
Visual Narrative Workshop
...

‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim TasarımıDersin Adı |
Sanat ve Tasarım Stüdyosu 2
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 102
|
Bahar
|
1
|
8
|
5
|
8
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapKritik vermeJüriDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı |
|
|||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | FFD101 kapsamında tanıtılan ana kavramların farklı tasarım disiplinlerinde uygulanabilmesi için gereken becerileri kazandırmak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, bir kompozisyonun elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulayabilmek için gereken bilgi ve becerilerin geliştirilmesini artırmaya yönelik, temel tasarım ilkelerinin farklı tasarım pratikleri dahilinde karşılaştırılarak aktarıldığı, “yaparken öğrenme” yöntemi ile yürütülen bir derstir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Aşama 1 - Temel Proje: Ölçek | Araştırma yapma ve projeyi geliştirme |
2 | Aşama 1 - Temel Proje: Ölçek | Projeyi geliştirme |
3 | Aşama 1 - Temel Proje: Ölçek | Projeyi geliştirme |
4 | Aşama 1 - Temel Proje: Ölçek | Projeyi geliştirme |
5 | Aşama 2 - Disipliner Proje | Aşama 1 finali. Araştırma yapma ve projeyi geliştirme |
6 | Aşama 2 - Disipliner Proje | Projeyi geliştirme |
7 | Aşama 2 - Disipliner Proje | Projeyi geliştirme |
8 | Aşama 2 - Disipliner Proje | Projeyi geliştirme |
9 | Ara Sınav Haftası | |
10 | Aşama 2 - Disipliner Proje | Projeyi geliştirme |
11 | Aşama 2 - Disipliner Proje | Projeyi geliştirme |
12 | Aşama 2 - Disipliner Proje | Projeyi geliştirme |
13 | Aşama 2 - Disipliner Proje | Aşama 2 finali |
14 | Aşama 2 - Disipliner Proje | Final Projesi üzerine çalışma. |
15 | Final Jürisi | Jüri. |
16 | Dönem kritiği. | Yok |
Ders Kitabı | Bu derse ait bir ders kitabı yoktur. İlgili kavramlar ve alıştırmalara yönelik bilgi, ödev kâğıtlarında verilir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Haftalık konularla ilgili kaynaklar görsel ya da yazılı malzeme güncel olarak öğrencilere verilebilmektedir. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo |
1
|
10
|
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
70
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
90
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
10
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
8
|
128
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
32
|
2
|
64
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
1
|
3
|
3
|
Ödev |
1
|
9
|
9
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
9
|
9
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
229
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 |
Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
8 |
İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti. ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..