GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Görsel İletişim Tasarımı
Domus Academy'den Stefano Cardini ile Görsel Marka Tasarımı Çalıştayı: "İzmir 2015: EXPOse yourself to life"
Tasarım disiplinin İtalya’da ve dünyada kurumsallaşmasının önemli yapı taşlarından birisi olan Domus Academy, dünyaca ünlü bir tasarım okulu olarak 1983 yılında Milano’da kurulmuştur. Yalnızca lisansüstü seviyesinde eğitim veren akademide, Görsel Marka Tasarımı Master Programı; görsel tasarım/multimedya teknikleri, markalaşma ve marka tasarımı gibi konular üzerinden geliştirilmiş bir eğitim programıdır.
İzmir Ekonomi Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Zeynep Arda tarafından organize edilen workshop çalışması İzmir’i ve kentin görsel kimliğini yakından ilgilendiren bir konuya odaklanmaktadır. İzmir, EXPO 2015’e ev sahipliği yapmak için yarışan şehirlerden birisi olarak yarışmayı Milano’dan sonra ikinci sırada tamamlamıştır. Ancak bu durum tasarımcıların, İzmir’in görsel kimliği üzerine fikir yürütmelerine engel değildir. İzmir EXPO 2015’e ev sahipliği yapamayacaktır ancak EXPO’ya ev sahipliği yapmak bu yarışmada yer alan kentler için bir araç mı yoksa amaç mıdır? İlk bakışta olumsuz gibi görünen bu tablo, görsel iletişim tasarımı araçları açısından yeniden ele alındığında kent için pozitif bir kazanıma dönüşebilir mi? İzmir’in kentsel markalaşma süreci ve görsel kimliği üzerine geliştirilebilecek yeni fikirler kentin uluslararası arenada tanınırlığına pozitif olarak nasıl yön verebilir?
26-28 Kasım 2014 tarihleri arasında düzenlenecek olan bu çalıştay aracılığıyla yukarıdaki sorulara cevaplar aranarak, yazınsal ve görsel olarak geliştirilen yeni fikirler üzerinden İzmir'in kentsel markalaşma süreci tartışmaya açılacaktır.
HABER |TÜM HABERLER
‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ etkinliğinde buluştular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, ‘Kafanın Dikine Oyun Yapmak’ adlı etkinlikte Blay Games’i konuk etti.
Örnek iş birliğinin ikinci adımı tamamlandı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) ve Yeşim Tekstil iş birliğiyle yürütülen “Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin Harekete Geç” projesinin ikinci dönem çalışmaları da başarıyla
Karanlıktan sanat doğdu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, salgın nedeniyle eve kapanan öğrencilerin yaratıcılığını geliştirmek amacıyla yurt dışındaki 6 üniversiteyle ortak proje
VCD mezunu Kayra Paköz Dünya Kupası’nı tasarlayan ekipte
İzmir Ekonomi Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nden 2017 yılında mezun olan Suna Kayra Paköz, Katar’da gerçekleşecek olan
Ata Kaan Koç The Bebop Channel seçkisinde
Geçtiğimiz yıl mezun olan öğrencilerimizden Ata Kaan Koç’un üçüncü ve dördüncü sınıfta ürettiği projeleri, “Tight Rope” ve “Walk the Dog Before I
Öğrencilerimiz Pangram yarışmasında finalist oldular
Görsel İletişim Tasarımı ikinci sınıf öğrencileri bu yıl dördüncü defa, yazı tipi ve kaligrafi üzerine gerçekleştirilen “Pangram” adlı, Harkiv, Ukrayna merkezli uluslararası
VCD mezunu Asil Atay’ın festival başarısı
2017 yılında mezun olan öğrencilerimizden Asil Atay, son projesi “Unraveled” ile üç büyük festivalin seçkisine girmeyi başardı. “Unraveled”, Atay’ın yüksek öğrenimini sürdürdüğü
“A Visual Frame / Her Mess, His Mess” Atölyesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nün her dönem gerçekleştirdiği, her yıldan öğrenciyi bir araya getiren atölye çalışmasının 2019 Güz dönemindeki konuğu