GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim Tasarımı
GD 303 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Yayın Tasarımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GD 303
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Basılı veya ekran için olsun, yayınlar sadece metin ve görseller aracılığıyla iletişim kurmazlar. İletişimi kurabilmek için yaratıcı kararların alınması, çevreye duyarlı sürdürülebilir tasarımların uygulanması, içeriğin düzenlenmesi, baskıda kullanılacak kağıdın ağırlığının belirlenmesi, sınırların boyutlarının kazandırılması ve okuyucuların okuma akışını şekillendiren tüm tasarım unsurlarının belirlenmesi gibi tasarım çalışmaları gerekmektedir. Amaç sadece geleneksel biçimde kuralları öğrenerek konuyu ele almak değil aynı zamanda okuyuculara çeşitli deneyimler de sunmaktır. Yayın tasarımında hiç bir karar tutarsız veya keyfi değildir, en küçük yaratıcı katkılar bile tüm deneyimi değiştirebilir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, yayınlanmış ürünlerin tasarımlarını incelemekle başlar. Öncelikli yaklaşım olarak bu ürünlerle olan etkileşimler ve okuma deneyimleri ele alınır. Tipografi, mizanpaj, etkileşimli özellikler, seçilen malzemeler üzerinden anlam kazandırma metotları bu derste işlenecek konuların ana başklıklarıdır. Öğrenciler çalışacakları konunun içeriklerini okuyup detaylıca düşünüp taze ve yaratıcı yollar ile sayfa düzenlerini hem basılı ortam hem de ekran için hazırlayabileceklerdir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tarih: Baskıcılık, Grafik ve Harf. | Yok |
2 | Tipografik Sistemler. | Okuma: Looking Like Books. Hendel, R. (1998). On Book Design (pp. 8-29). Yale University Press. New Haven/London. |
3 | Tipografik Sistemler. | Okuma: The Design Begins Here. Hendel, R. (1998). On Book Design (pp. 31-60). Yale University Press. New Haven/London. // Claude Debussy: Final Projesi İncelemesi. |
4 | Mizanpaj: Sayfa Düzeni. | Okuma: Construction of the Grid. Brockmann, J. M. (1996). Grid Systems (pp. 57-139). Verlag Niggli AG. Sulgen/Zurich. // 1. Ödev. |
5 | Sayfa Düzeni. // 1. Ödevin Teslimi. | Okuma: Construction of the Grid. Brockmann, J. M. (1996). Grid Systems (pp. 57-139). Verlag Niggli AG. Sulgen/Zurich. |
6 | Kitap Tasarımı: Belge oluşturma, yerleştirme, stiller, imgelerle çalışmak. | Okuma: Shaping the Page. Bringhurst, R. (2015). The Elements of Typographic Style (pp. 143-178). Hartley & Marks. Vancouver/Canada. // 2. Ödev. |
7 | Kitap Tasarımı: Metni düzenleme, kapak oluşturmak. // 2. Ödevin Teslimi. | - |
8 | Kitap Tasarımı: Baskıya hazırlama, e-book oluşturmak. | 3. Ödev. |
9 | Sayfa Düzeni: Ekran için Tasarım. // 3. Ödevin Teslimi. | - |
10 | Baskı: Baskı üretimi, baskı çeşitleri, katlama, ciltleme, sürdürülebilir tasarım. | 4. Ödev. |
11 | Deneysel Sayfa Düzenleri. // 4. Ödevin Teslimi. | - |
12 | Deneysel Sayfa Düzenleri. | - |
13 | Jüri Öncesi Sunum. | Baskıların sınıfa getirilmesi. |
14 | Jüri. | Final projelerinin teslimi. |
15 | Final kritiği. | - |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi. |
Ders Kitabı | Öğretim görevlisi PDF sunumlarını hazırlar. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | BOOKS WEB |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
14
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
60
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
19
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
8
|
8
|
Proje |
1
|
36
|
36
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
108
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
X | ||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
X | ||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
X | ||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
X | ||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
X | ||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
X | ||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
X | ||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
X | ||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti.
Örnek iş birliğinin ikinci adımı tamamlandı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) ve Yeşim Tekstil iş birliğiyle yürütülen “Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin Harekete Geç” projesinin ikinci dönem çalışmaları da başarıyla
Karanlıktan sanat doğdu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, salgın nedeniyle eve kapanan öğrencilerin yaratıcılığını geliştirmek amacıyla yurt dışındaki 6 üniversiteyle ortak proje
VCD mezunu Kayra Paköz Dünya Kupası’nı tasarlayan ekipte
İzmir Ekonomi Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nden 2017 yılında mezun olan Suna Kayra Paköz, Katar’da gerçekleşecek olan
Ata Kaan Koç The Bebop Channel seçkisinde
Geçtiğimiz yıl mezun olan öğrencilerimizden Ata Kaan Koç’un üçüncü ve dördüncü sınıfta ürettiği projeleri, “Tight Rope” ve “Walk the Dog Before I
Öğrencilerimiz Pangram yarışmasında finalist oldular
Görsel İletişim Tasarımı ikinci sınıf öğrencileri bu yıl dördüncü defa, yazı tipi ve kaligrafi üzerine gerçekleştirilen “Pangram” adlı, Harkiv, Ukrayna merkezli uluslararası
VCD mezunu Asil Atay’ın festival başarısı
2017 yılında mezun olan öğrencilerimizden Asil Atay, son projesi “Unraveled” ile üç büyük festivalin seçkisine girmeyi başardı. “Unraveled”, Atay’ın yüksek öğrenimini sürdürdüğü
“A Visual Frame / Her Mess, His Mess” Atölyesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nün her dönem gerçekleştirdiği, her yıldan öğrenciyi bir araya getiren atölye çalışmasının 2019 Güz dönemindeki konuğu