Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

Görsel İletişim Tasarımı

GD 404 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Portfolyo Tasarımı ve Profesyonel Pratik
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GD 404
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Profesyonel portfolyo, CV, Kartvizit ve Web sitesi hazırlanması
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 3 senelik görsel iletişim projelerini analiz edebileceklerdir.
  • Kendi işlerinde gelişim gerektiren alanları değerlendirebileceklerdir
  • Profesyonel standartlarda işler tasarlayabileceklerdir.
  • Bir bireysel çalışma oluşturabileceklerdir.
  • Eksiksiz bir profesyonel paket meydana getirebileceklerdir.
Ders Tanımı Profesyonel baskı ve dijital paketi hazırlamak, ayrıca: 15 eser, CV, kartvizit ve Web portföyü de hazırlamak. Yeni bir özgün proje de gereklidir. Sınıfta grup kritiği ve bireysel araştırmalar yürütülür.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş ve Proje Matrisinin Gözden geçirilmesi Yok
2 Bireysel Öğrenci Revizyonları Proje matrisi ve işlerin derlemesi
3 Kişisel kimlik ve Markalama Kimlik anketi
4 Kişisel kimlik ve Markalama Kişisel kimliğin ilk taslağı
5 Grup Kritiği Kişisel kimliğin sunumu
6 Tipografik Sistemler Kişisel proje için eskizler
7 Portfolyo Tasarımı Portfolio Design, Harold Linton’dan seçilmiş okumalar
8 Portfolyo Tasarımı Okuma: www.rgarecruiting.com/rga, Roz Goldfarb
9 Aradönem Portfolyo Kritiği Öğrenci Sunumları
10 Sergi tasarımı ve planlaması www.segd.org gözden geçirilmesi / revizyonu
11 Web sayfası Sistemleri Kişisel projenin prototipi
12 Proje Revizyonları 1,5 Gözden geçirilmiş projelerin öğretim üyesinin geri bildirimi ile yapılmış revizyonu
13 Proje Revizyonları 6,10 Gözden geçirilmiş projelerin öğretim üyesinin geri bildirimi ile yapılmış revizyonu
14 Kişisel Projenin Grup Kritiği Öğrenci sunumları
15 Final Proje Teslimi Dijital dosyalar, Portfolyo çıktısı, kişisel kimlik
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı Öğretim üyesi PDF sunumlarını hazırlar
Önerilen Okumalar/Materyaller Debbie Rose Myers, The Graphic Designer’s Guide to Portfolio Design, 2008

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
20
Proje
2
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
4
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
5
10
Proje
2
5
10
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

X
4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

X
7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

X
8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X
9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.