GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim Tasarımı
GD 403 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Reklam Tasarımı ve Sanat Yönetmenliği
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GD 403
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Reklam tasarımını oluşturan temel disiplinler ile ilgili işleyişleri incelemek, bu disiplinleri kampanya projelerinde tek tek ve birlikte uygulama bilgi ve becerisine sahip olmak |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste ulusal ve global reklam tasarım kültürüne paralel yaklaşımlarla kampanyalar gerçekleştirilecektir. Derste belli başlı açıklayıcı kavramlar olan marka, yaratıcı fikir, konsept, reklam grafiği, reklam metni, reklam fotoğrafı, reklam filmi, stratejik planlama, araştırma konuları incelenerek proje uygulamaları yapılacaktır.Bu dersin PRA 312 - Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Temel Yapım Uygulamaları dersi ile birlikte alınması zorunludur. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Reklamın tanımı ve bileşenleri. Takımların belirlenmesi. 1. Kampanya brief’inin verilmesi. | Mark Tungate, “Adland”, (Kogan Page Limited, London, 2007): 1929 |
2 | Araştırma ve konumlandırma. Kavramsal düşünme. | Yayınlanmış örnek işlerin incelenmesi. |
3 | Akıl haritası. Mesaj ve strateji. | Tony Buzan, “Mind Map”, (ThorsonsHarper Collins Publishers, London, 2005): 312362 |
4 | Reklam metni yazmak. İçgörü. | Philip Kotler, “Kotler on Marketing”, (Simon &Schuster, London, 2001): 95120 / 165184 |
5 | Reklam filmi senaryosu ve storyboard. | Yayınlanmış örnek işlerin incelenmesi. |
6 | 1. Kampanya sunumları ve değerlendirmeler. 2. Kampanya brief’i. | Sunum povaları. |
7 | Pazarlama iletişimi ve reklam planı. | Yayınlanmış örnek işlerin incelenmesi. |
8 | Reklam prodüksiyonu, adım adım tasarım ve uygulaması. | Yayınlanmış örnek işlerin incelenmesi. |
9 | Reklam prodüksiyonu, adım adım tasarım ve uygulaması. | Yayınlanmış örnek işlerin incelenmesi. |
10 | Reklam fotoğrafı ve manipülasyon. | Örnek uygulamalar. |
11 | 2. Kampanya sunumları ve değerlendirmeler. 3. Kampanya brief’i. | Sunum provaları. |
12 | Metin ve görsel ilişkileri. Yaratıcı yönetmenlik ve sunum becerileri. | Yayınlanmış örnek işlerin incelenmesi. |
13 | Sosyal medya ve interaktif reklam tasarımı. | Yayınlanmış örnek işlerin incelenmesi. |
14 | Sosyal medya ve interaktif reklam tasarımı. | Yayınlanmış örnek işlerin incelenmesi |
15 | 3. Kampanya ve Final sunumları | Sunumlar |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, power point sunumlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ulusal ve uluslararası yayın yapan yazılı, görsel ve interaktif medya |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
50
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
9
|
9
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
1
|
15
|
15
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
108
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
|||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
X | ||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
X | ||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
X | ||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
|||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
|||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti.
Örnek iş birliğinin ikinci adımı tamamlandı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) ve Yeşim Tekstil iş birliğiyle yürütülen “Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin Harekete Geç” projesinin ikinci dönem çalışmaları da başarıyla
Karanlıktan sanat doğdu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, salgın nedeniyle eve kapanan öğrencilerin yaratıcılığını geliştirmek amacıyla yurt dışındaki 6 üniversiteyle ortak proje
VCD mezunu Kayra Paköz Dünya Kupası’nı tasarlayan ekipte
İzmir Ekonomi Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nden 2017 yılında mezun olan Suna Kayra Paköz, Katar’da gerçekleşecek olan
Ata Kaan Koç The Bebop Channel seçkisinde
Geçtiğimiz yıl mezun olan öğrencilerimizden Ata Kaan Koç’un üçüncü ve dördüncü sınıfta ürettiği projeleri, “Tight Rope” ve “Walk the Dog Before I
Öğrencilerimiz Pangram yarışmasında finalist oldular
Görsel İletişim Tasarımı ikinci sınıf öğrencileri bu yıl dördüncü defa, yazı tipi ve kaligrafi üzerine gerçekleştirilen “Pangram” adlı, Harkiv, Ukrayna merkezli uluslararası
VCD mezunu Asil Atay’ın festival başarısı
2017 yılında mezun olan öğrencilerimizden Asil Atay, son projesi “Unraveled” ile üç büyük festivalin seçkisine girmeyi başardı. “Unraveled”, Atay’ın yüksek öğrenimini sürdürdüğü
“A Visual Frame / Her Mess, His Mess” Atölyesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nün her dönem gerçekleştirdiği, her yıldan öğrenciyi bir araya getiren atölye çalışmasının 2019 Güz dönemindeki konuğu