Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

Görsel İletişim Tasarımı

GD 304 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Ambalaj Tasarımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GD 304
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Problem çözme
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Jüri
Canlandırma
Simülasyon
Gezi / İnceleme
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere ambalaj zanaatını ve sanatını öğretmektir. Detaylı briflerle çalışarak öğrenciler farklı projeler ve müşteriler için ambalaj tasarlamayı deneyimleyeceklerdir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi alan öğrenciler, denge, bütünlük, yön, tipografi ve illüstrasyon gibi grafik tasarım ilkelerine dair temel bir algı kazanacaktır.
  • Mukavva katlama, boyutlama, şişe tasarımı gibi süreçlerle üç boyutlu forma dair temel bir anlayış geliştireceklerdir
  • Pazarlamada ambalajın etkinliğine dair farkındalığa sahip olacaklardır.
Ders Tanımı Dersin ana temeları üç boyutlu görmek ve tasarlamak, kitle / özel tasarım, hedef piyasaya yönelik tasarım, eğlenceli tasarım, yeni ürün sürümü

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Bir sonraki ders için hazırlık: Ders sonunda duyurulacaktır.
2 Ambalaj tasarımı nedir & Ambalaj tasarımının kısa tarihi > Stüdyo Çalışması Bir sonraki ders için hazırlık: Ders sonunda duyurulacaktır.
3 Pazar araştırması / modern ambalaj endüstrisi Ambalajın geleceği ve sürdürülebilir ambalaj nedir? Bir sonraki ders için hazırlık: Adobe Dimension, Illustrator, Photoshop'a hazırlanma
4 3 Boyuta Giriş. Fiziksel ve 3B dijital modellerin hazırlanması Bir sonraki ders için hazırlık: Ders sonunda duyurulacaktır. Proje#01 tanımı & açıklaması
5 Renk ve tipografinin duygusal etkileri >> Atölye Çalışması Sunum materyalleri ve yapılacak revizyonlar duyurulacaktır.
6 Proje #01 Jüri ortamında sunum Bir sonraki ders için hazırlık: Verilen kategoriler doğrultusunda final projesini düşünmek
7 Fiziksel ve 3B dijital modellerin hazırlanması Final Proje#02 tanımı & açıklaması
8 Kritikler, Soru & Cevap Sunum materyalleri ve yapılacak revizyonlar duyurulacaktır.
9 Kritikler, Soru & Cevap Sunum materyalleri ve yapılacak revizyonlar duyurulacaktır.
10 Kritikler, Soru & Cevap Sunum materyalleri ve yapılacak revizyonlar duyurulacaktır.
11 Kritikler, Soru & Cevap Sunum materyalleri ve yapılacak revizyonlar duyurulacaktır.
12 Kritikler, Soru & Cevap Sunum materyalleri ve yapılacak revizyonlar duyurulacaktır.
13 Final Proje #02 Jüri ortamında sunum Portfolyo duyurusu – Portfolyo formatının açıklanması
14 Dönemin gözden geçirilmesi
15 Kritikler, Soru & Cevap
16 Portfolyo Teslimi

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

*DIELINE* www.thedieline.com
Dieline is a global package design community and showcase of package design.
inspiration. covers industry news, sustainable packaging news, design trends,

*PENTAGRAM* www.pentagram.com
Pentagram is a multi-disciplinary, independently owned design studio. 

*GMK* https://gmk.org.tr
Grafik Tasarımcılar Meslek Kuruluşu

...
Food Packaging
Materials,Techniques and Environmental Issues
N. C. Saha · Anup K. Ghosh · Meenakshi Garg ·
Susmita Dey Sadhu
ISSN 2198-0772

HANDBOOK OF BEVERAGE PACKAGING
Edited by GEOFF A. GILES & SmithKline Beecham
ISBN 1-85075-989-8 

A HANDBOOK OF FOOD PACKAGING
Frank A. Paine & Heather Y. Paine
ISBN 978-1-4613-6214-2

REALLY GOOD PACKAGING explained.
Top Design Professionals Critique 300 Designs & Explain What Makes Them
Work Bronwen Edwards, Marianne Klimchuk, Rob Wallace, Sharon Werner
Digital edition: ISBN-13 978-1-59253-545-3 
Softcover edition: ISBN-10 1-59253-545-3 

BEST PRACTICES FOR GRAPHIC DESIGNERS: PACKAGING
ISBN: 978-1-59253-813-3

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
1
10
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
-
-
Proje
2
60
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
1
3
3
Ödev
3
7
21
Sunum / Jüri Önünde Sunum
-
0
Proje
2
10
20
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
108

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

X
4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.