Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

Görsel İletişim Tasarımı

MMD 306 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Multimedya Tasarımı ve Animasyon
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MMD 306
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin tasarlanma amacı, öğrencilere film, dizi, animasyon, bilgisayar oyunları sektöründe, yaratıcı bir konsept tasarım ekibinde çalışabilmeleri için gereken becerilerin ve felsefesinin öğretilmesidir. Sektörde kullanılan en yeni teknikler, materyaller ve profesyonel ipuçları ele alınacaktır. 2D konsept tasarımı dersinde, profesyonel fikir ve görsel geliştirme yöntemleri üzerinde durulacak, öğrenciler 2d karakter modelleri, hayali yaratıklar, düş dünyalarında yaşattıkları bilinmezlikleri yaratacaklar, sonrasında bunları farklı programlar aracılığıyla renklendirecek ve görsel hale dönüştüreceklerdir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 2 boyutlu karakter tasarlayabilme ve çok açılı tasarım planlanlaması beceresine sahip olabilecekler,
  • Animasyon üretim ihtiyaçlarını karşılayabilecek konsept tasarım bilgisine sahip olacaklar,
  • Kare kare hikayelendirme ve sahne tasarımı üretebileceklerdir,
  • Farklı türdeki 2d boyutlandırma tekniklerini analiz edebilecekler,
  • Animasyonun ve hareketlendirmenin teknik ve teorik becerisine sahip olacaklardır,
  • Bir tasarım fikrini kavramsallaştırma ve hikayeleştirme becerisine sahip olacaklardır.
Ders Tanımı Bu ders öğrencileri konsept tasarımın sanatsal ve teknik temelleri olan konsept tasarımı, karakter tasarımı, kare kare hikayelendirme gibi gelecekte bu alanda sağlam temellerin atılmasınını sağlayacak bir birikimle donatacaktır. Photoshop, Animate ve After Effects programları üzerinden çalışarak basit kare kare animasyon öğretilecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Animasyon tarihine kısa bir giriş ve Disney animasyonlarına dayalı animasyonun 12 ilkesi Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.)
2 Photoshop'a giriş ve animasyon varlıkları oluşturmak için Photoshop'un kullanılması Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.)
3 Zıplayan top pratiği (Geleneksel tarz) Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.)
4 Balon patlama pratiği (Sprite sheet) Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.)
5 Unity animasyona giriş Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.)
6 Zıplayıp patlayan top animasyonunun Unity'de birleştirilmesi Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.)
7 Final projesi için sahne tasarımı Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.)
8 Final projesi için döngüsel animasyon yaratma 1 Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.)
9 Final projesi için döngüsel animasyon yaratma 2 Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.)
10 Yürüyüş döngüsü için karakter tasarımı Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.)
11 Yürüyüş döngüsü sprite sheet 1 Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.)
12 Yürüyüş döngüsü sprite sheet 2 Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.)
13 Unity'de yürüyüş döngüsünün bitirilmesi 1 Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.)
14 Unity'de yürüyüş döngüsünün bitirilmesi 2 Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.)
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

Force: Dynamic Life Drawing for Animators, Sections from The Animator’s Survival Kit - Richard Williams

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
-
-
Final Sınavı
-
-
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
6
50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
-
-
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
5
7
35
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
9
9
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
-
-
0
Final Sınavı
-
-
0
    Toplam
108

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

X
4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

X
7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

X
8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X
9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.