
İskele Sergileri - Kıyı Kent
Kıyı Kent, üç sanatçının İzmir'in kıyı coğrafyasına ve kentsel hafızasına dair iki farklı yaklaşımını bir araya getiriyor. ...

Visual Narrative Workshop
...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim TasarımıDersin Adı |
Teknolojide Yenilikçilik
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEIN 310
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | JüriAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Yenilikçilik ve teknoloji kavramları, yenilikçilik süreci, ürün geliştirme ve farklı alanlardaki yeni teknolojilerin ticari alana taşınması için gerekli aşamalar hakkında bilinçlendirmek |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin içeriği, teknolojilerde yenilikçilik kavramının öğrenilmesi, yenilikçilik süreci, teknolojilerde yeniliklerin çeşitleri, başarılı yenilikçiliklerin analizi, yeni teknolojilerin ticari ortama aktarılması ve etkili sunum |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yenilikçilik ve teknolojiye giriş | Ders Slaytları |
2 | Yenilikçilik süreci, yaratıcı fikir geliştirme ve yaratıcı problem çözme teknikleri | Shane, Scott. ‘Handbook of Technology and Innovation Management’, 2008, John Wiley and Sons Inc, West Sussex,England Part II Jan Fagerberg, David C. Mowery, and Richard R. Nelson, 2005, The Oxford Handbook of Innovation, Oxford University Press Chapter 4 Kawasaki, Guy, 2004, “ The Art of the Start “, Penguin Group, USA Richards, Doug, 2013, “How to Start A Creative Business”, David&Charles Blank, Steve & Dorf, Bob, The Startup Owner's Manual: The Step-by-Step Guide for Building a Great Company Paperback, K & S Ranch, 2012 |
3 | Teknoloji, pazar, piyasa ve endüstrinin gelişimi, inovasyon-girişimcilik ilişkisi | Shane, Scott. ‘Handbook of Technology and Innovation Management’, 2008, John Wiley and Sons Inc,West Sussex,England Chapter 1 |
4 | Yeni ürün geliştirme ve İnovasyon | Shane, Scott. ‘Handbook of Technology and Innovation Management’, 2008, John Wiley and Sons Inc, West Sussex,England Part II Blank, Steve & Dorf, Bob, The Startup Owner's Manual: The Step-by-Step Guide for Building a Great Company Paperback, K & S Ranch, 2012 |
5 | Pazar-piyasa araştırması ve potansiyel müşteri analizi, müşteri geliştirme ve yalın girişim | Shane, Scott. ‘Handbook of Technology and Innovation Management’, 2008, John Wiley and Sons Inc, West Sussex,England Part II Mullins, John, 2008, “The New Business Road Test”, Pearson Education Ltd. , Harlow Part 1 Blank, Steve & Dorf, Bob, The Startup Owner's Manual: The Step-by-Step Guide for Building a Great Company Paperback, K & S Ranch, 2012 |
6 | Yeniliğin yönetilmesi, bireysel işbirliği, stratejik ittifak, rekabet ve inovasyon | Shane, Scott. ‘Handbook of Technology and Innovation Management’, 2008, John Wiley and Sons Inc, West Sussex,England Part III Jan Fagerberg, David C. Mowery, and Richard R. Nelson, 2005, The Oxford Handbook of Innovation, Oxford University Press Chapter 5 Mullins, John, 2008, “The New Business Road Test”, Pearson Education Ltd. , Harlow Part 1 Shane, Scott,‘Handbook of Technology and Innovation Management’, 2008, John Wiley and Sons Inc,West Sussex,England Part IV |
7 | İş modeli oluşturma (yalın kanvas) | Alex Osterwalder, 2010, “Business Model Generations”, John Wiley and Sons Inc., New Jersey Chapter 1 Shane, Scott. ‘Handbook of Technology and Innovation Management’, 2008, John Wiley and Sons Inc, West Sussex,England Part IV Alex Osterwalder, 2010, “Business Model Generations”, John Wiley and Sons Inc., New Jersey Chapter 1 |
8 | İş modeli oluşturma (yalın kanvas) | Alex Osterwalder, 2010, “Business Model Generations”, John Wiley and Sons Inc., New Jersey Chapter 1 Shane, Scott. ‘Handbook of Technology and Innovation Management’, 2008, John Wiley and Sons Inc, West Sussex,England Part IV Alex Osterwalder, 2010, “Business Model Generations”, John Wiley and Sons Inc., New Jersey Chapter 1 |
9 | İnovasyon ve fikri mülkiyet hakları, teknik ve hukuki sınama | Shane, Scott. ‘Handbook of Technology and Innovation Management’, 2008, John Wiley and Sons Inc, West Sussex,England Chapter 10 Jan Fagerberg, David C. Mowery, and Richard R. Nelson, 2005, The Oxford Handbook of Innovation, Oxford University Press Chapter 10 |
10 | Finans ve inovasyon, finansal planlama, Startup Finansman Döngüsü | Shane, Scott,‘Handbook of Technology and Innovation Management’, 2008, John Wiley and Sons Inc,West Sussex,England PartV Jan Fagerberg, David C. Mowery, and Richard R. Nelson, 2005, The Oxford Handbook of Innovation, Oxford University Press Chapter 9 |
11 | İnovatif İş Fikirleri için Yatırımcı Sunumu Hazırlama Teknikleri | Ders Slaytları |
12 | İnovatif İş Fikirleri için Yatırımcı Sunumu Hazırlama Teknikleri | Ders Slaytları |
13 | İnovasyon Politikaları ve Ekonomi İlişkisi | Ders Slaytları |
14 | Jüri Önünde Sunum (Ara Sunum) | |
15 | Dersin değerlendirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Kawasaki, Guy, 2004, “ The Art of the Start “, Penguin Group, USA Richards, Doug, 2013, “How to Start A Creative Business”, David&Charles Alex Osterwalder, 2010, “Business Model Generations”, John Wiley and Sons Inc., New Jersey Mullins, John, 2008, “The New Business Road Test”, Pearson Education Ltd. , Harlow Shane, Scott. ‘Handbook of Technology and Innovation Management’, 2008, John Wiley and Sons Inc, West Sussex, England Jan Fagerberg, David C. Mowery, and Richard R. Nelson, 2005, The Oxford Handbook of Innovation, Oxford University Press Blank, Steve & Dorf, Bob, The Startup Owner's Manual: The Step-by-Step Guide for Building a Great Company Paperback, K & S Ranch, 2012 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
25
|
Proje |
1
|
10
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
1
|
16
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
16
|
16
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
1
|
30
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
Toplam |
150
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Kıyı Kent, üç sanatçının İzmir'in kıyı coğrafyasına ve kentsel hafızasına dair iki farklı yaklaşımını bir araya getiriyor. ...
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..