Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

Görsel İletişim Tasarımı

GD 410 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İletişim Ajansında Profesyonel Uygulamalar
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GD 410
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Problem çözme
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Simülasyon
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bir tasarımcının, farklı disiplinlerin bir araya gelmesiyle oluşturulan yaratıcı ekiplerin bir parçası olarak üstlendiği rolü deneyimlemek, bu çerçevede kurgulanan ve İletişim Fakültesi ile birlikte yürütülen GençYaratıcı İletişim Ajansı ortamında profesyonel deneyim edinebilmek.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Multidisipliner bir ekip içinde tasarımcı rolünü üstlenecektir.
  • Markaların görsel iletişim tasarımı ihtiyaçlarını kampanya briefi çerçevesinde üretebilecektir.
  • Gerçek bir müşteri için, multidisipliner ekipler halinde yaratıcı çalışmalar üretebilecektir.
  • Mesleki etik kavramları çerçevesinde çalışabilecektir.
  • Farklı disiplinlerle bir arada çalışarak tasarım sürecini fikirden üretime ve müşteri sunumları aşamasına kadar sürdürebilecektir.
Ders Tanımı Bu derste, öğrenciler çağdaş bir İletişim Ajansı ortamında Görsel İletişim Tasarımcısının rolünü üstlenmektedirler. Profesyonel bir çerçevede çalışarak, yaratıcı fikirlerden kavram geliştirmeye, reklam metinleri ve görsellerinin oluşturulması, stratejik planların kurgulanması ve reklam üretiminin yapılması aşama aşama ele alınmakta, araştırılmakta ve uygulanmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kampanya brief lansmanı #1: Görsel kültür, öyküleştirme ve sosyal medyanın bir markanın entegre iletişiminin kurgulaması kapsamında geliştirilmesi. Arens, Weigold & Arens, “Contemporary Advertising and Integrated Marketing Communications,” (McGraw-Hill Education, 2010): 978-0073530031
2 Multidisipliner ekipler halinde fikir üretme
3 Mesaj ve stratejinin geliştirilmesi
4 Proje geliştirme ve profesyonel gözetim
5 Görsel malzemenin geliştirilmesi
6 Sunumlar ve değerlendirme. Kampanya brief lansmanı #2: Dijital Çağda Reklamcılık Andrew McStay, “Digital Advertising,” (Springer, 2017): 978-1137494344
7 Multidisipliner ekipler halinde fikir üretme
8 Proje geliştirme ve profesyonel gözetim
9 Proje geliştirme ve profesyonel gözetim
10 Görsel malzemenin geliştirilmesi
11 Sunumlar ve değerlendirme. Kampanya brief lansmanı #3: 360 Reklamcılık Larry Kelley & Kim Sheehan, “Advertising Strategy: A 360 Degree Brand Approach,” (Melvin & Leigh, 2017): 978-0997308457
12 Multidisipliner ekipler halinde fikir üretme
13 Etkileşimli medya/reklam tasarımı
14 Etkileşimli medya/reklam tasarımı
15 Final sunumları ve değerlendirme Sunumlar
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, power point sunumlar

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
1
50
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
-
-
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
6
6
Sunum / Jüri Önünde Sunum
-
0
Proje
1
20
20
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

X
4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.