
Visual Narrative Workshop
...

‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim TasarımıDersin Adı |
Yayın Tasarımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GD 303
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Basılı veya ekran için olsun, yayınlar sadece metin ve görseller aracılığıyla iletişim kurmazlar. İletişimi kurabilmek için yaratıcı kararların alınması, çevreye duyarlı sürdürülebilir tasarımların uygulanması, içeriğin düzenlenmesi, baskıda kullanılacak kağıdın ağırlığının belirlenmesi, sınırların boyutlarının kazandırılması ve okuyucuların okuma akışını şekillendiren tüm tasarım unsurlarının belirlenmesi gibi tasarım çalışmaları gerekmektedir. Amaç sadece geleneksel biçimde kuralları öğrenerek konuyu ele almak değil aynı zamanda okuyuculara çeşitli deneyimler de sunmaktır. Yayın tasarımında hiç bir karar tutarsız veya keyfi değildir, en küçük yaratıcı katkılar bile tüm deneyimi değiştirebilir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, yayınlanmış ürünlerin tasarımlarını incelemekle başlar. Öncelikli yaklaşım olarak bu ürünlerle olan etkileşimler ve okuma deneyimleri ele alınır. Tipografi, mizanpaj, etkileşimli özellikler, seçilen malzemeler üzerinden anlam kazandırma metotları bu derste işlenecek konuların ana başklıklarıdır. Öğrenciler çalışacakları konunun içeriklerini okuyup detaylıca düşünüp taze ve yaratıcı yollar ile sayfa düzenlerini hem basılı ortam hem de ekran için hazırlayabileceklerdir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | Yok |
2 | Proje 1: Grid and Yazı | Kağıt, eskiz defteri, bilgisayar |
3 | Proje 1: Grid and Yazı | Kağıt, eskiz defteri, bilgisayar |
4 | Proje 1: Grid and Yazı | Kağıt, eskiz defteri, bilgisayar |
5 | Proje 1 Teslim ve Sunum | Teslime Hazırlık |
6 | Proje 2: Kitapçık Tasarımı | Eskiz defteri, bilgisayar |
7 | Proje 2: Kitapçık Tasarımı | Eskiz defteri, bilgisayar |
8 | Proje 2: Kitapçık Tasarımı | Eskiz defteri, bilgisayar |
9 | Proje 2: Kitapçık Tasarımı | Eskiz defteri, bilgisayar |
10 | Proje 2 Teslim ve Sunum | Teslime Hazırlık |
11 | Proje 3: Deneysel Mizanpaj | Eskiz defteri, bilgisayar |
12 | Proje 3: Deneysel Mizanpaj | Eskiz defteri, bilgisayar |
13 | Proje 3: Deneysel Mizanpaj | Eskiz defteri, bilgisayar |
14 | Proje 3: Deneysel Mizanpaj | Eskiz defteri, bilgisayar |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | Yok |
16 | Final Jüri | Teslime Hazırlık |
Ders Kitabı | Eğitmenin hazırladığı sunumlar. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | KİTAP WEB |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
14
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
60
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
14
|
14
|
Proje |
3
|
10
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
108
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 |
Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..