Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

Görsel İletişim Tasarımı

MMD 304 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Video Teknikleri ve Prodüksiyon
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MMD 304
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersimizin amacı başta TV ve sinema sektörlerinde olmak üzere videonun var olduğu birçok alanda, video üretimi ve teknikleri konusundaki detayları öğretmek ve bu konuda uzmanlar yaratmaktır. Video teknolojileri ve tekniklerini en detaylı şekilde öğreterek, post prodüksiyon aşaması için en uygun ham videoyu oluşturmaktır. Bunların yanı sıra öğrenciyi, ön - yapım içerisinde var olan yan temaların yani senaryo yazımı, hikaye tasarımı, karakter tasarımları ve makyaj gibi konularda da yeterince bilgiye ulaştırmak da diğer hedeflerdendir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 1) Yayina uygun videoyu üretebilecektir,
  • 2) Görüntü oluşturma teknolojilerini gözlemleyebilcektir,
  • 3) Geleneksel video ve fotograf teknikleri hakkında bilgi edinebilecektir,
  • 4) Günümüz teknolojilerini analiz edebilecektir.
  • 5) Videolar arasında var olması gereken plan ve kadrajların grafiksel açıdan değerlendirebilecektir,
  • 6) Çekim teknikleri açısından pratik yol ve inceliklerini gözlemleyebilecektir.
  • 7) Kendi kısa film video kurgumuzu oluşturabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders görüntü oluşturma teknolojisinin temellerini araştırır; görüntünün çeşitli cihazlarda ve ortamlarda nasıl yaratıldıklarının etraflı incelenmesi ile başlayıp, görüntünün bilgisayar ile olan ilişkisi ve nasıl var olduğunun araştırılması ile devam eder. Derste geleneksel fotoğraf kamera sistemleri, algılama cihazları, tarayıcılar ve sayısallaştırma araçları ile, temel görüntü montaj yazılımlarından ileri düzey nonlinear sistemlere kadar piksel tabanlı görüntüleme sistemleri detaylı bir biçimde incelenmekte ve uygulanmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
X

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Dersin tanımlanması, temel yapım süreçleri Yok
2 Yapım ekibi çalışanları ve görevleri. Ön - yapıma giriş Video Prodüksiyon Örnek araştırması
3 Öykü yazımı, karakter tasarımı, senaryo yazımı Prodüksiyon iş tanımlarının araştırılması
4 Temel fotoğrafçılık ve videonun teknik temelleri Prodüksiyon terim tanımlarının araştırılması
5 Video prodüksiyon örneklerinin incelenerek projeler üzerine tartışılması. Film yönetmenliği: Kamera yerleşimi ve sahne kurmak Tanımlara uygun kamera arkası videolarının araştırılması
6 Proje içinde kullanılacak ekipmanların ve materyallerin hazırlanması. Prodüksiyon içinde kullanılacak sahnelerin incelenerek tasarlanması, storyboard yapımı Prodüksiyon tekniklerinin araştırılarak örneklerle sunulması
7 Film aydınlatması tasarımı Planların oluşturulması
8 Temel ses ve kayıt bilgisi. Çekim uygulaması Öğrenci projelerinin ön-yapımının tamamlanması
9 Kurgu ve Adobe Premiere programına giriş Teknolojik dijital montaj ve klasik tip bant montaj farklarının araştırılması
10 Ses ve videonun Adobe Premiere programı ile harmanlaması Öğrenci 1. proje çekimlerinin tamamlanması
11 Adobe Premiere programı ile sunum videoları oluşturmak Adobe Premiere programının basit efektlerini ve geçişleri ile ilgili 15 sn. hareketli grafik tasarım ürünü ortaya koymak
12 Birinci projenin tamamlanması Renklerin ve aksların kontrolünün yapılması
13 Adobe Primiere programında geçişlerin incelenmesi Toplantı video sunum örneklerinin incelenmesi ve alternatif bir ürün hazırlanması
14 İkinci projenin üretimi Yok
15 Projelerin tamamlanması, teslim ve sunumu Sunumlar
16 Film bütçelendirmesi, güncel yapım ve dağıtım yöntemleri

 

Ders Kitabı Yukarıda belirtilen referans kitaptan bölümler
Önerilen Okumalar/Materyaller Yok

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
1
20
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
20
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
35
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
1
8
8
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
8
8
Portfolyo
0
Ödev
1
8
8
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
8
8
Proje
1
12
12
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
108

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

X
8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X
9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.