
Visual Narrative Workshop
...

‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim TasarımıDersin Adı |
Multimedya Tasarımı ve Animasyon
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MMD 306
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin tasarlanma amacı, öğrencilere film, dizi, animasyon, bilgisayar oyunları sektöründe, yaratıcı bir konsept tasarım ekibinde çalışabilmeleri için gereken becerilerin ve felsefesinin öğretilmesidir. Sektörde kullanılan en yeni teknikler, materyaller ve profesyonel ipuçları ele alınacaktır. 2D konsept tasarımı dersinde, profesyonel fikir ve görsel geliştirme yöntemleri üzerinde durulacak, öğrenciler 2d karakter modelleri, hayali yaratıklar, düş dünyalarında yaşattıkları bilinmezlikleri yaratacaklar, sonrasında bunları farklı programlar aracılığıyla renklendirecek ve görsel hale dönüştüreceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencileri konsept tasarımın sanatsal ve teknik temelleri olan konsept tasarımı, karakter tasarımı, kare kare hikayelendirme gibi gelecekte bu alanda sağlam temellerin atılmasınını sağlayacak bir birikimle donatacaktır. Photoshop, Animate ve After Effects programları üzerinden çalışarak basit kare kare animasyon öğretilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Animasyon tarihine kısa bir giriş ve Disney animasyonlarına dayalı animasyonun 12 ilkesi | Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.) |
2 | Photoshop'a giriş ve animasyon varlıkları oluşturmak için Photoshop'un kullanılması | Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.) |
3 | Zıplayan top pratiği (Geleneksel tarz) | Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.) |
4 | Balon patlama pratiği (Sprite sheet) | Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.) |
5 | Unity animasyona giriş | Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.) |
6 | Zıplayıp patlayan top animasyonunun Unity'de birleştirilmesi | Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.) |
7 | Final projesi için sahne tasarımı | Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.) |
8 | Final projesi için döngüsel animasyon yaratma 1 | Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.) |
9 | Final projesi için döngüsel animasyon yaratma 2 | Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.) |
10 | Yürüyüş döngüsü için karakter tasarımı | Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.) |
11 | Yürüyüş döngüsü sprite sheet 1 | Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.) |
12 | Yürüyüş döngüsü sprite sheet 2 | Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.) |
13 | Unity'de yürüyüş döngüsünün bitirilmesi 1 | Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.) |
14 | Unity'de yürüyüş döngüsünün bitirilmesi 2 | Dizüstü bilgisayar, grafik tablet (Gerekirse fakülte tarafından sağlanacaktır.) |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Force: Dynamic Life Drawing for Animators, Sections from The Animator’s Survival Kit - Richard Williams |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
50
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
-
|
-
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
-
|
-
|
0
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
7
|
35
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
9
|
9
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
-
|
-
|
0
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
0
|
Toplam |
108
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
9 |
Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 |
Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..