
Visual Narrative Workshop
...

‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim TasarımıDersin Adı |
Tasarım Stüdyosu V
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MMD 401
|
Güz
|
2
|
6
|
5
|
9
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders görsel iletişim tasarımı projeleri geliştirme becerileri geliştirmek üzere daha önceki yıllardaki derslerde kapsanan konuların üzerine inşa edilmiştir. Bu ders gelişmiş multimedya tasarım kavram ve problemleri ile çalışarak öğrencilerin geniş kapsamlı tasarım çıktıları üretmesini ve bu üretim sürecinde inisiyatif ile araştırma yapma, stratejik planlama, sistem tasarımı ve tematik görselleştirme gibi gelişmiş multimedya tasarımı yöntemleri kullanarak öğrencilere gelişmiş tasarım becerileri kazandırmayı amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersteki bütün projelerin amacı genel kavramlardan başlayarak öğrencileri büyük ölçekli planlama ve tasarım projeleri yapma yetilerini geliştirmeye yönlendirmektir. Sosyal medya kampanyaları, etkileşimli sistemler, gelişmiş deneyimler ve sergileme tasarımı konularına eğilen projelerle öğrencilerin ileri tasarım geliştirme ve uygulama yetilerini geliştirmek amaçlanmaktadır |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş ve Proje 1'in Başlatılması: Görsel Hikaye Anlatımı | |
2 | Proje 01: Proje Geliştirme ve Süpervizyonu | Projenin teması üzerinde çalışma |
3 | Proje 01: Proje Geliştirme ve Süpervizyonu | Görsel anlatım için olay örgüsünü geliştirme |
4 | Proje 01: Proje Geliştirme ve Süpervizyonu | Hikaye için karakterlerin geliştirilmesi |
5 | Proje 01: Proje Geliştirme ve Süpervizyonu | |
6 | Proje 01: Teslim Aşaması | |
7 | Proje 02'nin Başlatılması: Kullanıcı Araştırması ve Deneyim Tasarımı | Kullanıcı Deneyimleri Üzerine Araştırma |
8 | Proje 02: Proje Geliştirme ve Süpervizyonu | Kullanıcı Deneyimleri Üzerine Araştırma |
9 | Proje 02: Proje Geliştirme ve Süpervizyonu | Saha Araştırması |
10 | Proje 02: Proje Geliştirme ve Süpervizyonu | Araştırmayı Görselleştirme |
11 | Proje 02: Proje Geliştirme ve Süpervizyonu | Araştırmaya dayalı tasarım senaryoları geliştirme |
12 | Proje 02: Proje Geliştirme ve Süpervizyonu | |
13 | Proje 02: Teslim Aşaması | İlgi alanlarını görselleştirmek için kendi portfolyonuzu inceleme |
14 | Proje 03: Bitirme Projesi Önerisi | Tartışmak için birden fazla fikir geliştirme |
15 | Final İncelemesi ve Dönem Değerlendirmesi | |
16 | Final İncelemesi ve Dönem Değerlendirmesi |
Ders Kitabı | Dersin izlenecek belirli bir kitabı yoktur. Gerekli okumalar ve ilgili multimedya kaynakları ders süresinde öğrencilere iletilecektir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Diğer çevrimiçi kaynaklar ders sürecinde öğrencilere duyurulacaktır. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo |
1
|
15
|
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
1
|
50
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
85
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
15
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
6
|
96
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
6
|
90
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
0
|
|
Portfolyo |
1
|
25
|
25
|
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
12
|
12
|
Proje |
1
|
10
|
10
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
265
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 |
Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..