Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

Görsel İletişim Tasarımı

GD 403 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Reklam Tasarımı ve Sanat Yönetmenliği
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GD 403
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Reklam tasarımını oluşturan temel disiplinler ile ilgili işleyişleri incelemek, bu disiplinleri kampanya projelerinde tek tek ve birlikte uygulama bilgi ve becerisine sahip olmak
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Takım çalışması yapabilecektir.
  • Markaların ihtiyaçlarını kampanya briefi çerçevesinde yorumlayabilecektir.
  • Kampanya aşamalarını yaratıcı bütünsel tasarım, uygulama ve sunum olarak yapabilecektir.
  • Stratejik planlama ve zamanlamayı yapabilecektir.
  • Reklam dünyasının yerel ve global kültürünü güncel örneklerle analiz edebilecektir
Ders Tanımı Bu derste ulusal ve global reklam tasarım kültürüne paralel yaklaşımlarla kampanyalar gerçekleştirilecektir. Derste belli başlı açıklayıcı kavramlar olan marka, yaratıcı fikir, konsept, reklam grafiği, reklam metni, reklam fotoğrafı, reklam filmi, stratejik planlama, araştırma konuları incelenerek proje uygulamaları yapılacaktır.Bu dersin PRA 312 - Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Temel Yapım Uygulamaları dersi ile birlikte alınması zorunludur.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Reklamın tanımı ve bileşenleri. Takımların belirlenmesi. 1. Kampanya brief’inin verilmesi. Mark Tungate, “Adland”, (Kogan Page Limited, London, 2007): 1929
2 Araştırma ve konumlandırma. Kavramsal düşünme. Yayınlanmış örnek işlerin incelenmesi.
3 Akıl haritası. Mesaj ve strateji. Tony Buzan, “Mind Map”, (ThorsonsHarper Collins Publishers, London, 2005): 312362
4 Reklam metni yazmak. İçgörü. Philip Kotler, “Kotler on Marketing”, (Simon &Schuster, London, 2001): 95120 / 165184
5 Reklam filmi senaryosu ve storyboard. Yayınlanmış örnek işlerin incelenmesi.
6 1. Kampanya sunumları ve değerlendirmeler. 2. Kampanya brief’i. Sunum povaları.
7 Pazarlama iletişimi ve reklam planı. Yayınlanmış örnek işlerin incelenmesi.
8 Reklam prodüksiyonu, adım adım tasarım ve uygulaması. Yayınlanmış örnek işlerin incelenmesi.
9 Reklam prodüksiyonu, adım adım tasarım ve uygulaması. Yayınlanmış örnek işlerin incelenmesi.
10 Reklam fotoğrafı ve manipülasyon. Örnek uygulamalar.
11 2. Kampanya sunumları ve değerlendirmeler. 3. Kampanya brief’i. Sunum provaları.
12 Metin ve görsel ilişkileri. Yaratıcı yönetmenlik ve sunum becerileri. Yayınlanmış örnek işlerin incelenmesi.
13 Sosyal medya ve interaktif reklam tasarımı. Yayınlanmış örnek işlerin incelenmesi.
14 Sosyal medya ve interaktif reklam tasarımı. Yayınlanmış örnek işlerin incelenmesi
15 3. Kampanya ve Final sunumları Sunumlar
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, power point sunumlar
Önerilen Okumalar/Materyaller Ulusal ve uluslararası yayın yapan yazılı, görsel ve interaktif medya

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
50
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
9
9
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
20
Proje
1
15
15
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
108

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

X
4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

X
7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.