
Visual Narrative Workshop
...

‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim TasarımıDersin Adı |
Servis Tasarımı Projesi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEIN 314
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrencilerin servis tasarımı ve servis tasarımı yöntemlerine dair bilgi ve farkındalıklarını arttırmak, onları servis tasarımı konularında yapacakları çalışmalara hazırlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste servis tasarımı kavramı ve servis tasarımı yöntemleri ele alınmaktadır. Bu bağlamda, öğrencilerin yapacakları örnek bir proje ile konuya ilişkin edindikleri bilgi ve becerileri pekiştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş (derse genel giriş) | Yok |
2 | Servis tasarımının genel ilkeleri, tasarımcının değişen rolü | Okuma: Daniela Sangiorgi & Sabine Junginger (2015) Emerging Issues in Service Design, The Design Journal, 18:2, 165-170 |
3 | Servis tasarımı projesine giriş, proje teması üzerine tartışma | Okuma: Nicola Morelli (2009). Service as value co-production: Reframing the service design process, Journal of Manufacturing Technology Management, 20(5), 568-590. |
4 | Servis tasarımı yöntem ve araçları; Stüdyo kritiği | Servis tasarımı proje araştırması (yazılı kaynaklar) |
5 | Servis tasarımı ve sosyal inovasyon; Stüdyo kritiği | Servis tasarımı proje araştırması (yazılı kaynaklar ve saha araştırması) |
6 | Servis etkileşimi ve servis deneyimi; Stüdyo kritiği | Servis tasarımı proje araştırması (yazılı kaynaklar ve saha araştırması) |
7 | Servis tasarımının sistem ve organizasyonları şekillendirmedeki rolü; Stüdyo kritiği | Servis tasarımı proje araştırması (yazılı kaynaklar ve saha araştırması) |
8 | Farklı düzey ve sektörlerde servis tasarımı projeleri; Stüdyo kritiği | Servis tasarımı proje geliştirme (senaryo oluşturma) |
9 | Stüdyo kritiği | Servis tasarımı proje geliştirme (storyboard ve paydaş haritası) |
10 | Stüdyo kritiği | Servis tasarımı proje geliştirme (servis prototipi/görselleştirmesi) |
11 | Proje sunumu 1: Araştırma ve proje çıktıları | Yok |
12 | Stüdyo kritiği | Servis tasarımı proje geliştirme (servis prototipi/görselleştirmesi - 2. versiyon) |
13 | Stüdyo kritiği | Servis tasarımı proje geliştirme (servis prototipi/görselleştirmesi - final) |
14 | Proje sunumu 2: Servis tasarımı projesi çıktıları | Yok |
15 | Teslim | Proje dökümanlarının teslimi |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi | Yok |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Edvardsson, B., & Olsson, J. (1996). Key concepts for new service development. Service Industries Journal, 16(2), 140-164. Gallouj, F., & Weinstein, O. (1997). Innovation in services. Research Policy, 2, 537-556. Junginger, S. (2015). Organizational design legacies and service design. The Design Journal, 18(2), 209-226. Meroni, A., & Sangiorgi, D. (2011). Design for Services, London: Gower. Sangiorgi, D., Prendiville, A., Jung, J., & Yu, E. (2015). Design for Service Innovation and Development. Project report available at: http://imagination.lancs.ac.uk/sites/default/files/outcome_downloads/desid_report_20 Stickdorn, M., & Schneider, J. (2010). This is Service Design Thinking. Basics – Tools – Cases. Amsterdam: BIS Publishers. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
7
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
30
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
11
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
7
|
2
|
14
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
4
|
8
|
Proje |
1
|
24
|
24
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
110
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..