B. (2003). Design research: Methods and Perspectives. MIT Press. |
6 | Tasarım Prototipi ve Tekrar | Warfel, T. Z. (2009). Prototyping: A practitioner’s guide. Rosenfeld Media. |
7 | Kullanıcı Testi ve Tasarımı İyileştirme | Krug, S. (2019). Don’t make me think, revisited: A common sense approach to web usability. New Riders. |
8 | Ara Sınav Değerlendirmesi & Tasarım Evrimi | Kholmatova, A. (2017). Design systems: A practical guide to creating design languages for digital products. Smashing Media AG. |
9 | İleri Tasarım Teknikleri ve Yeni Gelişen Trendler | Shaw, A., & Shaw, D. (2020). Design for motion: Fundamentals and techniques of motion design. Routledge, Taylor & Francis Group. Head, V. (2016). Designing interface animation: Meaningful motion for user experience. Rosenfeld Media. |
10 | Tasarım Etiği ve Mesleki Uygulamalar | Scherling, L., & DeRosa, A. (2020). Ethics in design and communication: Critical perspectives. Bloomsbury Visual Arts. Breakenridge, D. (2021). Answers for ethical marketers: A guide to good practice in business communication. Routledge Taylor & Francis Group |
11 | Gelişmiş Prototipleme ve Kullanıcı Testleri | Prototip: İyileştirme |
12 | Tasarım Dokümantasyonu ve Final Proje Hazırlığı | Tasarım Günlüğü Girişi: Tasarım Dokümantasyonu |
13 | Tasarım Dokümantasyonu ve Final Proje Hazırlığı | Tasarım Günlüğü Girişi: Tasarım Dokümantasyonu |
14 | İleri Tasarım Araçları ve Teknikleri | Prototip: Gelişmiş Teknik Entegrasyonu |
15 | Final Proje Çalışması ve Akran Değerlendirmesi Oturumları | Final Sunumları: Dergi, Araştırma, Prototipler |
16 | Final Proje Çalışması ve Akran Değerlendirmesi Oturumları | Final Sunumları: Dergi, Araştırma, Prototipler |
Ders Kitabı | Laurel, B. (2003). Design research: Methods and Perspectives. MIT Press. Rogers, Y., Sharp, H., & Preece, J. (2023). Interaction design: Beyond human-computer interaction. John Wiley & Sons, Inc. Bierut, M. (2018). How to use graphic design to sell things, explain things, make things look better, make people laugh, make people cry, and (every once in a while) change the world. Harper Design. Warfel, T. Z. (2009). Prototyping: A practitioner’s guide. Rosenfeld Media. Krug, S. (2019). Don’t make me think, revisited: A common sense approach to web usability. New Riders. Kholmatova, A. (2017). Design systems: A practical guide to creating design languages for digital products. Smashing Media AG. Shaw, A., & Shaw, D. (2020). Design for motion: Fundamentals and techniques of motion design. Routledge, Taylor & Francis Group. Head, V. (2016). Designing interface animation: Meaningful motion for user experience. Rosenfeld Media. Scherling, L., & DeRosa, A. (2020). Ethics in design and communication: Critical perspectives. Bloomsbury Visual Arts. Breakenridge, D. (2021). Answers for ethical marketers: A guide to good practice in business communication. Routledge Taylor & Francis Group |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Diğer çevrimiçi kaynaklar ders sürecinde öğrencilere duyurulacaktır. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama |
16
|
20
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
20
|
Portfolyo |
1
|
20
|
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
10
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
6
|
96
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
6
|
90
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
10
|
Portfolyo |
1
|
15
|
15
|
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
12
|
12
|
Proje |
1
|
10
|
10
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
265
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
X | ||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
X | ||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
|||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
X | ||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
|||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
|||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
X | ||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
X | ||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti.
Örnek iş birliğinin ikinci adımı tamamlandı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) ve Yeşim Tekstil iş birliğiyle yürütülen “Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin Harekete Geç” projesinin ikinci dönem çalışmaları da başarıyla
Karanlıktan sanat doğdu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, salgın nedeniyle eve kapanan öğrencilerin yaratıcılığını geliştirmek amacıyla yurt dışındaki 6 üniversiteyle ortak proje
VCD mezunu Kayra Paköz Dünya Kupası’nı tasarlayan ekipte
İzmir Ekonomi Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nden 2017 yılında mezun olan Suna Kayra Paköz, Katar’da gerçekleşecek olan
Ata Kaan Koç The Bebop Channel seçkisinde
Geçtiğimiz yıl mezun olan öğrencilerimizden Ata Kaan Koç’un üçüncü ve dördüncü sınıfta ürettiği projeleri, “Tight Rope” ve “Walk the Dog Before I
Öğrencilerimiz Pangram yarışmasında finalist oldular
Görsel İletişim Tasarımı ikinci sınıf öğrencileri bu yıl dördüncü defa, yazı tipi ve kaligrafi üzerine gerçekleştirilen “Pangram” adlı, Harkiv, Ukrayna merkezli uluslararası
VCD mezunu Asil Atay’ın festival başarısı
2017 yılında mezun olan öğrencilerimizden Asil Atay, son projesi “Unraveled” ile üç büyük festivalin seçkisine girmeyi başardı. “Unraveled”, Atay’ın yüksek öğrenimini sürdürdüğü
“A Visual Frame / Her Mess, His Mess” Atölyesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nün her dönem gerçekleştirdiği, her yıldan öğrenciyi bir araya getiren atölye çalışmasının 2019 Güz dönemindeki konuğu