
Visual Narrative Workshop
...

‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim TasarımıDersin Adı |
Tasarım Stüdyosu IV
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MMD 302
|
Bahar
|
2
|
6
|
5
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıProblem çözmeKritik vermeGezi / İncelemeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencileri bireysel ve kollektif dijital tasarım uygulaması yoluyla yönlendirmektir. Bu ders, görsel araştırma, analiz, metodoloji, estetik, malzemeler, bağlam, izleyici, prototip oluşturma, sergileme ve sunma becerilerini içeren iki orta ölçekli uygulama bazlı projelerden oluşur. Dersin genel anlamda tasarım metotları ve tasarım düşüncesi üzerine odaklanacak ve öğrencilerin bir dizi tasarım tatbikatı ile tasarım hassasiyetlerini ve pratik becerilerini geliştirmelerini sağlayacaktır. Ders bireysel ve grup düşünce tekniklerini kapsar; kağıt üzerine eskiz oluşturma ve yazılım araçları kullanma; prototip yaklaşımları, araçları ve teknikleri; ve ortak platformlar için (örneğin web, masaüstü, tablet, mobil ve ötesi) etkileşim tasarımıyla ilgili çağdaş perspektifler sunar. Kurs, entelektüel içeriği aktarmak ve pekiştirmek için makaleler, dersler ve sınıf içi alıştırmaları birleştirecektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Tasarım Stüdyosu öğrencileri, kendi yaratıcılıkları ve hedef kitle/alıcı sınırları çerçevesinde, orjinal ve yaratıcı orta büyüklükte sonuçlar üretmeye teşvik etmek için tasarlanmış, pratik temelli bir stüdyo dersidir. Öğretim, seminerler, tutoriallar, münazaralar, atölyeler, online tartışmalar ve bağımsız çalışmaları içerir. Haftalık sunumlarla, öğrencilerin her derse tartışmak için iş getirmeleri beklenmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | MON. Introduction to the class E1: Warm-up exercise THU. Elements of interface and layout Critique and E1 continuation | |
2 | MON. E1 Idea generation and Moodboard THU. E1 Final Critique P1 Project 1 Board Game Design Launch | |
3 | MON. Games genres and categories THU. P1 Idea generation, Research & Design Proposal THU. Analysis of existing games P1 Mechanics, Theme and Rules | |
4 | MON. P1 Components and Layouts Feedback & Studio practice THU. P1 Early Prototype Feedback & Studio practice | |
5 | MON. P1 Design Development Feedback & Studio practice THU. P1 Design Development Feedback & Studio practice | |
6 | MON. P1 Design Development Feedback & Studio practice THU. P1 Final Prototype Feedback & Studio practice | |
7 | MON. P1 Review and Documentation THU. P1 Final Critique Project 2: Interactive Museum Exhibit | |
8 | MON. P2 Idea generation and Proposals THU. P2 Sketches and Technologies analysis | |
9 | Midterm Week | |
10 | MON. P2 Components and Logic diagrams THU. P2 Paper prototyping | |
11 | MON. P2 Paper prototyping THU. P2 Layout and wireframes | |
12 | MON. P2 Design Development THU. P2 Design Development | |
13 | MON. P2 Design Development THU. P2 Design Development | |
14 | MON. P2 Prototype THU. P2 Prototype | |
15 | MON. P2 Presentation Review THU. P2 Final Critique | |
16 | Review of the Semester |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
6
|
96
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
26
|
26
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
26
|
26
|
Toplam |
180
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 |
Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..