
Visual Narrative Workshop
...

‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim TasarımıDersin Adı |
Tasarım Stüdyosu III
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MMD 301
|
Güz
|
2
|
6
|
5
|
10
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeJüriGezi / İncelemeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencileri bireysel dijital tasarım uygulaması konusunda yönlendirmektir. İki adet orta ölçekli, uygulama odaklı projeden oluşmaktadır. Bu projeler görsel araştırma, analiz, sorunsallaştırma, prototipleme, prova baskı ve sergileme gibi yetilerin gelişimini hedef alır. Öğrencilerden teslim tarihlerine, briflere uyarak yüksek kaliteli yaratıcı snouçlar geliştirmeleri beklenir. Öğrencilerin kişisel gelişimlerini 100 sayfalık (A4 boyutlarında basılı ya da dijital) bir çalışma kitabı şeklinde ya da 100 ileti içeren bir blog tasarımıyla göstermeleri beklenir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dijital Tasarım Stüdyosu I, günümüz kullanıcı odaklı multimedya toplumuna yönelik tasarımlar yapan öğrencilerin görsel yöntembilimlerinin geliştirilmesi ve uygulama yetilerininin güçlendirilmesi üzerine hazırlanmıştır. Eğitim; eğitsel denemeler, kritikler, seminerler, dersler, atölye çalışmaları, online tartışmalar ve bireysel çalışmalardan oluşur. Katılımcı bir anlayaşıa sahip olan stüdyoya öğrencilerin her hafta bir tartışma konusuyla gelmeleri ZORUNLUDUR. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Proje 1 - Başlangıç | |
2 | Proje 1 - Kodlamaya Giriş | |
3 | Proje 1 - Projenin geliştirilmesi | |
4 | Proje 1 - Projenin geliştirilmesi | |
5 | Proje 1 - Konuk ile ara kritik | |
6 | Proje 1 - Final kriği / Proje 2 - Başlangıç | |
7 | Proje 2 - Proje keşfi | |
8 | Ara sınav haftası | |
9 | Saha gezisi | |
10 | Proje 2 - Projenin tanımlanması | |
11 | Proje 2 - Projenin geliştirilmesi | |
12 | Proje 2 - Proje teslimi, Ara kritik | |
13 | Proje 2 - Projenin incelenmesi ve dokümentasyonu | |
14 | Proje 2 - Final kritiği | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Tidwell, J., Brewer, C. and Valencia, A. (2020) Designing interfaces: Patterns for effective interaction design. Sebastopol, CA: O’Reilly Media. Levin, G. and Brain, T. (2021) Code as creative medium: A handbook for computational art and design. Cambridge, MA: The MIT Press. Lupton, E. et al. (2024) Thinking with type: A critical guide for designers, writers, editors, and students. New York, NY: Princeton Architectural Press. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Shiffman, D., Fry, S. and Marsh, Z. (2012) The nature of code. United States: D. Shiffman. Coles, S. (2013) The anatomy of type: A graphic guide to 100 typefaces. New York, NY: Harper Design. İlave kaynaklar ders saatleri içerisinde sağlanacaktır. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
2
|
80
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
6
|
96
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
12
|
1
|
12
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
0
|
|
Proje |
2
|
80
|
160
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
300
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 |
Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
8 |
İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..