Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

Görsel İletişim Tasarımı

GD 350 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İleri Tipografi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GD 350
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Öğrencilere, araştırma ve kavramsallaştırmadan son ürünün ortaya çıkarılmasına kadar, özgün tipografik tasarım konseptleri yaratmaları için stratejiler sunmak. Font tasarımı, ölçüsü, düzenleme ve yazıimaj kombinasyonlarını içeren bir dizi ileri tipografi çözümlerini araştırmak. Öğrencilere el ve bilgisayar becerilerini kullanarak sorun çözmede deneyim kazandırmak. Öğrencilerin kişisel tipografik kullanımlarını yaymak. Her öğrencinin başarılı olmak için üstlenmesi gereken dijital yeterlilik uygulamaları ve daha bağımsız araştırmalara kapı açmak.Temel ve ileri dizgi prensiplerinin ne ölçüde özümsendiği ekran üstünde ve basılı olarak test edilecektir; amaç uygun aralıklar, kullanışlı gridler, anlamlı font seçimleri, özgün yazı karakteri ve zorlayıcı düzenleme çözümleri kullanarak seçilmiş bir içeriği etkili biçimde iletmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 2) Tasarım sürecinin envanterini üretebilecektir.
  • 5) Yazı tipi tasarımı ve tipografi hakkındaki okumalar üzerine yorum yazabilecektir.
  • 6) Uygun dizgi prensiplerini tanımlayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, yazı karakteri çizimi ve font yapma uygulama atölyeleriyle fontografi uygulaması ve dizgi üzerine kapsamlı bir çalışma dizisidir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş: Yazı karakteri tasarımı ve yazı karakteri düzeni Yok
2 Projelerin verilmesi (3+3 seçeneği). 1. Okuma Ders takviminin ayarlanması.
3 Çizim: 1. Bölüm. Değerlendirmeler. Okumaların tamamlanması. Çizim için gerekli malzemelerin getirilmesi.
4 1. Ders: Tartışma. Notların yazılması ve araştırma için hazırlık yapılması.
5 Çizim: 2. Bölüm. 2. Okuma. Çizim için gerekli malzemelerin getirilmesi.
6 FontLab™’a giriş. http://www.fontlab.com/font-editor/fontlab-studio
7 RoP (Reflection on Practice) 1. Bölüm. InDesign’da yazı karakteri düzeni için hazırlık.
8 2. Ders: Tartışma. Notların yazılması ve araştırma için hazırlık yapılması.
9 Tatil. Ders ile ilgili çalışmalar devam ediyor. Çalışmaların özgürce düzenlenmesi.
10 Çizim: 3. Bölüm. 3. Okuma. Gerekli olan tüm araç gereçlerin ve dijital dosyaların getirilmesi.
11 RoP (Reflection on Practice) 2. Bölüm. InDesign’da yazı karakteri düzeni için hazırlık. Dijital dosyaların yedeklenmesi.
12 Film gösterimi Yok
13 Yazılı final sınavı. Çoktan seçmeli sınav için hazırlık yapılması.
14 Son değerlendirme. RoP teslimi. Gerekli olan tüm araç gereçlerin ve dijital dosyalar ile çıktıların getirilmesi.
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı “Learn FontLab Fast” by Leslie Cabarga, “Language, Culture, Type: international type design in the age of unicode” edited by John D. Berry.
Önerilen Okumalar/Materyaller Derste verilen tüm handoutlar Alessandro Segalini tarafından yazılmıştır. http://www.as8.it

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
-
-
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
-
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
6
6
Proje
1
18
18
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
4
4
Final Sınavı
-
0
    Toplam
108

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

X
4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

X
7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

X
8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X
9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.