
İskele Sergileri - Kıyı Kent
Kıyı Kent, üç sanatçının İzmir'in kıyı coğrafyasına ve kentsel hafızasına dair iki farklı yaklaşımını bir araya getiriyor. ...

Visual Narrative Workshop
...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim TasarımıDersin Adı |
Video Teknikleri ve Prodüksiyon
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MMD 304
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersimizin amacı başta TV ve sinema sektörlerinde olmak üzere videonun var olduğu birçok alanda, video üretimi ve teknikleri konusundaki detayları öğretmek ve bu konuda uzmanlar yaratmaktır. Video teknolojileri ve tekniklerini en detaylı şekilde öğreterek, post prodüksiyon aşaması için en uygun ham videoyu oluşturmaktır. Bunların yanı sıra öğrenciyi, ön - yapım içerisinde var olan yan temaların yani senaryo yazımı, hikaye tasarımı, karakter tasarımları ve makyaj gibi konularda da yeterince bilgiye ulaştırmak da diğer hedeflerdendir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders görüntü oluşturma teknolojisinin temellerini araştırır; görüntünün çeşitli cihazlarda ve ortamlarda nasıl yaratıldıklarının etraflı incelenmesi ile başlayıp, görüntünün bilgisayar ile olan ilişkisi ve nasıl var olduğunun araştırılması ile devam eder. Derste geleneksel fotoğraf kamera sistemleri, algılama cihazları, tarayıcılar ve sayısallaştırma araçları ile, temel görüntü montaj yazılımlarından ileri düzey nonlinear sistemlere kadar piksel tabanlı görüntüleme sistemleri detaylı bir biçimde incelenmekte ve uygulanmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
X
|
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Dersin tanımlanması, temel yapım süreçleri | |
2 | Temel fotoğrafçılık ve videonun teknik temelleri. Portre çekimi. | Fotoğraf çekimi |
3 | Ön yapım. Yaratıcı yazarlık, çekici ve öyküler. | Portre çekimi |
4 | Öykü ve senaryo yazımına giriş. | Sinema filmi için çekici yazımı |
5 | Kurgu ve Adobe Premiere programına giriş | Kısa film için çekici yazımı |
6 | Ses ve videonun Adobe Premiere programı ile harmanlaması | |
7 | Çekim malzemeleri. Yapım tasarımı. | Deneme kurgusu projesi |
8 | Film aydınlatması tasarımı | Müzik videosu mekan seçimi |
9 | Temel ses ve kayıt bilgisi. Çekim uygulaması | Müzik videosu çekimi |
10 | Video prodüksiyon örneklerinin incelenerek projeler üzerine tartışılması. Film yönetmenliği. Kamera yerleşimi ve sahne kurmak | |
11 | Storyboard yapımı | Storyboard çalışması |
12 | Final projesinin tartışılması | Storyboard çalışması |
13 | Final projesi kaba kurgu incelemesi | Final projesi kaba kurgusu |
14 | Final projesi son kurgu incelemesi | Final projesi son kurgusu |
15 | Final projesi sunumları | Sunumlar |
16 | Film bütçelendirmesi, güncel yapım ve dağıtım yöntemleri |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | • Katz, S. D. (1991). Film directing shot by shot: Visualizing from concept to screen. Studio City, CA: Michael Wiese Productions.
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması |
1
|
10
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
4
|
30
|
Portfolyo |
1
|
10
|
Ödev |
1
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
15
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
2
|
4
|
8
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
4
|
2
|
8
|
Portfolyo |
2
|
4
|
8
|
Ödev |
4
|
2
|
8
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
4
|
4
|
Proje |
2
|
4
|
8
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
108
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Kıyı Kent, üç sanatçının İzmir'in kıyı coğrafyasına ve kentsel hafızasına dair iki farklı yaklaşımını bir araya getiriyor. ...
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..