Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

Görsel İletişim Tasarımı

MMD 302 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Tasarım Stüdyosu IV
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MMD 302
Bahar
2
6
5
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencileri bireysel ve kollektif dijital tasarım uygulaması yoluyla yönlendirmektir. Bu ders, görsel araştırma, analiz, metodoloji, estetik, malzemeler, bağlam, izleyici, prototip oluşturma, sergileme ve sunma becerilerini içeren iki orta ölçekli uygulama bazlı projelerden oluşur. Dersin genel anlamda tasarım metotları ve tasarım düşüncesi üzerine odaklanacak ve öğrencilerin bir dizi tasarım tatbikatı ile tasarım hassasiyetlerini ve pratik becerilerini geliştirmelerini sağlayacaktır. Ders bireysel ve grup düşünce tekniklerini kapsar; kağıt üzerine eskiz oluşturma ve yazılım araçları kullanma; prototip yaklaşımları, araçları ve teknikleri; ve ortak platformlar için (örneğin web, masaüstü, tablet, mobil ve ötesi) etkileşim tasarımıyla ilgili çağdaş perspektifler sunar. Kurs, entelektüel içeriği aktarmak ve pekiştirmek için makaleler, dersler ve sınıf içi alıştırmaları birleştirecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler, orta büyüklükteki projeleri, başlangıç konseptinden son haline dek yaratıcılıklarını etkili bir şekilde yönetebilmeyi gösterebilecek hale geleceklerdir.
  • Öğrenciler, öncelikle dinamik/çekici yaratıcı işleri araştırabilecek, analiz edebilecek, ve eleştirebilecek, ve bu bilgileri pratik uygulamada gösterebileceklerdir.
  • Öğrenciler, yazılım/teknik becerilerini yeterli bir şekilde dinamik/çekici yaratıcı işler yaratmakta uygulayabileceklerdir.
  • Öğrenciler orta büyüklükteki projelerde öykü, hikaye anlatımı ve zaman konusunda farkındalık gösterebileceklerdir.
  • Öğrenciler, bir seri tasarımı prototip hale getirip ortaya çıkarmak için uygun medya çerçevesinde inceleyebilecek, seçebilecek ve çalışabileceklerdir.
  • Öğrenciler kendi belirledikleri bir yansıtma metodu kullanarak (blog, eskiz defteri vb.) kendi işlerinin gelişimini eleştirebilecek ve belgeleyebileceklerdir.
  • Öğrenciler, final tasarımlarını yüksek ustalık ile bitirebilecek ve sergileyebileceklerdir.
Ders Tanımı Tasarım Stüdyosu öğrencileri, kendi yaratıcılıkları ve hedef kitle/alıcı sınırları çerçevesinde, orjinal ve yaratıcı orta büyüklükte sonuçlar üretmeye teşvik etmek için tasarlanmış, pratik temelli bir stüdyo dersidir. Öğretim, seminerler, tutoriallar, münazaralar, atölyeler, online tartışmalar ve bağımsız çalışmaları içerir. Haftalık sunumlarla, öğrencilerin her derse tartışmak için iş getirmeleri beklenmektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 PZT. Dersin tanıtımı E1: Isınma Pratiği PRŞ: Arayüz ve Layout unsurları Kritik ve devam
2 PZT. E1: Fkir geliştirme ve moodboard PRŞ: E1 Final Kritik P1 Board Game tasarımı proje tanıtımı
3 PZT. Oyun türleri ve kategorileri P1 Fikir geliştirme, araştırma ve tasarım önerisi PRŞ: Oyun analizi P1 Oyun mekaniği, teması ve kuralları
4 PZT. P1 Oyun elemanları ve düzenleri Geribildirim & stüdyo pratiği PRŞ: Prototip Geri bildirim & stüdyo pratiği
5 PZT. P1 Tasarım geliştirme Geri bildirim & pratik PRŞ: P1 Final prototip Geri bildirim & pratik
6 PZT. P1 Final kritik P2 Zamanın Görselleştirilmesi: proje tanıtımı PRŞ: P2 Fikir geliştirme ve tasarım önerileri
7 PZT. P2 Proje geliştirme PRŞ: P2 Prototip
8 PZT. P2 Final kritik P3 Kriz Zamanlarında Arayüz: proje tanıtımı PRŞ: P3: Fikir geliştirme ve tasarım önerileri
9 PZT. P3 Skeçler ve teknoloji analizi PRŞ: P3 tasarım elemanları ve mantık diyagramları
10 PZT. P3 Kağıt üzerinde prototipleştirme PRŞ: P3 Düzen ve şemalar
11 PZT. Tasarım geliştirme PRŞ: Tasarım geliştirme
12 PZT. Tasarım geliştirme PRŞ: Tasarım geliştirme
13 PZT. P3 Prototip PRŞ: P3 Prototip
14 PZT. P3 Sunum öncesi gözden geçirme PRŞ: P3 Final Kritik
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
10
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
6
96
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
4
8
Proje
2
10
20
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
24
24
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

X
4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

X
7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

X
8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X
9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.