
Visual Narrative Workshop
...

‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim TasarımıDersin Adı |
İleri Fotoğraf Teknikleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MMD 303
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Kritik vermeJüriGezi / İncelemeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | İleri Fotoğrafçılık dersi sayısal yöntemlerle bir dizi fotoğrafın üretilmesi, işlenmesi, derlenmesi ve bilgisayar ortamında interaktif yollarla sunuma hazır hale getirilmesini amaçlar. Özellikle multimedya öğrencileri için tasarlanan ders, öğrencilerin bir dönem boyu geliştirecekleri tema ve hazırlayacakları proje aracılığı ile fotoğrafın bir iletişim aracı olarak kullanımını pekiştirir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrencilerin bu derste kendi seçecekleri bir kamusal mekan ve oluşturacakları senaryo aracılığı ile belirlenmiş fotoğraf tiplerini oluşturmak üzere çekim yapmaları ve görüntüleri işlemeleri beklenmektedir. Basit bir interaktif yapı oluşturmak üzere fotoğraf görüntülerinin derlenmesi, dizi haline getirilmesi ve bir kısmının animasyona dönüştürülerek tipografi ve ikonlar gibi grafik elemanlarla desteklenmesi öngörülmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Film Gösterimi & Quiz | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Sunum Teslimlerine Hazırlık | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Fotoğrafçı Sunumları | Öğrencilerin sunumlarını sisteme önceden yüklemesi gerekmektedir. |
5 | Makale Kritiği: Fire & Ice - Peter Wollen | Öğrencilerin verilen makaleyi okumuş olması gerekmektedir. |
6 | Küçük Proje | Öğrencilerin fotoğraf makinalarını yanında bulundurması gerekmektedir. |
7 | Proje - I Teslim ve Sunumları | Öğrencilerin proje sunumlarını sisteme önceden yüklemesi gerekmektedir. |
8 | Ara Sınav Haftası | |
9 | Proje - II Teslim ve Sunumları | Öğrencilerin proje sunumlarını sisteme önceden yüklemesi gerekmektedir. |
10 | Konuk Sanatçı | Öğrencilerin gelecek olan konuk ile ilgili ön araştırma yapması beklenmektedir. |
11 | Proje - III Teslim ve Sunumları | Öğrencilerin proje sunumlarını sisteme önceden yüklemesi gerekmektedir. |
12 | Proje - IV Tartışmaları | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Proje - IV Ön İnceleme | Öğrencilerin proje süreçlerini anlatmaları beklenmektedir. |
14 | Proje - IV Teslim ve Sunumları | Öğrencilerin proje sunumlarını sisteme önceden yüklemesi gerekmektedir. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
16 | Dersin gözden geçirilmesi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Ders Kitabı | Photography: A Cultural History Mary Warner Marien (ISBN 978-0205988945) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yardımcı kaynaklar öğrenciye sağlanacaktır. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması |
1
|
15
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo |
1
|
20
|
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje |
1
|
15
|
Seminer/Çalıştay |
1
|
10
|
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
-
|
-
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
21
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
8
|
1
|
8
|
Arazi Çalışması |
1
|
8
|
8
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
4
|
4
|
Portfolyo |
1
|
10
|
10
|
Ödev |
1
|
8
|
8
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
6
|
6
|
Proje |
1
|
8
|
8
|
Seminer/Çalıştay |
1
|
4
|
4
|
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
-
|
-
|
0
|
Toplam |
120
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 |
Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..